09 Oct 2024, 14:37
Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych zwana dalej „Agencją” prowadzi rozeznanie rynku (poprzedzające wysłanie zaproszeń do składania ofert) wśród Przedsiębiorców - Producentów konserw mięsnych, dotyczące chęci współpracy z Agencją w zakresie:
lub
oraz
Wymiana polegać będzie na zastępowaniu, w miejscu przechowania rezerwy strategicznej konserw, konserwami tożsamymi rodzajowo i gatunkowo wyprodukowanymi przez Oferenta w tej samej ilości oraz wymaganej jakości, tak aby w całym okresie obowiązywania umowy, do upływu okresu minimalnej trwałości konserw, (określonego przez Producenta), pozostawało zawsze nie mniej niż 50% tego okresu, z zastrzeżeniem, że przez ostatnie 30 dni przed upływem terminu wygaśnięcia umowy powinno pozostać nie mniej niż 60% okresu minimalnej trwałości. W przypadku, gdy okres minimalnej trwałości jest dłuższy niż 36 miesięcy, Przedsiębiorca dokonywać będzie wymianę, tak aby każda konserwa stanowiąca rezerwę strategiczną była przechowywana nie dłużej niż 18 miesięcy licząc od daty produkcji, a przez ostatnie 30 dni przed upływem terminu wygaśnięcia umowy konserwa stanowiąca rezerwę strategiczną nie może być przechowywana dłużej niż 14 miesięcy licząc od daty produkcji.
Za wykonaną kompleksową usługę przechowania konserw, Przedsiębiorca otrzymywać będzie od Agencji wynagrodzenie według zryczałtowanej stawki w zł/tonodobę (bez VAT) obejmującej wszelkie koszty wykonania umowy, w tym koszt dostarczenia konserw do magazynu, koszt przeładunków (czynności przyjęcia, wydania, przemieszczenia), utrzymania odpowiedniej jakości i warunków przechowywania zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, badań jakościowych, czynności związanych z wymianą, koszt certyfikowanych palet Euro przeznaczonych do składowania i transportu konserw, ochrony magazynu, poddania się kontroli, prowadzenia dokumentacji, inwentaryzacji oraz wszelkich czynności ciążących na Przedsiębiorcy z tytułu zawartej umowy przechowania konserw mięsnych.
Przedsiębiorca, z którym zawarta zostanie umowa ponosić będzie odpowiedzialność za ilość, jakość, ochronę oraz nienaruszalność przechowywanych konserw. Konserwy stanowiące rezerwy strategiczne pozostają do wyłącznej dyspozycji Agencji.
oraz
Wymiana sterylizowanych konserw mięsnych polegać będzie na zastępowaniu określonej ilości konserw w Składnicy Agencji , stanowiącym docelowe miejsce przechowywania (z częstotliwością wynikającą z umowy, według określonego w niej harmonogramu), konserwami tożsamymi rodzajowo i gatunkowo wyprodukowanymi przez Przedsiębiorcę w tej samej ilości oraz wymaganej jakości, tak aby w całym okresie obowiązywania umowy, do upływu okresu minimalnej trwałości konserw, (określonego przez Producenta), pozostawało zawsze nie mniej niż 50% tego okresu. W przypadku, gdy okres minimalnej trwałości jest dłuższy niż 36 miesięcy, Przedsiębiorca dokonywać będzie wymianę, tak aby każda konserwa stanowiąca rezerwę strategiczną była przechowywana nie dłużej niż 18 miesięcy licząc od daty produkcji. Ostatnia wymiana konserw dokonana zostanie, tak aby konserwy były przechowywane w Składnicy Agencji nie dłużej niż 3 miesiące licząc od daty produkcji.
Za wykonaną kompleksową usługę wymiany sterylizowanych konserw mięsnych, Przedsiębiorca otrzymywać będzie od Agencji każdorazowo wynagrodzenie według zryczałtowanej stawki w zł za jedną tonę/wymianę (masa netto produktu) (plus podatek VAT) obejmującej m.in. dostarczenie konserw mięsnych do Składnicy Agencji, odebranie konserw podlegających wymianie - zgodnie z harmonogramem wymiany i zagospodarowanie ich po każdej wymianie we własnym zakresie, koszty badań jakościowych, koszty palet Euro przeznaczonych do składowania i transportu, wszelkie czynności ciążące na Przedsiębiorcy z tytułu zawartej umowy wymiany.
Przedsiębiorca, z którym zawarta zostanie umowa powinien zapewnić w szczególności:
Wybór Przedsiębiorców, z którymi Agencja zawrze umowy w przedmiocie zamówienia, nastąpi w drodze zamkniętego dwustopniowego przetargu.
Agencja wysyła zaproszenia do złożenia oferty wraz z warunkami przetargu do wszystkich Przedsiębiorców, którzy wyrazili chęć współpracy i przesłali zgłoszenie udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem, iż nie zaprasza się Przedsiębiorców, którzy:
Warunkiem przystąpienia do przetargu będzie zaproszenie przez Agencję do udziału w postepowaniu, wniesienie wadium w wysokości określonej w warunkach przetargu oraz złożenie oferty w terminie i formie określonej w warunkach przetargu.
Powołany w Agencji Tandem Zakupowy dokona oceny, czy złożone oferty spełniają wymagania formalne określone w warunkach przetargu i nie podlegają odrzuceniu.
Do drugiego etapu postępowania dopuszcza się przedsiębiorców, którzy spełnili wymagania formalne określone w warunkach.
Tandem Zakupowy prowadzić będzie negocjacje cenowe w drodze bezpośrednich rozmów lub formie pisemnej oraz dokona wyboru najkorzystniejszych ofert.
Tandem Zakupowy dokona wyboru najkorzystniejszych ofert spośród Wariantu A lub Wariantu B, wg kryterium określonego w warunkach przetargu.
Z wybranymi w wyniku postępowania przetargowego Przedsiębiorcami, zostaną zawarte umowy. Termin wykonania usługi będzie wynosił 4 lata.
Warunkiem zawarcia umowy będzie wniesienie przez Przedsiębiorcę zabezpieczeń w zakresie należytego wykonania umowy w formie określonej w warunkach przetargu.
Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych.
W związku z powyższym, istnieje konieczność podjęcia z dostatecznym wyprzedzeniem działań przez zainteresowanych Przedsiębiorców, którzy nie posiadają ważnego poświadczenia bezpieczeństwa lub upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „zastrzeżone”.
Upoważnienia do przetwarzania informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” wydaje kierownik przedsiębiorcy, w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 632 z późn.zm.).
Dostęp do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” możliwy jest po uzyskaniu zaświadczenia o odbytym szkoleniu i posiadaniu upoważnienia lub poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych.
W celu uzyskania stosownych uprawnień przez osoby reprezentujące Przedsiębiorcę, biorące udział w postępowaniu, uczestniczące w czynnościach zmierzających do zawarcia umowy oraz w jej wykonaniu w zakresie związanym z dostępem do informacji niejawnych, o których mowa wyżej, mogą złożyć (z odpowiednim wyprzedzeniem) wniosek do Prezesa Agencji o przeprowadzenie szkolenia z zakresu przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych.
Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia i wydania zaświadczenia o odbytym szkoleniu można uzyskać na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych w zakładce Informacje niejawne oraz pod nr tel. 22 36 09 114.
Wniosek o przeprowadzenie szkolenia należy przesłać na adres poczty elektronicznej szkolenia.oin@rars.gov.pl
Zaproszenia do udziału w postępowaniu wysłane zostaną do Przedsiębiorców, którzy posiadają ważne poświadczenie bezpieczeństwa lub upoważnienie do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „zastrzeżone” oraz zaświadczenie o odbytym szkoleniu.
Zainteresowani Przedsiębiorcy powinni w terminie do 18.10.2024 r. złożyć w Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych ul. Stawki 2B, 00-193 Warszawa lub na adres e-mail: sek_brz@rars.gov.pl wypełnione zgłoszenie wg załączonego wzoru wraz kopią ważnego poświadczenia bezpieczeństwa lub upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „zastrzeżone” oraz kopię zaświadczenia o odbytym szkoleniu.
Dodatkowe informacje o postępowaniu przetargowym można uzyskać w:
Ogólne warunki udziału w postępowaniach przetargowych, znajdują się na stronie internetowej RARS www.rars.gov.pl w zakładce: Nasze zadania>Rezerwy żywnościowe>Dla przedsiębiorcy>Zasady udzielania zamówień.
Zgłoszenie udziału w postępowaniu, w wersji elektronicznej, można pobrać ze strony internetowej https://bip.rars.gov.pl w zakładce Aktualności/ogłoszenia dotyczące rezerw żywnościowych
Informacji zawartych w zgłoszeniu nie należy taktować jako oferty.
Załącznik nr 1 - Zgłoszenie chęci udziału w postępowaniu przetargowym 28.71 kB
Załącznik nr 2 – Klauzula informacyjna RODO 17.94 kB