23 Oct 2012, 15:18
OGŁOSZENIE
Agencja Rezerw Materiałowych prowadzi rozeznanie rynku (poprzedzające wysłanie zaproszeń do składania ofert) dotyczące możliwości współpracy z Agencją Rezerw Materiałowych Przedsiębiorców (prowadzących działalność w skupie i przechowywaniu zbóż) w zakresie sprzedaży na rzecz ARM pszenicy konsumpcyjnej oraz świadczenia usługi jej przechowywania obejmującej cykliczną wymianę.
Cykliczna wymiana polegać będzie na zastępowaniu rezerw pszenicy, nie rzadziej niż co 3 lata, pszenicą pochodzącą z ostatniej kampanii żniwnej, w tej samej ilości, posiadającej wymagane cechy, tak aby stany ilościowe i jakościowe pozostały na wymaganym poziomie.
Przedmiotem sprzedaży i przechowywania będzie pszenica konsumpcyjna o jakości określonej w warunkach przetargu, zwana dalej „pszenicą".
Zakup pszenicy dokonany będzie od Przedsiębiorców, którzy w dniu składania oferty, będą w posiadaniu pszenicy o wymaganych parametrach w oferowanych ilościach lub zgromadzą ją w terminie 14 dni roboczych od daty zawarcia umowy zakupu.
Przedsiębiorca wyłoniony w przetargu, z którym zostanie zawarta umowa:
oraz
I. Przedsiębiorca, świadczący na rzecz Agencji usługę przechowywania pszenicy powinien zapewnić w szczególności:
Przedsiębiorca, z którym zostanie zawarta umowa na przechowywanie ponosić będzie odpowiedzialność za ilość, jakość, ochronę oraz nienaruszalność przechowywanej pszenicy. Pszenica stanowiąca rezerwy strategiczne pozostaje do wyłącznej dyspozycji Agencji.
Za wykonaną usługę przechowywania, obejmującą cykliczną wymianę pszenicy Przedsiębiorca otrzymywać będzie od Agencji co miesiąc wynagrodzenie, liczone wg zryczałtowanej stawki (w zł/tonomiesiąc, bez VAT) obejmującej m.in. koszty: utrzymania odpowiedniej jakości i warunków przechowywania zgodnie z obowiązującymi przepisami, analiz laboratoryjnych, czynności związanych z wymianą, ubytków naturalnych, ochrony magazynu, poddania się kontroli, ewidencjonowania, inwentaryzacji, zapewnienia wydania i załadunku na środki transportu oraz wszelkich czynności ciążących na Przedsiębiorcy z tytułu zawartej umowy na usługę przechowywania.
II. Zasady prowadzenia postępowania przetargowego.
Wybór Przedsiębiorców, od których Agencja dokona zakupu pszenicy i którzy będą świadczyć usługę jej przechowywania obejmującą cykliczną wymianę nastąpi w drodze zamkniętego dwustopniowego przetargu.
I etap postępowania przetargowego
Agencja wysyła zaproszenia do złożenia oferty wraz z warunkami przetargu i projektami umów do wszystkich Przedsiębiorców, którzy wyrazili chęć współpracy i przesłali zgłoszenie udziału w postępowaniu przetargowym, z zastrzeżeniem, iż nie zaprasza się Przedsiębiorców, którzy:
Warunkiem przystąpienia do przetargu będzie wpłata na konto Agencji wadium przetargowego w wysokości określonej w warunkach przetargu oraz złożenie oferty w terminie i formie określonej w warunkach przetargu.
Powołana w Agencji Komisja Przetargowa dokona oceny, czy złożone oferty spełniają wymagania formalne określone w warunkach przetargu i nie podlegają odrzuceniu.
II etap postępowania przetargowego
Do drugiego etapu postępowania dopuszcza się co najmniej pięciu Przedsiębiorców, którzy spełnili wymagania formalne określone w warunkach oraz przedstawili najkorzystniejsze ekonomicznie warunki oferty. Jeżeli liczba Przedsiębiorców, którzy spełniają wymagania określone w warunkach jest mniejsza niż pięciu, Agencja zaprasza do drugiego etapu wszystkich Przedsiębiorców spełniających warunki.
Komisja Przetargowa prowadzić będzie negocjacje cenowe w drodze bezpośrednich rozmów lub w formie pisemnej oraz dokona wyboru najkorzystniejszych ofert.
Negocjacje prowadzone będą w zakresie: ceny zakupu pszenicy oraz zryczałtowanej stawki za usługę jej przechowywania.
Komisja Przetargowa dokona wyboru najkorzystniejszych ofert, wg kryterium określonego w warunkach przetargu, uwzględniając w szczególności:
Z wybranymi w wyniku postępowania przetargowego Przedsiębiorcami, zostaną zawarte umowy. Termin wykonania umowy zakupu będzie nie dłuższy niż 14 dni kalendarzowych od daty jej obowiązywania, natomiast umowy dotyczącej usługi przechowywania wyniesie 4 lata.
Warunkiem zawarcia umów będzie wniesienie przez Przedsiębiorcę odpowiednich zabezpieczeń należytego wykonania umów, w formie określonej w warunkach przetargu.
Agencja zastrzega sobie możliwość odstąpienia od przeprowadzenia postępowania przetargowego oraz prawo do unieważnienia przetargu na każdym etapie bez podania przyczyn.
III. Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. (Dz. U. z 2010 r. Nr 182 poz. 1228) o ochronie informacji niejawnych. W związku z powyższym istnieje konieczność podjęcia z dostatecznym wyprzedzeniem działań przez zainteresowanych Przedsiębiorców, którzy nie posiadają ważnego poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „Zastrzeżone", w kierunku uzyskania przez osoby reprezentujące Przedsiębiorcę, biorące udział w postępowaniu, uczestniczące w czynnościach zmierzających do zawarcia umów oraz w ich wykonaniu w zakresie związanym z dostępem do informacji niejawnych, pisemnych upoważnień do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Zastrzeżone".
Osoby, o których mowa wyżej, które nie posiadają ważnego poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, mogą złożyć (z odpowiednim wyprzedzeniem) wniosek o wydanie przez Prezesa Agencji Rezerw Materiałowych upoważnienia do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Zastrzeżone".
Szczegółowe informacje w sprawie wydawania upoważnień można uzyskać na stronie internetowej ARM arm.gov.pl/ochrona informacji niejawnych lub poprzez kontakt telefoniczny z Pełnomocnikiem Prezesa ds. Ochrony Informacji Niejawnych w Agencji, tel. 22 36 09 113 lub 608 513 021
IV. Zainteresowani Przedsiębiorcy, powinni złożyć wypełniony formularz (zgłoszenie), wg załączonego wzoru w terminie do dnia 9 listopada 2012 r. w Agencji Rezerw Materiałowych ul. Grzybowska 45, 00 - 844 Warszawa lub przesłać na numer fax. 22 36 09 358.
Nie dotyczy Przedsiębiorców, którzy złożą zgłoszenie do Oddziałów Terenowych ARM.
Dodatkowe informacje o postępowaniu przetargowym można uzyskać w Agencji Rezerw Materiałowych w Warszawie, ul. Grzybowska 45, tel. 22 36 09 363, 22 36 09 355.
Ogólne warunki udziału w postępowaniach przetargowych, których przedmiotem jest zakup produktów żywnościowych i/lub świadczenie usługi w zakresie ich utrzymywania, znajdują się na stronie internetowej ARM www.arm.gov.pl Gospodarowanie rezerwami strategicznymi/Rezerwy żywnościowe.
Informacji zawartych w zgłoszeniu nie należy traktować jako oferty.
Załącznik 1