[Archiwum] Zapytanie o szacunkową wycenę planowanego zamówienia na modyfikację i wyposażenie samolotu przeznaczonego do realizowania operacji medycznych

13 Aug 2025, 10:50

 

I. Zamawiający:

Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych

  1. Stawki 2b, 00-193 Warszawa

e-mail: kancelaria@rars.gov.pl

tel.: 48 22 36 09 100

II. Osoba do kontaktu:

Osobą upoważnioną do kontaktu w sprawie Zapytania o wycenę jest: Pani Krystyna Sikorska – Kierownik Projektu, Biuro Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności, e-mail: krystyna.sikorska@rars.gov.pl, telefon: +48 22 36 09 100.

III. Przedmiot Zapytania o wycenę:

  1. Zamawiający zwraca się z prośbą o wycenę szacunkowej wartości planowanego zamówienia na dostawę 6 zestawów intensywnego nadzoru oraz 16 stanowisk leżących nieintensywnych wraz z wyposażeniem dodatkowym do realizacji powietrznej ewakuacji medycznej, realizowanego w ramach projektu grantowego pn.: „Development and maintenance of rescuEU transport and logistics capacities in Poland, numer projektu: 101105145.
  2. W ramach realizacji przedmiotu planowanego zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania dwóch Zadań:
    1. Zadanie 1 – opracowanie kompletnej dokumentacji niezbędnej do uzyskania certyfikacji dla modyfikacji statków powietrznych w modelu ERJ190-200 w zakresie montażu noszy wielofunkcyjnych intensywnego nadzoru oraz stanowisk leżących nieintensywnych (dalej: Dokumentacja),
    2. Zadanie 2 – dostarczenia (z przeniesieniem prawa własności na rzecz Zamawiającego) 6 zestawów intensywnego nadzoru oraz 16 stanowisk leżących nieintensywnych wraz z wyposażeniem dodatkowym (dalej łącznie: Sprzęt medyczny).
  3. Szczegółowy opis przedmiotu planowanego zamówienia, w szczególności określenie:
  4. zakresu treściowego Dokumentacji oraz wymogów dot. uzyskania niezbędnych zatwierdzeń i walidacji,
  5. parametrów technicznych i klinicznych oraz wymogów użytkowych Sprzętu medycznego,

stanowi Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego – „Szczegółowy opis planowanego zamówienia”.

  1. Terminy realizacji:
  2. dla Zadania 1: do dnia 8 maja 2026 roku
  3. dla Zadania 2: do dnia 8 maja 2026 roku, z zastrzeżeniem możliwości realizacji Zadania 2 w partiach, po uprzednim zawiadomieniu Zamawiającego o planowanej dostawie danej części Sprzętu medycznego.
  4. Miejsce realizacji:
  5. dla Zadania 1 – Zamawiający nie określa miejsca realizacji Zadania 1 z uwagi na jego specyfikę (możliwość realizacji Zadania 1 w siedzibie Wykonawcy lub w innym miejscu wybranym przez Wykonawcę),
  6. dla Zadania 2 – Zamawiający wskaże dokładne miejsce dostawy Sprzętu medycznego po udzieleniu zamówienia publicznego, nie później niż na 7 dni przed planowaną dostawą przedmiotu planowanego zamówienia, z zastrzeżeniem że miejsce dostawy będzie znajdować się na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku realizacji Zdania 2 w partiach, zdanie poprzednie stosuje się do każdej z partii.
  7. Warunki płatności:
  8. płatność w (co najmniej) dwóch transzach:
  • płatność za realizację Zadania 1,
  • płatność za realizację Zadania 2, z zastrzeżeniem że w przypadku dostawy Sprzętu medycznego partiami, Zamawiający dopuszcza rozliczenie wynagrodzenia za dostawę poszczególnych partii Sprzętu medycznego,

w terminie 30 dni od dnia przedstawienia prawidłowo wystawionej faktury VAT, przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy, przy czym Zamawiający dopuszcza możliwość płatności jednorazowej w przypadku realizacji obu Zadań w tym samym czasie.

  1. Zamawiający nie przewiduje płatności zaliczkowych.
  2. Warunki gwarancji:
  3. gwarancja producenta: nie krótsza niż do dnia 31 sierpnia 2026 roku włącznie,
  4. gwarancja Wykonawcy: od dnia zakończenia realizacji przedmiotu planowanego zamówienia, potwierdzonego protokołem odbioru końcowego, do dnia 31 sierpnia 2026 roku włącznie,

z zastrzeżeniem że w ramach gwarancji Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia wykonania, na swój koszt, okresowych przeglądów gwarancyjnych, zgodnie z wymogami producenta, w szczególności instrukcji użytkowania i/lub gwarancji producenta i/lub innymi dokumentami określającymi sposób użytkowania i/lub konserwacji Sprzętu medycznego, w tym do wymiany i/lub ewentualnych materiałów i/lub części eksploatacyjnych zgodnie z wymogami i/lub zaleceniami producenta (dalej łącznie: Podstawowy serwis gwarancyjny).

  1. Planowany termin udzielenia zamówienia publicznego: koniec września 2025 roku.

IV. Prawo opcji:

    1. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji polegającego na przedłużeniu gwarancji jakości:
    2. producenta (producentów) Sprzętu medycznego

i/lub

  1. Wykonawcy

- na okres nie dłuższy niż do dnia 31 grudnia 2029 roku włącznie.

  1. Świadczenie usług gwarancyjnych w ramach prawa opcji będzie realizowane:
  1. na warunkach właściwych dla Podstawowego serwisu gwarancyjnego,
  2. za wynagrodzeniem określonym w ofercie Wykonawcy, przy czym wynagrodzenie za każdorazowy okres świadczenia usług gwarancyjnych objęty prawem opcji będzie rozliczane w miesięcznych okresach rozliczeniowych, z dołu, w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym – odpowiednio – producent i/lub Wykonawca będą świadczyć usługi gwarancyjne w ramach prawa opcji.

V. Wycena Wykonawców

Wycenę przedmiotu planowanego zamówienia prosimy przesłać w postaci wypełnionego formularza stanowiącego Załącznik nr 2 do Zapytania o wycenę – „Formularz cenowy”, w formie elektronicznej lub w postaci skanu formularza papierowego, na adres e-mail: dw@rars.gov.pl, nie później niż do dnia 21 sierpnia 2025 roku.

VI. Pozostałe informacje:

    1. W ramach planowanego zamówienia Zamawiający nie przewiduje składania ofert częściowych.
    2. W ramach planowanego zamówienia Zamawiający nie przewiduje składania ofert wariantowych.
    3. W ramach planowanego zamówienia (zamówienie podstawowe) Zamawiający dopuszcza udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 8 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych na następujących warunkach:
  1. zamówienie uzupełaniające może objąć dodatkowe dostawy każdego Sprzętu medycznego i/lub jego poszczególnych komponentów, w celu częściowej wymiany lub zwiększenia ilości Sprzętu medycznego, z zastrzeżeniem że:
  • zmiana Wykonawcy zobowiązywałaby Zamawiającego do nabywania towarów o innych właściwościach technicznych, co powodowałoby niekompatybilność techniczną lub nieproporcjonalnie duże trudności techniczne w użytkowaniu i utrzymaniu towarów,
  • wartość zamówienia uzupełniającego lub całkowita wartość kolejnych zamówień uzupełniających nie przekroczy połowy całkowitej wartości zamówienia podstawowego,
  1. okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego zawartej w wyniku udzielenia zamówienia uzupełniającego nie przekroczy 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego.
    1. Zamawiający wymaga:
      1. każdorazowego ubezpieczenia przedmiotu dostaw od utraty, w tym kradzieży i/lub uszkodzenia przewożonego Sprzętu medycznego,
      2. posiadania przez Wykonawcę polisy OC przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia na kwotę nie mniejszą niż ¼ wysokości wynagrodzenia brutto Wykonawcy za realizację Zadania 2 lub na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000,00 złotych – w zależności od tego, która z tych kwot jest niższa,
      3. wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 2% całkowitego wynagrodzenia brutto należnego Wykonawcy za należytą realizację przedmiotu planowanego zamówienia (suma wynagrodzenia brutto za realizację Zadania 1 i wynagrodzenia brutto za realizację Zadania 2).

VII. Finansowanie przedmiotu planowanego zamówienia

    1. Przedmiot planowanego zamówienia jest finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Unijnego Mechanizmu Ochrony Ludności na potrzeby realizacji Projektu pn. „Development and maintenance of rescuEU transport and logistics capacities in Poland”, numer projektu: 101105145 (dalej: Dofinansowanie).
    2. W związku z Dofinansowaniem przedmiotu planowanego zamówienia, Zamawiający wymaga trwałego i widocznego oznakowania Sprzętu medycznego, opakowania oraz opakowania zbiorczego (jeśli dotyczy) logotypem flagi Unii Europejskiej wraz z oświadczeniem o sposobie finansowania: „rescEU - Funded by the European Union”, według jednego z poniższych wzorów, z zastrzeżeniem konieczności zachowania proporcji logotypu i oświadczenia o sposobie finansowania względem siebie, konieczności zachowania proporcji logotypu i oświadczenia o sposobie finansowania względem opakowania – wyraźna widoczność oznaczenia, konieczności zachowania kolorystyki logotypu i oświadczenia o sposobie finansowania (zgodność ze wzorem). Zamawiający dopuszcza oznakowanie z wykorzystaniem naklejek, nalepek i im podobnych materiałów, jeśli zapewniają one trwałe związanie z oznaczanym elementem.

VIII. Zastrzeżenie

    1. Zapytanie o wycenę:
  • nie stanowi zapytania ofertowego w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny,
  • nie jest ogłoszeniem o zamówieniu zamieszczanym w Bazie konkurencyjności,
  • nie jest ogłoszeniem o zamiarze udzielenia zamówienia publikowanym na podstawie art. 89 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych.
    1. Celem Zapytania o wycenę jest wyłącznie pozyskanie wiedzy o wartości planowanego zamówienia.

Załączniki:

  • Załącznik nr 1 - Szczegółowy opis planowanego zamówienia dla Części 1 zamówienia 385.52 kB
  • Załącznik nr 2 - Formularz cenowy 269.3 kB

 

Informacja o dokumencie Drukuj Na górę
Zamknij Wytworzył: Krystyna Sikorska (05.08.2025)
Pierwsza publikacja: Angelika Getka (05.08.2025)
Ostatnia publikacja: Angelika Getka (13.08.2025)
Podmiot udostępniający informację: Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych