18 Oct 2023, 11:43
Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych zwana dalej „Agencją”, prowadzi rozeznanie rynku (poprzedzające wysłanie zaproszeń do składania ofert) wśród Przedsiębiorców (prowadzących działalność w zakresie skupu i przechowywaniu grochu), dotyczące chęci współpracy z Agencją w zakresie sprzedaży oraz świadczenia kompleksowej usługi jego przechowania obejmującej magazynowanie i wymianę.
Przedmiotem sprzedaży i przechowania będzie groch konsumpcyjny o jakości zgodnej z obowiązującymi przepisami określającymi wymagania handlowe, bezpieczeństwa żywności i żywienia oraz normą PN-81/R-65032 „Ziarno roślin strączkowych jadalnych. Groch.” dla kl. I, z zastrzeżeniem, że dopuszcza się:
zwany dalej „grochem”.
Przedsiębiorca wyłoniony w przetargu, z którym zostanie zawarta umowa:
Wymiana polegać będzie na zastępowaniu rezerwy grochu nie rzadziej niż raz na 2 lata (licząc od końca roku zbiorów), w miejscu przechowywania grochu, grochem tożsamym rodzajowo, w tej samej ilości i jakości, pochodzącym z ostatniego roku zbioru, posiadającym wymagane cechy, tak aby stany ilościowe i jakościowe grochu pozostały nienaruszone. Wymiana powinna być prowadzona w taki sposób, aby na dwa miesiące przed terminem wygaśnięcia umowy rezerwa grochu była nie starsza niż ze zbioru z 2026 roku.
Przedsiębiorca za wykonaną usługę przechowania grochu otrzymywać będzie od Agencji wynagrodzenie według zryczałtowanej stawki w zł/tonomiesiąc (plus VAT), obejmującej wszystkie czynności wynikające z umowy.
Przedsiębiorca, który dokona na rzecz Agencji sprzedaży grochu i świadczyć będzie usługę jego przechowywania, powinien zapewnić w szczególności:
Przedsiębiorca, z którym zostanie zawarta umowa sprzedaży i przechowania ponosić będzie odpowiedzialność za ilość, jakość oraz nienaruszalność stanów przechowywanej rezerwy. Groch stanowiący rezerwę strategiczną pozostaje do wyłącznej dyspozycji Agencji.
Wybór Przedsiębiorców, z którymi Agencja zawrze umowy w przedmiocie zamówienia nastąpi w drodze zamkniętego dwustopniowego przetargu.
Agencja wysyła zaproszenia do złożenia oferty wraz z „Warunkami przetargu” do wszystkich Przedsiębiorców, którzy wyrazili chęć współpracy i przesłali zgłoszenie udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem, że nie zaprasza się Przedsiębiorców, którzy:
Warunkiem przystąpienia do przetargu będzie wniesienie wadium w wysokości określonej w warunkach przetargu oraz złożenie oferty w terminie i formie określonej w warunkach przetargu.
Powołany w Agencji Tandem Zakupowy dokona oceny, czy złożone oferty spełniają wymagania formalne określone w „Warunkach przetargu” i nie podlegają odrzuceniu.
Do drugiego etapu postępowania dopuszcza się co najmniej pięciu Przedsiębiorców, którzy spełnili wymagania formalne określone w warunkach oraz przedstawili najkorzystniejsze ekonomicznie warunki oferty. Jeżeli liczba Przedsiębiorców, którzy spełniają wymagania określone w warunkach, jest mniejsza niż pięciu, Agencja zaprasza do drugiego etapu wszystkich Przedsiębiorców spełniających warunki.
Tandem Zakupowy z Przedsiębiorcami spełniającymi wymagania określone w warunkach, prowadzić będzie negocjacje cenowe w drodze bezpośrednich rozmów ub w formie pisemnej i dokona wyboru najkorzystniejszych ofert.
Negocjacje będą prowadzone w zakresie odpowiednio:
Zespół dokona wyboru najkorzystniejszych ofert, według kryteriów określonych w „Warunkach przetargu”.
Z wybranymi w wyniku postępowania przetargowego Przedsiębiorcami zostaną zawarte umowy.
Termin wykonania usługi przechowania będzie wynosił 4 lata.
Warunkiem zawarcia umowy będzie wniesienie przez Przedsiębiorcę zabezpieczeń należytego wykonania, w tym w formie gwarancji bankowej.
Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych.
W związku z powyższym, istnieje konieczność podjęcia z dostatecznym wyprzedzeniem działań przez zainteresowanych Przedsiębiorców, którzy nie posiadają ważnego poświadczenia bezpieczeństwa lub upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „zastrzeżone”.
Upoważnienia do przetwarzania informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” wydaje kierownik przedsiębiorcy, w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy o ochronie informacji niejawnych.
Dostęp do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” możliwy jest po uzyskaniu zaświadczenia o odbytym szkoleniu i posiadaniu upoważnienia lub poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych.
W celu uzyskania stosownych uprawnień przez osoby reprezentujące Przedsiębiorcę, biorące udział w postępowaniu, uczestniczące w czynnościach zmierzających do zawarcia umowy oraz w jej wykonaniu w zakresie związanym z dostępem do informacji niejawnych, o których mowa wyżej, mogą złożyć (z odpowiednim wyprzedzeniem) wniosek do Prezesa Agencji o przeprowadzenie szkolenia z zakresu przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych.
Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia i wydania zaświadczenia o odbytym szkoleniu można uzyskać na stronie internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych w zakładce Informacje niejawne
Zainteresowani Przedsiębiorcy, powinni w terminie do 25.10.2023 r. złożyć w Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych ul. Grzybowska 45, 00-844 Warszawa, lub na adres email: sek_bz@rars.gov.pl wypełnione zgłoszenie wg załączonego wzoru.
Dodatkowe informacje o postępowaniu przetargowym można uzyskać w: Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych w Warszawie, ul. Grzybowska 45, tel. 22 36 09 371 lub składając zapytanie w formie pisemnej na adres e-mail: sek_bz@rars.gov.pl
Ogólne warunki udziału w postępowaniach przetargowych, znajdują się na stronie internetowej RARS www.rars.gov.pl w zakładce: Nasze zadania » Rezerwy żywnościowe » Dla przedsiębiorcy » Zasady udzielania zamówień
Zgłoszenie udziału w postępowaniu przetargowym w wersji elektronicznej można pobrać ze strony internetowej https://bip.rars.gov.pl/ w zakładce Aktualności/ Ogłoszenia dotyczące rezerw żywnościowych.
Informacji zawartych w zgłoszeniu nie należy taktować jako oferty.
Załącznik 1 - Zgłoszenie chęci udziału w postępowaniu przetargowym (format Word, rozmiar 74.5 kB)