09 Feb 2024, 11:18
Przedsiębiorca wyłoniony w przetargu, z którym zostanie zawarta umowa:
Przedmiotem przejęcia będzie smalec wyborowy o jakości zgodnej z obowiązującymi przepisami określającymi wymagania weterynaryjne, handlowe, bezpieczeństwa żywności i żywienia oraz normą PN-90-A-85802 „Tłuszcze zwierzęce jadalne topione”, oznakowany zgodnie z obowiązującymi przepisami, zwany dalej „smalcem”.
Wymiana polegać będzie na zastępowaniu w miejscu przechowywania rezerwy smalcu, smalcem wyprodukowanym przez Przedsiębiorcę w tej samej ilości i wymaganej jakości, tak aby w całym okresie obowiązywania umowy okres przechowywania smalcu był nie dłuższy niż 50% okresu przechowywania przewidzianego dla smalcu wyborowego zgodnie z normą PN-A-07005 „Produkty żywnościowe. Warunki klimatyczne i okresy przechowywania w chłodniach” wraz ze zmianą A1 do tej normy, z zastrzeżeniem, że przez ostatnie 30 dni przed upływem terminu wygaśnięcia umowy – do upływu okresu przechowywania smalcu powinno pozostać nie mniej niż 60% okresu przechowywania określonego w wyżej wymienionej normie.
Przedsiębiorca za wykonaną usługę przechowania smalcu, otrzymywać będzie od Agencji wynagrodzenie według zryczałtowanej stawki w zł/tonodobę (bez VAT), obejmującej wszystkie czynności wynikające z umowy, w tym również koszt przejęcia smalcu na przechowanie z magazynu dotychczasowego przechowawcy.
Przedsiębiorca, który świadczyć będzie na rzecz Agencji usługę przechowania smalcu powinien zapewnić w szczególności:
Przedsiębiorca, z którym zawarta zostanie umowa przechowania, ponosić będzie odpowiedzialność za ilość, jakość, ochronę oraz nienaruszalność przechowywanego smalcu. Smalec stanowiący rezerwy strategiczne pozostaje do wyłącznej dyspozycji Agencji.
Wybór Przedsiębiorców, którzy będą świadczyć usługę przechowywania smalcu, obejmującą wymianę, nastąpi w drodze zamkniętego dwustopniowego przetargu.
Agencja wysyła zaproszenia do złożenia oferty wraz z warunkami przetargu do wszystkich Przedsiębiorców, którzy wyrazili chęć współpracy i przesłali zgłoszenie udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem, że nie zaprasza się Przedsiębiorców, którzy:
Warunkiem przystąpienia do przetargu będzie wniesienie wadium w wysokości określonej w warunkach przetargu oraz złożenie oferty w terminie i formie określonej w warunkach przetargu.
Powołany w Agencji Tandem Zakupowy dokona oceny, czy złożone oferty spełniają wymagania formalne określone w warunkach przetargu i nie podlegają odrzuceniu
Do drugiego etapu postępowania dopuszcza się co najmniej pięciu Przedsiębiorców, którzy spełnili wymagania formalne określone w warunkach oraz przedstawili najkorzystniejsze ekonomicznie warunki oferty. Jeżeli liczba Przedsiębiorców, którzy spełniają wymagania określone w warunkach, jest mniejsza niż pięciu, Agencja zaprasza do drugiego etapu wszystkich Przedsiębiorców spełniających warunki.
Tandem Zakupowy prowadzić będzie negocjacje cenowe w drodze bezpośrednich rozmów, w formie spotkania on-line na platformie teams lub w formie pisemnej poprzez wymianę korespondencji oraz dokona wyboru najkorzystniejszych ofert.
Tandem Zakupowy dokona wyboru najkorzystniejszych ofert według kryterium, określonego w warunkach przetargu, uwzględniając wysokość zryczałtowanej stawki za usługę przechowania smalcu w złotych za tonodobę (bez VAT), obejmującą magazynowanie i wymianę oraz koszty przejęcia masła ze wskazanej przez Agencję lokalizacji
Z wybranymi w wyniku postępowania przetargowego Przedsiębiorcami, zostaną zawarte umowy.
Okres świadczenia usługi przechowania będzie wynosił 4 lata.
Warunkiem zawarcia umowy będzie wniesienie przez Przedsiębiorcę zabezpieczeń w zakresie należytego wykonania umowy w formie określonej w warunkach przetargu.
Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych.
W związku z powyższym, istnieje konieczność podjęcia z dostatecznym wyprzedzeniem działań przez zainteresowanych Przedsiębiorców, którzy nie posiadają ważnego poświadczenia bezpieczeństwa lub upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „zastrzeżone”.
Upoważnienia do przetwarzania informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” wydaje kierownik przedsiębiorcy, w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 756 z późn.zm.).
Dostęp do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” możliwy jest po uzyskaniu zaświadczenia o odbytym szkoleniu i posiadaniu upoważnienia lub poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych.
W celu uzyskania stosownych uprawnień przez osoby reprezentujące Przedsiębiorcę, biorące udział w postępowaniu, uczestniczące w czynnościach zmierzających do zawarcia umowy oraz w jej wykonaniu w zakresie związanym z dostępem do informacji niejawnych, o których mowa wyżej, mogą złożyć (z odpowiednim wyprzedzeniem) wniosek do Prezesa Agencji o przeprowadzenie szkolenia z zakresu przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych.
Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia i wydania zaświadczenia o odbytym szkoleniu można uzyskać na stronie internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych w zakładce Informacje niejawne: lub kierując zapytanie do Biura Bezpieczeństwa i Kontroli w RARS, tel. 22 36 09 114.
Bez szkolenia z zakresu ochrony informacji niejawnych Przedsiębiorcy nie mogą złożyć oferty.
Zainteresowani Przedsiębiorcy powinni w terminie do 19 luty 2024 r. do godz. 15.00 złożyć w Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych ul. Grzybowska 45, 00-844 Warszawa, na adres e-mail: sek_bz@rars.gov.pl wypełniony formularz (zgłoszenie) wg załączonego wzoru.
Dodatkowe informacje o postępowaniu przetargowym można uzyskać w Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych w Warszawie, ul. Grzybowska 45, tel. 22 36 09 141 lub składając zapytanie w formie pisemnej na adres e-mail: sek_bz@rars.gov.pl.
Ogólne warunki udziału w postępowaniach przetargowych, znajdują się na stronie internetowej RARS www.rars.gov.pl w zakładce: Rezerwy strategiczne » Rezerwy żywnościowe » Zakup towarów i usług do rezerw » Zasady udzielania zamówień
Informacji zawartych w zgłoszeniu nie należy taktować jako oferty.
Załącznik nr 1 - Zgłoszenie chęci udziału w postępowaniu przetargowym (rozmiar 23.19 kB)
Załącznik nr 2 – RODO (rozmiar 16.72 kB)