[Archiwum] Wykonanie usługi renowacji całkowitej zabezpieczenia antykorozyjnego, renowacji gwintów oraz naprawy stalowych elementów mostów składanych
24 Feb 2025, 09:01
Archiwum!
Ten dokument został przeniesiony do archiwum w dniu 05 marca 2025 15:30, jego treść może być już nieaktualna
Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych zwana dalej „Agencją”, prowadzi rozeznanie rynku (poprzedzające wysłanie zaproszeń do składania ofert) na wykonanie usług: renowacji całkowitej zabezpieczenia antykorozyjnego, renowacji gwintów oraz naprawy stalowych elementów mostów składanych.
I. Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi renowacji całkowitej zabezpieczenia antykorozyjnego, renowacji gwintów oraz jeżeli wystąpi taka konieczność naprawy stalowych elementów mostów składanych:
Zadanie nr 1
Elementy mostu składanego DMS-65 o łącznej powierzchni ok. 10 736 m2 o łącznej wadze ok. 357 594 kg, znajdujące się w magazynie na terenie województwa mazowieckiego.
Zadanie nr 2
Elementy mostu składanego DMS-65 o łącznej powierzchni ok. 3 024 m2 o łącznej wadze ok. 82 526 kg znajdujące się w magazynie na terenie województwa mazowieckiego.
Zadanie nr 3
Elementy mostu składanego DMS-65 o łącznej powierzchni ok. 6 101 m2 o łącznej wadze ok. 156 120 kg znajdujące się w magazynie na terenie województwa mazowieckiego.
Przedsiębiorca wyłoniony w drodze niniejszego postępowania, z którym zostanie zawarta umowa zobowiązany będzie do:
- załadunku i przewozu elementów stalowych z miejsca ich dotychczasowego przechowywania, tj. z magazynów, o których mowa powyżej do miejsca wykonania usługi wraz z rozładunkiem;
- wykonania renowacji całkowitej zabezpieczenia antykorozyjnego, renowacji gwintów oraz jeżeli wystąpi taka konieczność naprawy stalowych elementów mostów składanych: zgodnie ze „Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót” (Załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia);
- przewozu stalowych elementów po wykonaniu renowacji do ich docelowego miejsca przechowywania, tj. do magazynów, o których mowa powyżej wraz z rozładunkiem;
- udzielenia gwarancji na wykonaną renowację całkowitą zabezpieczeń antykorozyjnych elementów stalowych mostów na okres 10 lat oraz na wykonane naprawy elementów stalowych mostów na okres 10 lat;
- dostarczenia dokumentacji powykonawczej.
Termin
Planowany termin realizacji usługi włącznie z dostawą wszystkich elementów do ich docelowego miejsca przechowywania: 30.11.2025 r.
Informacje dodatkowe
Informacje dotyczące: ilości elementów, ich wymiarów, ciężarów, powierzchni w rozwinięciu oraz miejsca przechowywania, niezbędne do przygotowania oferty stanowią informacje niejawne o klauzuli „zastrzeżone” w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych i mogą być udostępniane wyłącznie osobom posiadającym odpowiednie uprawnienia, dlatego też zostaną one przekazane Przedsiębiorcom zainteresowanym udziałem w postępowaniu po uzyskaniu przez RARS potwierdzenia spełnienia wymogów ww. ustawy.
Wymogi w stosunku do Przedsiębiorców
- prowadzą działalność w zakresie wykonywania zabezpieczeń antykorozyjnych konstrukcji stalowych;
- posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do realizacji zamówienia;
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
- w okresie ostatnich pięciu lat, należycie wykonali co najmniej 2 roboty polegające na wykonaniu antykorozyjnych zabezpieczeń malarskich stalowych obiektów mostowych (mosty, wiadukty, kładki, estakady) lub innych elementów stalowych o wartości nie mniejszej niż 1 000.000,00 zł netto każda;
- posiadają możliwości wykonawcze w zakresie renowacji całkowitej zabezpieczenia antykorozyjnego elementów stalowych wynoszące, co najmniej 3.000 m2 powierzchni na 1 miesiąc;
- posiadają odpowiednie kwalifikacje w zakresie napraw elementów mostów stalowych potwierdzone:
- certyfikacją PN-EN 1090 do prowadzenia prac w zakresie wykonawstwa konstrukcji stalowych klasy EXC3 lub
- świadectwem Kwalifikacji do wytwarzania stalowych konstrukcji mostowych zgodnie z obwiązującymi w Polsce normami w zakresie: mostów kolejowych, kolejowo – drogowych i drogowych, uprawniające go do wykonania napraw elementów, wydane przez Komisję Kwalifikacyjną Zakładów Wykonujących Stalowe Konstrukcje Mostowe,
- lub równoważne;
- posiadają zakład wyposażony w komorę śrutowniczą z odpylaniem oraz malarnię ze stałym monitorowaniem warunków klimatycznych z ich zapisem (wilgotność powietrza, temperatura powietrza);
- zatrudniają co najmniej jedną osobę na stanowisku Kontrolera Jakości, posiadającego certyfikat inspektora robót antykorozyjnych: IBDiM, FROSIO lub równoważne;
- posiadają zawarte i utrzymają przez okres realizacji usługi ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzeniem działalności obejmującej zakres usługi, której wykonanie stanowi przedmiot niniejszego rozeznania rynku z sumą gwarancyjną na jeden i wszystkie wypadki w okresie ubezpieczenia w wysokości, co najmniej 1 000 000,00 PLN, rozszerzone o odpowiedzialność za szkody w mieniu ruchomym powierzonym w celu wykonania usługi oraz szkody wyrządzone w wyniku rażącego niedbalstwa Wykonawcy, jego pracowników lub osób działających na jego zlecenie, w imieniu lub na rzecz;
- posiadają zawarte i utrzymają przez okres realizacji usługi (lub podwykonawcy realizujący usługę przewozu elementów) ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej przewoźnika drogowego (OCPD) w ruchu krajowym z sumą gwarancyjną na jeden i wszystkie wypadki w okresie ubezpieczenia w wysokości, co najmniej 500 000,00 zł.
II. Zasady prowadzenia postępowania zakupowego
Wybór Przedsiębiorcy, z którym zostanie podpisana umowa, nastąpi w drodze zamkniętego dwustopniowego postępowania zakupowego.
I etap postępowania zakupowego
Agencja wysyła zaproszenia do złożenia oferty wraz z projektem umowy do wszystkich Przedsiębiorców, którzy wyrazili chęć współpracy i przesłali zgłoszenie udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem iż nie zaprasza się Przedsiębiorców, którzy:
- realizując zamówienie w zakresie rezerw wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania lub wobec których Agencja prowadzi postępowanie sądowe lub egzekucyjne w związku z nie wykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy mającej za przedmiot rezerwy;
- według posiadanych przez Agencję informacji nie dają rękojmi należytego wykonania umowy ze względu na ich sytuację finansową lub inne okoliczności, w szczególności nie dają rękojmi należytego wykonania umowy zawartej w wyniku postępowania.
Warunkiem przystąpienia do postępowania zakupowego będzie wpłata na konto Agencji wadium w wysokości określonej w warunkach postępowania zakupowego oraz złożenie oferty w terminie i formie określonej w warunkach postępowania zakupowego. Powołany w Agencji Zespół Zakupowy dokona oceny, czy złożone oferty spełniają wymagania formalne określone w warunkach postępowania i nie podlegają odrzuceniu.
II etap postępowania zakupowego
Do drugiego etapu postępowania dopuszcza się Oferentów, którzy spełnili wymagania formalne określone w zaproszeniu do złożenia oferty oraz przesłali najkorzystniejsze ekonomicznie warunki.
Zespół Zakupowy prowadzić będzie negocjacje cenowe w drodze bezpośrednich rozmów, lub formie pisemnej oraz dokona wyboru oferty.
Negocjacje prowadzone będą w zakresie stawki za:
- renowację całkowitą zabezpieczenia antykorozyjnego 1 m2 powierzchni elementów (roboty malarskie),
- prostowanie elementów konstrukcji 1 kg rzeczywiście wykonanego prostowania elementu do 5 mm grubości konstrukcji (naprawa stalowych elementów),
- prostowanie elementów konstrukcji 1 kg rzeczywiście wykonanego prostowania elementu powyżej 5 mm do 10mm grubości konstrukcji (naprawa stalowych elementów),
- prostowanie elementów konstrukcji 1 kg rzeczywiście wykonanego prostowania elementu powyżej 10 mm grubości konstrukcji (naprawa stalowych elementów),
- spawanie elementów konstrukcji 1 m rzeczywiście wykonanej spoiny pachwinowej elementu do 5 mm grubości konstrukcji (naprawa stalowych elementów),
- spawanie elementów konstrukcji 1 m rzeczywiście wykonanej spoiny pachwinowej elementu powyżej 5 mm do 10 mm grubości konstrukcji (naprawa stalowych elementów),
- spawanie elementów konstrukcji 1 m rzeczywiście wykonanej spoiny pachwinowej elementu powyżej 10 mm grubości konstrukcji (naprawa stalowych elementów),
- szlifowanie elementów konstrukcji 1cm3 rzeczywiście wykonanego szlifowania konstrukcji (naprawa stalowych elementów),
- wymiana lub odtworzenie elementów konstrukcji 1 kg rzeczywiście wykonanej wymiany lub uzupełnienia konstrukcji do 5mm grubości elementów konstrukcji (naprawa stalowych elementów),
- wymiana uszkodzonych lub odtworzenie brakujących elementów konstrukcji 1 kg rzeczywiście wykonanej wymiany lub odtworzenia konstrukcji do 10 mm grubości (naprawa stalowych elementów),
- wymiana uszkodzonych lub odtworzenie brakujących elementów konstrukcji 1 kg rzeczywiście wykonanej wymiany lub odtworzenia konstrukcji powyżej 10 mm grubości (naprawa stalowych elementów).
Opis kryteriów oceny
- Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie kryteria oceny oferty przedstawione w tabeli nr 1 dla każdego z zadań.
Tabela 1.
Lp.
|
Czynność
|
j.m.
|
współczynnik
|
cena jednostkowa
netto [zł]
|
Podatek VAT
|
cena jednostkowa
brutto [zł]
|
wyliczenie
punktów
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6 (= 4*5)
|
7 (= 3*6)
|
1
|
renowacja antykorozyjna
|
m2
|
75,00
|
|
|
|
|
2
|
prostowanie elementów o grubości ≤ 5 mm
|
kg
|
1,00
|
|
|
|
|
3
|
prostowanie elementów o grubości > 5 mm ≤ 10mm
|
kg
|
2,00
|
|
|
|
|
4
|
prostowanie elementów o grubości >10 mm
|
kg
|
1,00
|
|
|
|
|
5
|
spawanie blach o grubości ≤ 5 mm
|
m
|
1,25
|
|
|
|
|
6
|
spawanie blach o grubości > 5mm ≤ 10mm
|
m
|
1,25
|
|
|
|
|
7
|
spawanie blach o grubości > 10mm
|
m
|
5,25
|
|
|
|
|
8
|
napawanie
|
m
|
0,25
|
|
|
|
|
9
|
szlifowanie
|
cm3
|
0,25
|
|
|
|
|
10
|
wymiana uszkodzonych lub odtworzenie brakujących elementów o grubości ≤ 5mm
|
kg
|
1,25
|
|
|
|
|
11
|
wymiana uszkodzonych lub odtworzenie brakujących elementów o grubości > 5mm ≤ 10 mm
|
kg
|
2,50
|
|
|
|
|
12
|
wymiana uszkodzonych lub odtworzenie brakujących elementów o grubości > 10 mm
|
kg
|
9,00
|
|
|
|
|
SUMA PUNKTÓW
|
|
- Obliczenie punktacji w kryterium „cena jednostkowa brutto” zaokrąglane będzie do dwóch miejsc po przecinku.
- Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska najmniejszą liczbę punktów oceny ofert.
- Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans punktów, Zamawiający wezwie Wykonawców do kolejnej tury negocjacji.
- Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w specyfikacji i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
III. Informacje niejawne
Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych.
W ramach prowadzonego postępowania, Oferentom zainteresowanym udziałem w postępowaniu zostaną przekazane informacje niejawne dotyczące ilości oraz miejsca przechowywania towaru po uzyskaniu przez RARS potwierdzenia spełnienia przez Oferenta wymogów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych. Dlatego też, wymagane jest, aby osoby reprezentujące Oferenta biorącego udział w postępowaniu, uczestniczące w czynnościach zmierzających do zawarcia umowy, w jej zawarciu oraz w wykonaniu, w zakresie związanym z dostępem do informacji niejawnych, spełniały wymogi nałożone ustawą o ochronie informacji niejawnych, tj. posiadały aktualne poświadczenie bezpieczeństwa osobowego lub upoważnienie do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” wydane przez osobę uprawnioną (kierownika jednostki organizacyjnej, ABW lub SKW) i były przeszkolone w zakresie ochrony informacji niejawnych zgodnie z zapisami ww. ustawy.
Jeżeli Przedsiębiorca nie posiada pionu ochrony oraz Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych może wystąpić z wnioskiem do Prezesa RARS o przeszkolenie w zakresie ochrony informacji niejawnych przez Pełnomocnika Prezesa Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych ds. Ochrony Informacji Niejawnych. Wzór ww. wniosku dostępny jest na stronie internetowej Agencji: www.bip.rars.gov.pl, w zakładce Informacje niejawne. W przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa lub pisemnego upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone”, proszę o kontakt telefoniczny z Pełnomocnikiem Prezesa ds. Ochrony Informacji Niejawnych w Agencji, tel. 22 36 09 114, adres email szkolenia.oin@rars.gov.pl.
IV. Zgłoszenie udziału w postępowaniu
- Zainteresowani Przedsiębiorcy, powinni w terminie do 05.03.2025r. do godz. 12.00 złożyć w Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych, ul. Stawki 2B, 00-193 Warszawa lub przesłać na adres email: kancelaria@rars.gov.pl, DW: Katarzyna.Bartnik@rars.gov.pl, Robert.Chrzanowski@rars.gov.pl wypełniony formularz (zgłoszenie) wg załączonego wzoru (Załącznik nr 1) wraz z kopią aktualnego poświadczenia bezpieczeństwa osobowego lub upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” oraz aktualnego zaświadczenia o przebytym szkoleniu w zakresie informacji niejawnych (w przypadku udzielenia odpowiedzi TAK w pkt 8 zgłoszenia).
- Przesłanie zgłoszenia do udziału w postępowaniu nie jest uwarunkowane koniecznością posiadania na dany moment aktualnego poświadczenia bezpieczeństwa osobowego lub upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” oraz aktualnego zaświadczenia o przebytym szkoleniu w zakresie informacji niejawnych.
- W przypadku o którym mowa w pkt 2, w formularzu zgłoszenia należy w pkt 10 wskazać osoby umocowane do reprezentowania Oferenta, dla których zostanie złożony wniosek o przeprowadzenie stosownego szkolenia w sprawie dostępu do informacji niejawnych.
- Zgłoszenie udziału w postępowaniu nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Informacji zawartych w zgłoszeniu Oferenta Agencja nie będzie traktować jako oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
- Załącznik w wersji elektronicznej można pobrać ze strony internetowej bip.rars.gov.pl w Aktualności / Ogłoszenia dotyczące rezerw technicznych - w treści niniejszego ogłoszenia.
- Dodatkowe informacje o postępowaniu zakupowym można uzyskać pod numerami tel.: 538 635 216 lub 508 860 051 lub pisząc maila na adresy: Katarzyna.Bartnik@rars.gov.pl lub Robert.Chrzanowski@rars.gov.pl.
V. Inne postanowienia
- Szczegółowe zasady współpracy pomiędzy stronami określa projekt umowy, który zostanie Oferentowi przesłany wraz z zaproszeniem do składania ofert po uzyskaniu przez RARS potwierdzenia spełnienia wymogów ustawy o ochronie informacji niejawnych.
- Warunkiem zawarcia umowy będzie wniesienie przez Przedsiębiorcę zabezpieczenia w zakresie należytego wykonania umowy w formie określonej w warunkach postępowania zakupowego.
Załączniki
Załącznik nr 1 - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót 74.81 kB
Załącznik nr 2 - Zgłoszenie udziału w postępowaniu zakupowym 164 kB
Załącznik nr 3 – Klauzula informacyjna RODO 18.36 kB
Informacja o dokumencie
Drukuj
Na górę
Zamknij
Wytworzył: Ewa Narewska (24.02.2025)
Pierwsza publikacja: Jan Jałowczyk (24.02.2025)
Ostatnia publikacja: Jan Jałowczyk (24.02.2025)
Podmiot udostępniający informację: Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych