07 Aug 2024, 15:10
Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych zwana dalej „Agencją” prowadzi rozeznanie rynku (poprzedzające wysłanie zaproszeń do składania ofert) wśród Przedsiębiorców – Producentów mąki pszennej/mąki żytniej dotyczące chęci współpracy z Agencją w zakresie:
Kompleksowa usługa utrzymywania i stałej gotowości sprzedaży mąki pszennej
Przedmiotem utrzymywania będzie mąka pszenna (typ 450, 550, 650 oraz „Pięćsetka”) o jakości zgodnej z obowiązującymi przepisami, określającymi wymagania handlowe, bezpieczeństwa żywności i żywienia oraz wymaganiami Agencji określonymi w warunkach przetargu, zwanej dalej „mąką”.
Przedsiębiorca za wykonaną kompleksową usługę utrzymywania mąki pszennej otrzymywać będzie od Agencji wynagrodzenie według ustalonej w trakcie postępowania zryczałtowanej stawki w zł/tonomiesiąc (bez podatku VAT), obejmującej wszystkie czynności wynikające z umowy.
Na wezwanie Agencji Przedsiębiorca zobowiązany będzie sprzedać na rzecz Agencji utrzymywaną mąkę pszenną, w ilości oraz w terminie wskazanym przez Agencję, w ustalonej w wyniku przetargu cenie.
Dopuszcza się możliwość utrzymywania mąki w opakowaniach innych niż opakowania jednostkowe (np. worki 25 kg, 50 kg, itp.) lub utrzymywanie mąki w silosie, pod warunkiem wydania mąki na żądanie Agencji w opakowaniach jednostkowych o masie netto 1 kg.
Kompleksowa usługa utrzymywania i stałej gotowości sprzedaży mąki żytniej (mąki chlebowej)
Przedmiotem utrzymywania będzie mąka żytnia (mąka chlebowa) o jakości zgodnej z obowiązującymi przepisami, określającymi wymagania handlowe, bezpieczeństwa żywności i żywienia oraz wymaganiami Agencji określonymi w warunkach przetargu, zwanej dalej „mąką”.
Przedsiębiorca za wykonaną kompleksową usługę utrzymywania mąki żytniej otrzymywać będzie od Agencji wynagrodzenie według ustalonej w trakcie postępowania zryczałtowanej stawki w zł/tonomiesiąc (bez podatku VAT), obejmującej wszystkie czynności wynikające z umowy.
Na wezwanie Agencji Przedsiębiorca zobowiązany będzie sprzedać na rzecz Agencji utrzymywaną mąkę żytnią, w ilości oraz w terminie wskazanym przez Agencję, w ustalonej w wyniku przetargu cenie.
Dopuszcza się możliwość utrzymywania mąki w opakowaniach innych niż opakowania jednostkowe (np. worki 50 kg, big bagi, itp.) lub utrzymywanie mąki w silosie, pod warunkiem wydania mąki na żądanie Agencji w opakowaniach jednostkowych o masie netto od 1 kg do 25 kg .
Przedsiębiorca, który świadczyć będzie na rzecz Agencji usługę utrzymywania mąki pszennej/żytniej powinien zapewnić w szczególności:
Wybór Przedsiębiorców, z którymi Agencja zawrze umowy w przedmiocie zamówienia, nastąpi w drodze zamkniętego dwustopniowego przetargu.
Agencja wysyła zaproszenia do złożenia oferty wraz z warunkami przetargu do wszystkich Przedsiębiorców, którzy wyrazili chęć współpracy i przesłali zgłoszenie udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem, że nie zaprasza się Przedsiębiorców, którzy:
Warunkiem przystąpienia do przetargu będzie wniesienie wadium w wysokości określonej w warunkach przetargu oraz złożenie oferty w terminie i formie określonej w warunkach przetargu.
Powołany w Agencji Tandem Zakupowy dokona oceny, czy złożone oferty spełniają wymagania formalne określone w warunkach przetargu i nie podlegają odrzuceniu.
Do drugiego etapu postępowania dopuszcza się co najmniej pięciu Przedsiębiorców, którzy spełnili wymagania formalne określone w warunkach oraz przedstawili najkorzystniejsze ekonomicznie warunki oferty. Jeżeli liczba Przedsiębiorców, którzy spełniają wymagania określone w warunkach, jest mniejsza niż pięciu, Agencja zaprasza do drugiego etapu wszystkich Przedsiębiorców spełniających warunki.
Tandem Zakupowy prowadzić będzie negocjacje cenowe w drodze bezpośrednich rozmów lub w formie pisemnej oraz dokona wyboru najkorzystniejszych ofert.
Negocjacje prowadzone będą w zakresie:
Tandem Zakupowy dokona wyboru najkorzystniejszych ofert w ramach zadań, według kryteriów określonych w „Warunkach przetargu”.
Z wybranymi w wyniku postępowania Przedsiębiorcami, zostaną zawarte umowy. Okres świadczenia usługi utrzymywania mąki pszennej i/lub żytniej będzie wynosił 2 lata.
Warunkiem zawarcia umowy będzie wniesienie przez Przedsiębiorcę zabezpieczeń należytego wykonania, w tym w formie gwarancji bankowej.
Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych.
W związku z powyższym, istnieje konieczność podjęcia z dostatecznym wyprzedzeniem działań przez zainteresowanych Przedsiębiorców, którzy nie posiadają ważnego poświadczenia bezpieczeństwa lub upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „zastrzeżone”.
Upoważnienia do przetwarzania informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” wydaje kierownik przedsiębiorcy, w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy o ochronie informacji niejawnych.
Dostęp do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” możliwy jest po uzyskaniu zaświadczenia o odbytym szkoleniu i posiadaniu upoważnienia lub poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych.
W celu uzyskania zaświadczenia o szkoleniu – jeżeli Przedsiębiorca nie posiada Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych - można złożyć (z odpowiednim wyprzedzeniem) wniosek do Prezesa Agencji o przeprowadzenie szkolenia w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych.
Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia i wydania zaświadczenia o odbytym szkoleniu można uzyskać na stronie internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych w zakładce Informacje niejawne: Informacje niejawne.
Wniosek o przeprowadzenie szkolenia należy przesłać na adres poczty elektronicznej: szkolenia.oin@rars.gov.pl
Zaproszenia do udziału w postępowaniu wysłane zostaną do Przedsiębiorców, którzy posiadają ważne poświadczenie bezpieczeństwa lub upoważnienie do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „zastrzeżone” oraz zaświadczenie o odbytym szkoleniu.
Zainteresowani Przedsiębiorcy, powinni w terminie do 26 sierpnia 2024 r. złożyć w Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych ul. Stawki 2B, 00-193 Warszawa, lub na adres email: sek_brz@rars.gov.pl wypełnione zgłoszenie wg załączonego wzoru wraz z kopią ważnego poświadczenia bezpieczeństwa lub upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „zastrzeżone” oraz kopią zaświadczenia o odbytym szkoleniu.
Dodatkowe informacje o postępowaniu można uzyskać w:
Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych w Warszawie, ul. Stawki 2B, tel. 22 360 93 56 lub 22 360 93 60 lub składając zapytanie w formie pisemnej na adres e-mail: sek_brz@rars.gov.pl
Ogólne warunki udziału w postępowaniach, znajdują się na stronie internetowej RARS http://www.rars.gov.pl w zakładce: Nasze zadania » Rezerwy żywnościowe » Dla przedsiębiorcy » Zasady udzielania zamówień.
Zgłoszenie udziału w postępowaniu w wersji elektronicznej można pobrać ze strony internetowej https://bip.rars.gov.pl/ w zakładce Aktualności/ Ogłoszenia dotyczące rezerw żywnościowych.
Informacji zawartych w zgłoszeniu nie należy taktować jako oferty.
Załącznik 1 - Zgłoszenie chęci udziału w postępowaniu (rozmiar 31.55 kB)
Załącznik 2 – Klauzula informacyjna RODOx (rozmiar18.11 kB)