07 Nov 2023, 11:55
Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych zwana dalej „Agencją” prowadzi rozeznanie rynku (poprzedzające wysłanie zaproszeń do składania ofert) wśród Przedsiębiorców - producentów smalcu, dotyczące chęci współpracy z Agencją w zakresie sprzedaży oraz świadczenia usługi przechowania rezerwy strategicznej smalcu wyborowego, obejmującej jego wymianę.
Przedsiębiorca wyłoniony w przetargu, z którym zostanie zawarta umowa:
Przedmiotem zamówienia będzie dostawa na rzecz Agencji smalcu wyborowego o jakości zgodnej z obowiązującymi przepisami określającymi wymagania weterynaryjne, handlowe, bezpieczeństwa żywności i żywienia oraz normą PN-90-A-85802 „Tłuszcze zwierzęce jadalne topione”, oznakowanego zgodnie z obowiązującymi przepisami, zwanego dalej „smalcem” i świadczenie usługi jego przechowywania obejmującej wymianę.
Wymiana polegać będzie na zastępowaniu w miejscu przechowywania rezerwy smalcu, smalcem wyprodukowanym przez Przedsiębiorcę w tej samej ilości i wymaganej jakości, tak aby w całym okresie obowiązywania umowy okres przechowywania smalcu był nie dłuższy niż 50% okresu przechowywania przewidzianego dla smalcu wyborowego zgodnie z normą PN-A-07005 „Produkty żywnościowe. Warunki klimatyczne i okresy przechowywania w chłodniach” wraz ze zmianą A1 do tej normy, z zastrzeżeniem, że przez ostatnie 30 dni przed upływem terminu wygaśnięcia umowy – do upływu okresu przechowywania smalcu powinno pozostać nie mniej niż 60% okresu przechowywania określonego w wyżej wymienionej normie.
Przedsiębiorca za wykonaną usługę przechowania smalcu, otrzymywać będzie od Agencji wynagrodzenie według zryczałtowanej stawki w zł/tonodobę (bez VAT), obejmującej wszystkie czynności wynikające z umowy.
Przedsiębiorca, który świadczyć będzie na rzecz Agencji usługę przechowania smalcu powinien zapewnić w szczególności:
Przedsiębiorca, z którym zawarta zostanie umowa przechowania, ponosić będzie odpowiedzialność za ilość, jakość, ochronę oraz nienaruszalność przechowywanego smalcu. Smalec stanowiący rezerwy strategiczne pozostaje do wyłącznej dyspozycji Agencji.
Wybór Przedsiębiorców, z którymi Agencja zawrze umowy w przedmiocie zamówienia, nastąpi w drodze zamkniętego dwustopniowego przetargu.
Agencja wysyła zaproszenia do złożenia oferty wraz z warunkami przetargu do wszystkich Przedsiębiorców, którzy wyrazili chęć współpracy i przesłali zgłoszenie udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem, że nie zaprasza się Przedsiębiorców, którzy:
Warunkiem przystąpienia do przetargu będzie wniesienie wadium w wysokości określonej w warunkach przetargu oraz złożenie oferty w terminie i formie określonej w warunkach przetargu.
Powołany w Agencji Tandem Zakupowy dokona oceny, czy złożone oferty spełniają wymagania formalne określone w warunkach przetargu i nie podlegają odrzuceniu.
Do drugiego etapu postępowania dopuszcza się co najmniej pięciu Przedsiębiorców, którzy spełnili wymagania formalne określone w warunkach oraz przedstawili najkorzystniejsze ekonomicznie warunki oferty. Jeżeli liczba Przedsiębiorców, którzy spełniają wymagania określone w warunkach, jest mniejsza niż pięciu, Agencja zaprasza do drugiego etapu wszystkich Przedsiębiorców spełniających warunki.
Tandem Zakupowy prowadzić będzie negocjacje cenowe w drodze bezpośrednich rozmów lub w formie pisemnej oraz dokona wyboru najkorzystniejszych ofert.
oraz
Tandem Zakupowy dokonana wyboru najkorzystniejszych ofert, wg kryterium określonego w warunkach przetargu.
Z wybranymi w wyniku postępowania przetargowego Przedsiębiorcami, zostaną zawarte umowy. Termin wykonania usługi przechowania będzie wynosił 4 lata.
Warunkiem zawarcia umowy będzie wniesienie przez Przedsiębiorcę zabezpieczeń w zakresie należytego wykonania umowy w formie określonej w warunkach przetargu.
Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych.
W związku z powyższym, istnieje konieczność podjęcia z dostatecznym wyprzedzeniem działań przez zainteresowanych Przedsiębiorców, którzy nie posiadają ważnego poświadczenia bezpieczeństwa lub upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „zastrzeżone”.
Upoważnienia do przetwarzania informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” wydaje kierownik przedsiębiorcy, w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy o ochronie informacji niejawnych.
Dostęp do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” możliwy jest po uzyskaniu zaświadczenia o odbytym szkoleniu i posiadaniu upoważnienia lub poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych.
W celu uzyskania stosownych uprawnień przez osoby reprezentujące Przedsiębiorcę, biorące udział w postępowaniu, uczestniczące w czynnościach zmierzających do zawarcia umowy oraz w jej wykonaniu w zakresie związanym z dostępem do informacji niejawnych, o których mowa wyżej, mogą złożyć (z odpowiednim wyprzedzeniem) wniosek do Prezesa Agencji o przeprowadzenie szkolenia z zakresu przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych.
Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia i wydania zaświadczenia o odbytym szkoleniu można uzyskać kierując zapytanie do Biura Bezpieczeństwa i Kontroli w RARS bądź pod adresem e-mail: szkolenia.oin@rars.gov.pl
Zainteresowani Przedsiębiorcy powinni w terminie do 13 listopada 2023 r. złożyć w Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych ul. Grzybowska 45, 00-844 Warszawa, na adres e-mail: sek_bz@rars.gov.pl oraz DW monika.pajer@rars.gov.pl wypełniony formularz (zgłoszenie) wg załączonego wzoru.
Dodatkowe informacje o postępowaniu przetargowym można uzyskać w:
Ogólne warunki udziału w postępowaniach przetargowych, znajdują się na stronie internetowej RARS www.rars.gov.pl w zakładce: Rezerwy strategiczne » Rezerwy żywnościowe » Zakup towarów i usług do rezerw » Zasady udzielania zamówień
Zgłoszenie udziału w postepowaniu przetargowym w wersji elektronicznej można pobrać ze strony internetowej https://bip.rars.gov.pl w zakładce Aktualności/ogłoszenia dotyczące rezerw żywnościowych
Informacji zawartych w zgłoszeniu nie należy traktować jako oferty.
Załącznik 1 – Formularz (zgłoszenie) (format Word, rozmiar 31.52 kB)