[Archiwum] Ogłoszenia na dostawę olejów silnikowych, hydraulicznych i przekładniowych wraz z usługą ich przechowania

04 Sep 2024, 10:00

Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych zwana dalej „Agencją” prowadzi rozeznanie rynku (poprzedzające wysłanie zaproszeń do składania ofert) na dostawę olejów silnikowych, hydraulicznych i przekładniowych wraz z kompleksową usługą ich przechowania.

I. Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zakup:

  • Oleju hydraulicznego, klasa lepkości ISO VG: 46 w opakowaniach jednostkowych – beczka blaszana 205 l lub kontener IBC 1000 l*;
  • Oleju do przekładni samochodowych klasy GL-5 80W/90 w opakowaniach jednostkowych – beczka blaszana 205 l lub kontener IBC 1000 l*
  • Oleju silnikowego API SL/CF SAE 10W/40, typ XHPDO w opakowaniach jednostkowych – beczka blaszana 205 l lub kontener IBC 1000 l*
  • Oleju półsyntetycznego do silników dwusuwowych z zapłonem iskrowym smarowym z systemem mieszankowym API: TC w opakowaniach jednostkowych – beczka blaszana 205 l lub kontener IBC 1000 l*
  • Syntetycznego oleju do przekładni samochodowych klasy GL-5 75W/140 w opakowaniach jednostkowych – beczka blaszana 205 l lub kontener IBC 1000 l*
  • Oleju silnikowego MARINOL MW SAE 50 w opakowaniach jednostkowych – beczka blaszana 205 l lub kontener IBC 1000 l*
  • Oleju do silników ciężkiego sprzętu wojskowego SAE 20W/50 w opakowaniach jednostkowych – beczka blaszana 205 l lub kontener IBC 1000 l*

*Agencja dopuszcza możliwość przechowywania ww. olejów „luzem” w zbiorniku z zastrzeżeniem, iż w przypadku pilnego wydania towaru Oferent własnym staraniem i na swój koszt zakonfekcjonuje oleje podlegające wydaniu do opakowań jednostkowych wskazanych w umowie, w sposób ciągły obejmujący 24 godzinną dyspozycję w ciągu doby wraz z usługą ich przechowywania przez okres 48 miesięcy.

Przedsiębiorca wyłoniony w drodze niniejszego postępowania, z którym zostanie zawarta umowa zobowiązany będzie do:

  • dostawy ww. asortymentu, zgodnego ze specyfikacją określoną w Załączniku nr 1 pkt II do niniejszego ogłoszenia, w terminie do dnia 15.12.2024 r., zwanego dalej „towarem”,
  • przechowywania towaru, o którym mowa w pkt 1 zgodnie z obowiązującymi normami i kartami charakterystyki towaru w składach podatkowych w trybie zawieszonego podatku akcyzowego (dotyczy towarów objętych podatkiem akcyzowym) przez okres 48 miesięcy,
  • prowadzenia cyklicznej wymiany towaru w celu zapewnienia jego odpowiedniej jakości, i co najmniej 12 miesięcznego terminu gwarancji jakości,
  • utrzymywania nienaruszonego stanu ilościowego i jakościowego towaru w okresie obowiązywania umowy.

Przedsiębiorca, z którym zostanie podpisana umowa musi posiadać technologię i infrastrukturę magazynową niezbędną do przechowywania towaru oraz prowadzenia jego ciągłej rotacji zgodnie z postanowieniami pkt 2 i 3.

Za wykonaną kompleksową usługę przechowania, przedsiębiorca otrzymywać będzie od Agencji wynagrodzenie wg stawki zł/Mg towaru za każdy pełny miesiąc kalendarzowy, na podstawie faktury VAT wystawionej przez przedsiębiorcę za ubiegły miesiąc. W przypadku gdy towar będzie przechowywany w okresie krótszym niż miesiąc, kwota wynagrodzenia zostanie naliczona za rzeczywisty okres przechowywania.

Informacje dotyczące ilości towaru niezbędne do przygotowania oferty stanowią informację niejawne o klauzuli „zastrzeżone” w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2018 r., poz. 412) i mogą być udostępniane wyłącznie osobom posiadającym odpowiednie uprawnienia, dlatego też zostaną one przekazane Oferentowi po uzyskaniu przez Agencję potwierdzenia spełnienia wymogów ww. ustawy.

Przedsiębiorca, z którym zawarta zostanie umowa, ponosić będzie pełną odpowiedzialność za: ilość, jakość, ochronę oraz nienaruszalność przechowywanego towaru. Towar stanowi rezerwę strategiczną i pozostaje do wyłącznej dyspozycji Agencji.

II. Zasady prowadzenia postępowania zakupowego

Wybór Przedsiębiorcy, z którym zostanie podpisana umowa, nastąpi w drodze zamkniętego dwustopniowego postępowania zakupowego.

I etap postępowania zakupowego

Agencja wysyła zaproszenia do złożenia oferty wraz z warunkami postępowania zakupowego oraz projektem umowy do wszystkich Przedsiębiorców, którzy wyrazili chęć współpracy i przesłali zgłoszenie udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem iż nie zaprasza się Przedsiębiorców, którzy:

  • realizując zamówienie w zakresie rezerw wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania lub wobec których Agencja prowadzi postępowanie sądowe lub egzekucyjne w związku z nie wykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy mającej za przedmiot rezerwy;
  • według posiadanych przez Agencję informacji nie dają rękojmi należytego wykonania umowy ze względu na ich sytuację finansową lub inne okoliczności, w szczególności nie dają rękojmi należytego wykonania umowy zawartej w wyniku postępowania.

Warunkiem przystąpienia do postępowania będzie wpłata na konto Agencji wadium w wysokości określonej w warunkach postępowania zakupowego oraz złożenie oferty w terminie i formie określonej w warunkach postępowania. Powołany w Agencji Tandem Zakupowy dokona oceny, czy złożone oferty spełniają wymagania formalne określone w warunkach postępowania zakupowego i nie podlegają odrzuceniu.

II etap postępowania zakupowego

Do drugiego etapu postępowania dopuszcza się Oferentów, którzy spełnili wymagania formalne określone w zaproszeniu do złożenia oferty oraz przedstawili najkorzystniejsze ekonomicznie warunki oferty. Jeżeli liczba Oferentów, którzy spełniają wymagania określone w zaproszeniu do złożenia oferty jest mniejsza niż pięciu, Agencja zaprasza do drugiego etapu wszystkich Oferentów spełniających warunki postępowania.

Tandem zakupowy prowadzić będzie negocjacje cenowe w zakresie ceny za dostawę oleju w zł za jednostkę miary oraz wysokość miesięcznej stawki za usługę przechowania towaru, w drodze bezpośrednich rozmów lub w formie pisemnej oraz dokona wyboru najkorzystniejszej oferty.

III. Informacje niejawne

Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych.

W ramach prowadzonego postępowania, Oferentom zainteresowanym udziałem w postępowaniu zostaną przekazane informacje niejawne dotyczące ilości oraz miejsca dostawy towaru po uzyskaniu przez RARS potwierdzenia spełnienia przez Oferenta wymogów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych. Dlatego też, wymagane jest, aby osoby reprezentujące Oferenta biorącego udział w postępowaniu, uczestniczące w czynnościach zmierzających do zawarcia umowy, w jej zawarciu oraz w wykonaniu, w zakresie związanym z dostępem do informacji niejawnych, spełniały wymogi nałożone ustawą o ochronie informacji niejawnych, tj. posiadały aktualne poświadczenie bezpieczeństwa osobowego lub upoważnienie do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” wydane przez osobę uprawnioną (kierownika jednostki organizacyjnej, ABW lub SKW) i były przeszkolone w zakresie ochrony informacji niejawnych zgodnie z zapisami ww. ustawy

Jeżeli Przedsiębiorca nie posiada pionu ochrony oraz Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych może wystąpić z wnioskiem do Prezesa RARS o przeszkolenie w zakresie ochrony informacji niejawnych przez Pełnomocnika Prezesa Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych ds. Ochrony Informacji Niejawnych. Wzór ww. wniosku dostępny jest na stronie internetowej Agencji: www.bip.rars.gov.pl, w zakładce Informacje niejawne. W przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa lub pisemnego upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone”, proszę o kontakt telefoniczny z Pełnomocnikiem Prezesa ds. Ochrony Informacji Niejawnych w Agencji, tel. 22 36 09 107.

IV. Zgłoszenie udziału w postępowaniu

  1. Zainteresowani Przedsiębiorcy, powinni w terminie do 13.09.2024 r. złożyć w Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych, ul. Stawki 2B, 00-193 Warszawa lub przesłać na adres email kancelaria@rars.gov.pl oraz DW Weronika.Koczyk@rars.gov.pl wypełniony formularz (zgłoszenie) wg załączonego wzoru (załącznik nr 1) wraz z kopią aktualnego poświadczenia bezpieczeństwa osobowego lub upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” oraz aktualnego zaświadczenia o przebytym szkoleniu w zakresie informacji niejawnych (w przypadku udzielenia odpowiedzi TAK w pkt 6 zgłoszenia).
  2. Przesłanie zgłoszenia do udziału w postępowaniu nie jest uwarunkowane koniecznością posiadania na dany moment aktualnego poświadczenia bezpieczeństwa osobowego lub upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” oraz aktualnego zaświadczenia o przebytym szkoleniu w zakresie informacji niejawnych.
  3. W przypadku o którym mowa w pkt 2, w formularzu zgłoszenia należy w pkt 8 wskazać osoby umocowane do reprezentowania Oferenta, dla których zostanie złożony wniosek o przeprowadzenie stosownego szkolenia w sprawie dostępu do informacji niejawnych.
  4. Zgłoszenie udziału w postępowaniu nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Informacji zawartych w zgłoszeniu Oferenta Agencja nie będzie traktować jako oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
  5. Załącznik w wersji elektronicznej można pobrać ze strony internetowej bip.rars.gov.pl w Aktualności / Ogłoszenia dotyczące rezerw technicznych - w treści niniejszego ogłoszenia.
  6. Dodatkowe informacje o postępowaniu zakupowym można uzyskać pod numerami: tel. 22 36 09 144 lub 22 36 09 212 lub pisząc maila na sek_brt@rars.gov.pl oraz sek_bz@rars.gov.pl, pisząc w tytule „Zakup olejów”.

V. Inne postanowienia

  1. Szczegółowe zasady współpracy pomiędzy stronami określa projekt umowy, który zostanie Oferentowi przesłany wraz z zaproszeniem do składania ofert po uzyskaniu przez RARS potwierdzenia spełnienia wymogów ustawy o ochronie informacji niejawnych.
  2. Agencja będzie dopuszczać składanie ofert częściowych w I etapie postępowania zakupowego.
  3. Warunkiem zawarcia umowy będzie wniesienie przez Przedsiębiorcę zabezpieczenia w zakresie należytego wykonania umowy w formie określonej w warunkach postępowania zakupowego.

Załączniki w formacie PDF

Załącznik nr 1 – Zgłoszenie udziału w rozeznaniu rynku, poprzedzającym postępowanie zakupowe 50.29 kB

Załącznik nr 2 – Klauzula informacyjna RODO 16.9 kB

Informacja o dokumencie Drukuj Na górę
Zamknij Wytworzył: Agnieszka Gutowska (04.09.2024)
Pierwsza publikacja: Olga Czarkowska (04.09.2024)
Ostatnia publikacja: Olga Czarkowska (04.09.2024)
Podmiot udostępniający informację: Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych