Ogłoszenie na zakup apteczek taktycznych wraz z usługą przechowywania

14 Nov 2024, 16:48

I. Przedmiot zamówienia i informacje dotyczące przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zakup apteczek taktycznych wymienionych w Tabeli wraz z usługą przechowywania, w tym dokonywania ich wymiany w magazynie Oferenta zlokalizowanym na terenie Polski przez okres 3 lat od dnia ich odbioru przez Agencję za wynagrodzeniem ustalonym pomiędzy Stronami w wyniku negocjacji.

Planowany termin dostawy apteczek taktycznych:

  • prosimy o wskazanie w jakim terminie od podpisania umowy Oferent jest w stanie zrealizować dostawę

Tabela

Lp.

 

Opis przedmiotu zamówienia

 

 

Apteczka taktyczna w skład, której wchodzą:

j.m.

1.

Torba na pakiet

  • rozmiar dopasowany do zawartości, zapewniający swobodne  korzystanie z pakietu,
  • umożliwienie użytkowania zestawu w warunkach atmosferycznych z zakresu min: dla temperatury -20°C – + 45°C, dla wilgotności powietrza 10% – 90%,
  • wykonana z tkaniny wodoszczelnej, o podwyższonej odporności na ścieranie, w kolorze khaki,
  • możliwość przymocowania na m.in. pasie taktycznym, pasie do spodni i kamizelce taktycznej.

1 szt.

2.

Opatrunek hemostatyczny

  • produkt sterylny,
  • substancja, powodująca efekt hemostatyczny, nie przyczynia się
    do powstawania reakcji alergicznych lub nadwrażliwości,
  • substancja czynna zapewnia skuteczne zahamowanie krwawienia,
  • bawełna charakteryzująca się wysoką chłonnością,
  • opakowanie wodoodporne, kompaktowe, zapewniające łatwe otwarcie
    i umożliwiające natychmiastowe zastosowanie.

1 szt.

3.

Staza taktyczna CAT

  • konstrukcja jednoczęściowa,
  • możliwość regulacji o skoku umożliwiającym szybką regulację poziomu ucisku,
  • wytrzymały materiał o strukturze zabezpieczającej przed ześlizgiwaniem się stazy,
  • mocne zapięcie na rzep,
  • posiada krępulec (metalowy lub z tworzywa sztucznego), którego zadaniem jest zwiększenie ucisku do całkowitego zatrzymania przepływu krwi po kilkukrotnym przekręceniu,
  • posiada blokadę naciągu przed rozluźnianiem oraz przed przypadkowym rozpięciem w wyniku zahaczenia się stazy,
  • konstrukcja, umożliwiająca łatwe założenie stazy jedną ręką,
  • miejsce do zapisania informacji o czasie jej założenia,
  • numerem NSN (NATO Stock Number),
  • posiada rekomendacje CoTCCC.

1 szt.

4.

Gaza skompresowana (wypełniająca)

  • produkt sterylny,
  • klasa wyrobu medycznego II a,
  • 100% bawełna charakteryzująca się wysoką chłonnością,
  • opakowanie wodoodporne, kompaktowe, zapewniające łatwe otwarcie.

1 szt.

5.

Przylepiec bez opatrunku

  • zastosowany na przylepcu klej jest hipoalergiczny,
  • spełnia swoją funkcję nawet po zamoczeniu wodą,
  •  możliwość dzielenia bez użycia nożyczek,
  •  przylepiec powinien być nawinięty na szpulę, opakowanie nie może utrudniać natychmiastowego użycia przylepca.

1 szt.

6.

Rurka nosowo–gardłowa

  • produkt sterylny,
  • nie zawiera lateksu,
  •  wykonana z miękkiego PVC,
  • końcówka rurki ścięta i zaokrąglona,
  • posiada ogranicznik, który zabezpiecza przemieszczenie rurki w głąb dróg oddechowych,
  • pakowana folia-papier.

1 szt.

7.

Lubrykant
w żelu

  • przeznaczenie: ułatwienie zakładania rurki nosowo-gardłowej,
  •  obojętny farmakologicznie,
  • jednorazowe opakowanie.

2 szt.

8.

Nożyczki ratownicze

  • zastosowanie: do cięcia tkanin, opatrunków, skóry, pasów bezpieczeństwa,
  • wykonane z materiału o wysokiej wytrzymałości,
  • konstrukcja zabezpieczająca przed skaleczeniem.

1 szt.

9.

Rękawice ratownicze

  • nitrylowe, bezlateksowe, niepudrowe,
  • niejałowe,
  •  rozmiar L

2 pary

10.

Marker permanentny

  • kolor: czarny,
  • odporny na ścieranie i na działanie wody.

1 szt.

11.

Opatrunek indywidualny typu izraelskiego

  • produkt sterylny,
  •  posiada przynajmniej jeden kompres lub tampon,
  •  posiada element dociskowy, zabezpieczający przez rozwinięciem opatrunku i ułatwiający jego zakładanie,
  • zawiera podściółkę, która nie przywiera do rany,
  • konstrukcja umożliwia założenie opatrunku jedną ręką,
  • bawełna charakteryzująca się wysoką chłonnością,
  •  opakowanie wodoodporne, kompaktowe, zapewniające łatwe otwarcie.

1 szt.

12.

Opatrunek na rany penetracyjne klatki piersiowej (wentylowany)

  • produkt sterylny,
  • opatrunek okrągły/owalny,
  • opatrunek wentylowy,
  • opatrunek samoprzylepny z klejem hipoalergicznym o wysokiej lepkości,
  • klej musi zapewnić możliwie największą szczelność i przyleganie do ciała,
  • musi zostać zapewniona możliwość przyklejenia opatrunku
    do mokrego ciała,
  • produkt nie zawiera lateksu,
  • opakowanie wodoodporne, kompaktowe, zapewniające łatwe otwarcie.

1 szt.

13.

Folia NRC (koc termiczny)

  • chroniący organizm przed wychłodzeniem lub przed nadmiernym rozgrzaniem,
  • rozmiar 160 cm x 210 cm

1 szt.

14.

Opatrunek indywidualny typ W duży

  • produkt sterylny,
  • posiada dwa tampony o wysokich właściwościach chłonnych oraz jedną opaskę elastyczną,
  • jeden tampon jest ruchomy, natomiast drugi jest przymocowany w sposób stały do bandaża,
  • dedykowany do opatrywania ran
    i tamowania masowych krwotoków,
  • umieszczony w wodoszczelnym
    i hermetycznym opakowaniu.

1 szt.

Dostarczane wyroby wymienione w Tabeli powyżej muszą:

  1. spełniać wymogi określone ustawą o wyrobach medycznych z dnia 7 kwietnia 2022 r. i innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego w odniesieniu do tych wyrobów oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2022 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG, przy uwzględnieniu postanowień Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/607 z dnia 15 marca 2023 r. w sprawie zmiany rozporządzeń (UE) 2017/745 i (UE) 2017/746 w odniesieniu do przepisów przejściowych dotyczących niektórych wyrobów medycznych i wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro.
  2. posiadać w dniu dostawy do upływu terminu ważności nie mniej niż 70% okresu ważności określonego przez ich producentów.

Informacje dotyczące ilości wyrobów oraz miejsce ich dostawy (przechowywania), stanowią informacje niejawne o klauzuli „zastrzeżone” w rozumieniu aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 05 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych i mogą być udostępniane wyłącznie osobom posiadającym odpowiednie uprawnienia, dlatego też zostaną one przekazane Oferentowi po uzyskaniu przez Agencję potwierdzenia spełnienia wymogów ww. ustawy.

Wyroby będące przedmiotem niniejszego postępowania kupowane są z przeznaczeniem wprowadzenia ich do rezerw strategicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 grudnia 2020 r. o rezerwach strategicznych. Stosownie do treści art. 3 ww. ustawy rezerwy strategiczne tworzone są i utrzymywane na wypadek zagrożenia bezpieczeństwa i obronności państwa, bezpieczeństwa, porządku i zdrowia publicznego oraz wystąpienia klęski żywiołowej lub sytuacji kryzysowej, w celu wsparcia realizacji zadań m.in. w zakresie bezpieczeństwa i obrony państwa, złagodzenia zakłóceń w ciągłości dostaw służących funkcjonowaniu gospodarki i zaspokojeniu podstawowych potrzeb obywateli, ratowania ich życia i zdrowia, a także wypełniania zobowiązań międzynarodowych Rzeczypospolitej Polskiej. Dlatego też, wyroby muszą być utrzymywane w stałej gotowości do użycia, co może zostać zapewnione poprzez dokonywanie ich bieżącej wymiany.

II. Obowiązki Oferenta związane z realizacją usługi będącej przedmiotem postępowania

W ramach usługi przechowywania wyrobów wymienionych w Tabeli, Oferent zobowiązany będzie w szczególności do:

  1. Przechowywania wyrobów zgodnie z wymaganiami określonymi przez ich producentów. Wyroby muszą spełniać wymogi określone przepisami ustawy z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych. Dokonując wymiany, wyroby medyczne będą spełniały wymogi określone Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2022 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektywy Rady 90/385/EWG, przy uwzględnieniu postanowień Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/607 z dnia 15 marca 2023 r. w sprawie zmiany rozporządzeń (UE) 2017/745 i (UE) 2017/746 w odniesieniu do przepisów przejściowych dotyczących niektórych wyrobów medycznych i wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro, w tym będą posiadały niepowtarzalny kod identyfikacyjny UDI na etykiecie wyrobu lub na jego opakowaniu, w terminie określonym powyższymi przepisami.
  2. Wymiany wyrobów, o których mowa w Tabeli przeprowadzanej bezwynikowo z zachowaniem nienaruszalności stanów ilościowych przy uwzględnieniu zasady: w pierwszej kolejności złożenie wyrobów zastępujących wymieniane wyroby, a następnie wydanie wyrobów podlegających wymianie w celu ich zagospodarowania przez Oferenta. Wymiana będzie polegała na zastąpieniu wyrobów, w miejscu ich przechowywania, takimi samymi wyrobami, w takiej samej ilości, posiadającymi dłuższy termin ważności, tak aby w każdym czasie trwania umowy do upływu terminu ważności pozostawało nie mniej niż 50% okresu ważności określonego przez ich producentów. Wymiana wyrobów może być dokonywana sukcesywnie i bez ograniczeń w ilościach określonych przez Oferenta w okresie trwania umowy przy uwzględnieniu ww. zasad.
  3. Wydawania rezerwy przez 24 godz./dobę w przypadku wydania decyzji o ich udostępnieniu.
  4. Odkupienia rezerwy w przypadkach, o których mowa w umowie lub przystąpienia Oferenta do ogłoszonego przez Agencję postępowania na sprzedaż wyrobów będących przedmiotem umowy, w przypadku podjęcia przez organ tworzący rezerwy decyzji o ich likwidacji.
  5. Informowania o trudnościach z dokonywaniem wymiany wyrobów wynikających ze zmniejszenia popytu, podaży lub innych okoliczności mających wpływ na obrót tymi wyrobami celem wspólnego dokonania ustaleń, co do dalszego postępowania. Niniejsze dotyczy również konieczności zamiany wyrobów poprzez zastępowanie asortymentu rezerw innymi wyrobami w ramach jednej grupy rodzajowej, równoważnymi pod względem ilości, jakości i zastosowania lub właściwości.
  6. Zapewnienia ochrony magazynu, w którym będzie przechowywana rezerwa strategiczna w zakresie ochrony przed dostępem do magazynu osób nieuprawnionych oraz zabezpieczenia przechowywanej rezerwy przed kradzieżą, uszkodzeniem, zniszczeniem lub innym nieuprawnionym działaniem osób trzecich, z zastosowaniem ochrony fizycznej i zabezpieczeń technicznych dostosowanych do istniejących zagrożeń i posiadanej infrastruktury Oferenta. Minimalna ochrona magazynu, jaką musi zapewnić Oferent polega na montażu urządzeń i środków mechanicznego zabezpieczenia, stanowiących najmniej zaawansowany dopuszczalny sposób ochrony (np. drzwi stalowe, kraty, zamki patentowe, kłódki, itp.). Pożądanym przez Agencję jest zapewnienie minimalnie - wyżej opisanej ochrony magazynu w połączeniu z:
      • bezpośrednią ochroną fizyczną - polegającą na stałym lub doraźnym dozorze pomieszczeń magazynowych lub stałym dozorze sygnałów przysyłanych, gromadzonych i przetwarzanych
        w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych

lub/i

      • elektronicznymi urządzeniami i systemami alarmowymi sygnalizującymi zagrożenie

Wymogi w stosunku do Oferenta:

  1. prowadzenie działalności w zakresie produkcji, handlu lub magazynowania wyrobów medycznych,
  2. posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz potencjału technicznego, a także dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
  3. znajdowanie się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
  4. posiadanie uprawnień niezbędnych do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli obowiązujące przepisy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
  5. brak wykluczenia z przedmiotowego postępowania na podstawie Warunków postępowania,
  6. Oferent musi zapewnić w czasie trwania umowy, aby wyroby medyczne spełniały wymogi określone w:
      1. ustawie o wyrobach medycznych z dnia 07.04.2022 r.,
      2. Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2022 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG, przy uwzględnieniu postanowień Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/607 z dnia 15 marca 2023 r. w sprawie zmiany rozporządzeń (UE) 2017/745 i (UE) 2017/746 w odniesieniu do przepisów przejściowych dotyczących niektórych wyrobów medycznych i wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro,
  7. Oferent musi zapewnić warunki przechowywania wyrobów, objętych usługą będącą przedmiotem niniejszego postępowania, zgodne z wymaganiami określonymi przez ich producentów,
  8. Oferent musi posiadać odpowiednie rozwiązania logistyczne, które umożliwią prawidłową i terminową wymianę wyrobów objętych usługą będącą przedmiotem niniejszego postępowania w miejscu ich przechowywania,
  9. Oferent musi spełniać wymogi ustawy określone w Ogłoszeniu dotyczące ochrony informacji niejawnych oraz ustawy o ochronie danych osobowych,
  10. Personel Oferenta uczestniczący w realizacji umowy będzie zatrudniony na podstawie umowy o pracę, o której mowa w ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy. Na uzasadniony wniosek Oferenta, Agencja może wyrazić zgodę na zatrudnienie części personelu Oferenta na podstawie innego stosunku prawnego (w tym w szczególności kontraktu menadżerskiego),
  11. Oferent musi zapewnić ochronę magazynu, w którym będzie przechowywana rezerwa strategiczna w zakresie ochrony przed dostępem do magazynu osób nieuprawnionych oraz zabezpieczenia przechowywanych rezerw przed kradzieżą, uszkodzeniem, zniszczeniem lub innym nieuprawnionym działaniem osób trzecich, z zastosowaniem ochrony fizycznej
    i zabezpieczeń technicznych dostosowanych do istniejących zagrożeń i posiadanej infrastruktury Oferenta. Minimalna ochrona magazynu, jaką musi zapewnić Oferent polega na montażu urządzeń i środków mechanicznego zabezpieczenia, stanowiących najmniej zaawansowany dopuszczalny sposób ochrony (np. drzwi stalowe, kraty, zamki patentowe, kłódki, itp.). Pożądanym przez Agencję jest zapewnienie minimalnej w/w ochrony magazynu w połączeniu z:
      1. bezpośrednią ochroną fizyczną – polegającą na stałym lub doraźnym dozorze pomieszczeń magazynowych lub stałym dozorze sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych lub/i
      2. elektronicznymi urządzeniami i systemami alarmowymi sygnalizującymi zagrożenie,
  12. Oferent musi wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 20% wartości 

Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych w aktualnie obowiązującym brzmieniu.

W ramach prowadzonego postępowania zgodnie z aktualnie obowiązującą ustawą z dnia 05 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych, Oferentom zainteresowanym udziałem w postępowaniu zostaną przekazane informacje niejawne, dotyczące asortymentu i ilości oraz miejsca dostawy (przechowywania) rezerwy, jak również inne informacje niezbędne do realizacji zamówienia po uzyskaniu przez Agencję potwierdzenia spełnienia przez Oferentów wymogów aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych w aktualnie obowiązującym brzmieniu. Dlatego też, wymagane jest aby osoby reprezentujące Oferenta biorące udział w postępowaniu, uczestniczące w czynnościach zmierzających do zawarcia umowy, w jej zawarciu oraz w wykonaniu, w zakresie związanym z dostępem do informacji niejawnych, spełniały wymogi nałożone ustawą o ochronie informacji niejawnych, tj. posiadały aktualne poświadczenie bezpieczeństwa osobowego lub pisemne upoważnienie do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” wydane przez osobę uprawnioną i były przeszkolone w zakresie ochrony informacji niejawnych, nie rzadziej niż raz na 5 lat, zgodnie z zapisami w/w ustawy, z tym jednak, iż kierownik Oferenta (kierownik przedsiębiorcy w rozumieniu art. 2 pkt 14 ww. ustawy) powinien posiadać co najmniej aktualne zaświadczenie o przebytym szkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych.

Z informacjami dotyczącymi ochrony informacji niejawnych można zapoznać się na stronie internetowej Agencji: www.rars.gov.pl, w zakładce - informacje niejawne.

III. Inne postanowienia

  1. Postępowanie prowadzone będzie w drodze dwustopniowego postępowania, z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych w aktualnie obowiązującym brzmieniu. Agencja zaprasza do udziału w postępowaniu Oferentów, którzy przesłali Zgłoszenie udziału w postępowaniu oraz spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu. Oferenci, którzy zgłoszą swój udział w postępowaniu i spełnią określone przez Agencję warunki, otrzymają od Agencji zaproszenie do złożenia oferty (I etap postępowania). W drugim etapie postępowania prowadzone będą negocjacje warunków realizacji zamówienia, w szczególności negocjacje cenowe i negocjacje ostatecznej treści umowy z Oferentami, których oferty zostaną przyjęte. Negocjacje mogą być prowadzone w drodze bezpośrednich rozmów lub w formie korespondencyjnej.
  2. Z zasadami prowadzenia postępowań dot. zakupu produktów i usług do medycznych rezerw strategicznych można się zapoznać na stronie internetowej rars.gov.pl oraz bip.rars.gov.pl w zakładce Rezerwy strategiczne - Rezerwy medyczne - Zakup towarów i usług do rezerw - Zasady udzielania zamówień.
  3. Ilość wyrobów, którą Agencja zakupi wraz z usługą przechowywania, w tym dokonywania ich wymiany w magazynie Oferenta, zostanie podana po wyrażeniu przez Oferenta woli współpracy z Agencją w omawianym zakresie oraz uzyskaniu przez Agencję potwierdzenia spełnienia wymogów ustawy o ochronie informacji niejawnych przez Oferenta.
  4. Szczegółowe zasady współpracy pomiędzy Stronami określa projekt umowy, który zostanie Oferentowi przesłany wraz z zaproszeniem do składania ofert po spełnieniu wymogów o ochronie informacji niejawnych przez Oferenta.
  5. Oferent składa Zgłoszenie udziału w postępowaniu wg załączonego wzoru Załącznik nr 1.
  6. Kryterium, które będzie brane pod uwagę przy ocenie ofert, jest cena - 100%
  7. Agencja informuje, że do udziału w postępowaniu przetargowym może nie zaprosić Oferenta, który
    w wyniku dokonanej przez Agencję oceny jest niewiarygodny.

IV. Zgłoszenie udziału w postępowaniu

  1. Zainteresowani Oferenci powinni złożyć formularz - Zgłoszenie udziału w postępowaniu przetargowym wg załączonego wzoru Załącznik nr 1 wraz z kopią aktualnego poświadczenia bezpieczeństwa osobowego lub pisemnego upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” oraz aktualnego zaświadczenia o przebytym szkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych (w przypadku udzielenia odpowiedzi TAK w pkt 6 zgłoszenia) w terminie do 21.11.2024 r. w Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych, ul. Stawki 2b, 00 – 193 Warszawa  
  2. Zgłoszenie udziału w postępowaniu nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Informacji zawartych w zgłoszeniu Oferenta Agencja nie będzie traktować jako oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
  3. Załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia – Zgłoszenie udziału w postępowaniu w wersji elektronicznej można pobrać ze strony internetowej bip.gov.pl..- RARS - BIP – Aktualności - w zakładce – Ogłoszenia dotyczące rezerw medycznych.
  4. Dodatkowych informacji o postępowaniu przetargowym można uzyskać pod nr telefonu: 22 36 09 314.

V. Załączniki

Załącznik nr 1 – Zgłoszenie udziału w postępowaniu przetargowym 94.5 kB

Załącznik nr 2 – Klauzula informacyjna RODO 16.8 kB

Informacja o dokumencie Drukuj Na górę
Zamknij Wytworzył: Agnieszka Kwaśna (14.11.2024)
Pierwsza publikacja: Jan Jałowczyk (14.11.2024)
Ostatnia publikacja: Jan Jałowczyk (14.11.2024)
Podmiot udostępniający informację: Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych