[Archiwum] Ogłoszenie na dostawę sztućców wraz z usługą ich wymiany
18 Apr 2025, 07:22
Archiwum!
Ten dokument został przeniesiony do archiwum w dniu 09 maja 2025 15:30, jego treść może być już nieaktualna
Ogłoszenie o prowadzonym rozeznaniu rynku
Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych prowadzi rozeznanie rynku dotyczące chęci współpracy Przedsiębiorców z RARS w zakresie dostawy sztućców oraz usługi ich wymiany przez okres 5 lat od dnia odbioru sztućców przez Agencję.
I. Przedmiot zamówienia i informacje dotyczące przedmiotu zamówienia
Przedmiotem planowanego zamówienia będzie dostawa sztućców wraz z usługą ich wymiany w magazynie zlokalizowanym na terenie Polski przez okres 5 lat od dnia odbioru sztućców przez Agencję za wynagrodzeniem ustalonym pomiędzy Stronami w wyniku negocjacji.
Termin i miejsce
Planowany termin dostawy towaru: do dnia 30.09.2025 r.
Miejsce dostawy: magazyny na terenie Polski wskazane przez Agencję.
Towar
Sztućce, będące przedmiotem niniejszego rozeznania rynku, zwane dalej „towarem” muszą spełniać wymogi określone w Załączniku nr 1 i 2 do ogłoszenia.
Towar musi spełniać wymogi wynikające z przepisów prawa powszechnie obowiązującego, ze szczególnym uwzględnieniem ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2021 r. poz. 222) oraz wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych.
Towar będący przedmiotem niniejszego rozeznania rynku docelowo przeznaczony będzie wprowadzenia go do rezerw strategicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 grudnia 2020 r. o rezerwach strategicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1598 z późn. zm.). Stosownie do treści art. 3 ww. ustawy rezerwy strategiczne tworzone są i utrzymywane na wypadek zagrożenia bezpieczeństwa i obronności państwa, bezpieczeństwa, porządku i zdrowia publicznego oraz wystąpienia klęski żywiołowej lub sytuacji kryzysowej, w celu wsparcia realizacji zadań m.in. w zakresie bezpieczeństwa i obronności państwa, ochrony ludności i obrony cywilnej, złagodzenia zakłóceń w ciągłości dostaw służących funkcjonowaniu gospodarki i zaspokojeniu podstawowych potrzeb obywateli, ratowania ich życia i zdrowia, a także wypełniania zobowiązań międzynarodowych Rzeczypospolitej Polskiej.
Informacje dotyczące ilości towaru oraz miejsce dostawy, stanowią informacje niejawne o klauzuli „zastrzeżone” w rozumieniu aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 05 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych i mogą być udostępniane wyłącznie osobom posiadającym odpowiednie uprawnienia, dlatego też zostaną one przekazane Przedsiębiorcy po uzyskaniu przez Agencję potwierdzenia spełnienia wymogów ww. ustawy.
II. Obowiązki Przedsiębiorcy w ramach usługi wymiany rezerwy strategicznej
Przedsiębiorca zobowiązany będzie w szczególności do:
- Dokonywania wymiany całej ilości dostarczonego towaru w okresie 5 lat od dnia dostawy i jego przyjęcia bez zastrzeżeń przez Agencję, zgodnie z harmonogramem wymian ustalonym przez Strony po podpisaniu umowy.
- Dokonywania wymiany towaru tak, aby w każdym czasie trwania umowy do upływu okresu minimalnej trwałości określonego przez producenta towaru pozostawało nie mniej niż 50% tego okresu.
- Wymiany towaru, przeprowadzonej bezwynikowo z zachowaniem nienaruszalności stanu ilościowego przy uwzględnieniu zasady: w pierwszej kolejności złożenie wyrobów zastępujących wymienione wyroby, a następnie wydanie wyrobów podlegających wymianie w celu ich zagospodarowania przez Przedsiębiorcę.
- Odkupienia rezerwy w przypadkach, o których mowa w umowie lub przystąpienia Przedsiębiorcy do ogłoszonego przez Agencję przetargu na sprzedaż towaru będącego przedmiotem umowy, w przypadku podjęcia przez organ tworzący rezerwy decyzji o ich likwidacji.
III. Wymagania w stosunku do Przedsiębiorcy
- Przedsiębiorca musi spełniać wymogi ustawy określone w Ogłoszeniu dotyczące ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz ustawy o ochronie danych osobowych.
- Przedsiębiorca jest zobowiązany udzielić Agencji na towar będący przedmiotem rozeznania rynku rozszerzonej rękojmi na okres równy terminowi minimalnej trwałości określony przez producenta towaru.
- Przedsiębiorca musi posiadać rozwiązania logistyczne oraz możliwość wytwarzania towaru - producentów lub możliwość nabycia towaru - dot. dystrybutorów w ilości, która umożliwi przeprowadzenie w sposób prawidłowy i terminowy wymianę towaru, tak aby w każdym czasie obowiązywania umowy towar posiadał nie mniej niż 50% okresu minimalnej trwałości określonego przez producenta.
- Przedsiębiorca t zobowiązany jest dostarczyć towar na certyfikowanych europaletach.
- W przypadku wyboru oferty wymagane jest wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 20 % wartości zamówienia (z podatkiem VAT). Zabezpieczenie może zostać złożone w formie pieniężnej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub oświadczenia o dobrowolnym poddaniu się egzekucji (art. 777 § 1 pkt 5 K.p.c.).
- Wymagane jest złożenie wzoru oferowanego towaru wraz z opisem jakościowym towaru.
Agencja dokona sprawdzenia dostarczonego wzoru towaru w zakresie zgodności parametrów jakościowych i użytkowych z Opisem Przedmiotu Zamówienia. Stwierdzone podczas weryfikacji rozbieżności będą podstawą do nieuwzględnienia Przedsiębiorcy w dalszych etapach.
IV. Informacje niejawne
Zgodnie z aktualnie obowiązującą ustawą z dnia 05 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych, Przedsiębiorcom zainteresowanym udziałem w postępowaniu zostaną przekazane informacje niejawne, dotyczące asortymentu i ilości oraz miejsca dostawy (przechowywania) rezerwy, jak również inne informacje niezbędne do realizacji zamówienia po uzyskaniu przez Agencję potwierdzenia spełnienia przez Przedsiębiorców wymogów aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych w aktualnie obowiązującym brzmieniu. Dlatego też wymagane jest aby osoby reprezentujące Przedsiębiorcę biorące udział w postępowaniu, uczestniczące w czynnościach zmierzających do zawarcia umowy, w jej zawarciu oraz w wykonaniu, w zakresie związanym z dostępem do informacji niejawnych, spełniały wymogi nałożone ustawą o ochronie informacji niejawnych,
- posiadały aktualne poświadczenie bezpieczeństwa osobowego lub pisemne upoważnienie do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” wydane przez osobę uprawniona i były przeszkolone w zakresie ochrony informacji niejawnych, nie rzadziej niż raz na 5 lat, zgodnie z zapisami ww. ustawy, z tym jednak, iż kierownik Przedsiębiorcy (kierownik przedsiębiorcy w rozumieniu art. 2 pkt 14 ww. ustawy) powinien posiadać co najmniej aktualne zaświadczenie o przebytym szkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych.
Z informacjami dotyczącymi ochrony informacji niejawnych można zapoznać się na stronie podmiotowej BIP Agencji: bip.rars.gov.pl, w zakładce - Informacje niejawne.
V. Inne postanowienia
- Agencja zaprosi do udziału w postępowaniu Przedsiębiorców, którzy przesłali Zgłoszenie woli współpracy (Załącznik nr 2) oraz spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu. Przedsiębiorcy, którzy zgłoszą chęć udziału w postępowaniu i spełnią określone przez Agencję warunki, otrzymają od Agencji zaproszenie do złożenia oferty (I etap postępowania). Do II etapu postępowania zostanie dopuszczony Przedsiębiorca, gdy złożona przez niego oferta będzie spełniać wymagania określone w warunkach postępowania. W drugim etapie postępowania prowadzone będą negocjacje warunków realizacji zamówienia, w szczególności negocjacje cenowe z Przedsiębiorcami, których oferty nie zostały odrzucone na I etapie postępowania. Negocjacje mogą być prowadzone w drodze bezpośrednich rozmów lub w formie korespondencyjnej.
- Z zasadami prowadzenia postępowań zakupu towarów i usług do medycznych rezerw strategicznych można się zapoznać na stronie internetowej www.rars.gov.pl w zakładce Nasze zadania - Rezerwy medyczne - Dla przedsiębiorcy - Zakup towarów i usług do rezerw - Zasady udzielania zamówień.
- Ilość oraz miejsce przechowywania i wymiany rezerwy objętej usługą zostaną podane po wyrażeniu przez Przedsiębiorcę woli współpracy z Agencją w omawianym zakresie oraz uzyskaniu przez Agencję potwierdzenia spełnienia wymogów ustawy o ochronie informacji niejawnych przez Przedsiębiorcę.
- Szczegółowe zasady współpracy pomiędzy Stronami określa projekt umowy, który zostanie Przedsiębiorcy przesłany wraz z zaproszeniem do składania ofert po spełnieniu wymogów o ochronie informacji niejawnych przez Przedsiębiorcę.
- Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy o ochronie danych osobowych (Załącznik nr 3).
- Kryterium, które będzie brane pod uwagę przy ocenie oferty jest:
- 80% - cena oferty, przez cenę oferty należy rozumieć wartość zakupu towaru (z podatkiem VAT) + wynagrodzenie za świadczenie usługi wymiany towaru w magazynie wskazanym przez Agencję zlokalizowanym na terenie Polski przez okres 5 lat od daty odbioru produktu przez Agencję (z podatkiem VAT) w przeliczeniu na jedną sztukę produktu,
- 20% - okres rozszerzonej rękojmi na towar równy okresowi minimalnej trwałości określonej przez producenta towaru.
- Agencja informuje, że poddaje zgłoszenia woli współpracy ocenie, w tym pod kątem przeciwdziałania korupcji i do udziału w postępowaniu może nie zaprosić Przedsiębiorcy, który w wyniku dokonanej przez Agencję oceny został uznany niewiarygodnego.
VI. Zgłoszenie udziału w postępowaniu
- Zainteresowani Przedsiębiorcy powinni złożyć:
Formularz zgłoszenia woli współpracy z RARS wg załączonego wzoru (Załącznik nr 1) wraz z kopią aktualnego poświadczenia bezpieczeństwa osobowego lub pisemnego upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” oraz aktualnego zaświadczenia o przebytym szkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych (w przypadku udzielenia odpowiedzi TAK w pkt 6 zgłoszenia) w terminach:
- Zgłoszenie woli współpracy do 29.04.2025 r. w siedzibie Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych, ul. Stawki 2b, 00-193 Warszawa lub przesłać drogą elektroniczną na adres: kancelaria@rars.qov.pl oraz DW: informacje.dwm@rars.qov.pl (w temacie wiadomości lub na kopercie proszę wpisać „Zgłoszenie dostawa sztućców – BRM”.)
- wzór towaru wraz z opisem w zakresie parametrów technicznych, jakościowych i użytkowych towaru w terminie do 09.05.2025 r. na adres siedziby wskazany powyżej.
- Informacji zawartych w zgłoszeniu Przedsiębiorcy dot. chęci nawiązania współpracy z RARS, RARS nie będzie traktować jako oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
- Załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia – Formularz zgłoszenia woli współpracy z RARS w wersji elektronicznej można pobrać ze strony internetowej bip.rars.gov.pl - w zakładce Aktualności – Ogłoszenia dotyczące rezerw medycznych.
- Dodatkowe informacje o postępowaniu można uzyskać pod nr telefonu: 22 36 09 212.
Załączniki
Załącznik nr 1 - Opis przedmiotu zamówienia 21.36 kB
Załącznik nr 2 - Formularz zgłoszenia woli współpracy z RARS 85 kB
Załącznik nr 3 - Klauzula informacyjna RODO 22.99 kB
Informacja o dokumencie
Drukuj
Na górę
Zamknij
Wytworzył: Agnieszka Gutowska (17.04.2025)
Pierwsza publikacja: Gabriela Szymańska (18.04.2025)
Ostatnia publikacja: Gabriela Szymańska (18.04.2025)
Podmiot udostępniający informację: Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych