[Archiwum] Ogłoszenie o prowadzonym rozeznaniu rynku dotyczącym woli współpracy Przedsiębiorców w zakresie świadczenia usługi przechowywania i wymiany wyrobów medycznych

02 Sep 2025, 11:33

Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych (zwana dalej „RARS”) prowadzi rozeznanie rynku dotyczące chęci współpracy Przedsiębiorców z RARS w zakresie świadczenia usługi przechowywania wyrobów medycznych (zwanych dalej „produktami”) w magazynie Przedsiębiorcy zlokalizowanym na terenie centralnej Polski (woj. wielkopolskie lub woj. kujawsko-pomorskie) wraz z cykliczną wymianą przez okres od dnia 01.01.2026 r. do dnia 31.12.2028 r.

Zgłoszenie dotyczące chęci współpracy z RARS, w wersji elektronicznej, można pobrać ze strony internetowej https://bip.rars.gov.pl w zakładce Aktualności/ ogłoszenia dotyczące rezerw medycznych.

Wypełnione zgłoszenie wg załączonego wzoru wraz z kopią ważnego poświadczenia bezpieczeństwa lub upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „zastrzeżone” oraz kopię zaświadczenia o odbytym szkoleniu, należy złożyć w terminie do dnia 12.09.2025 r. w Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych, ul. Stawki 2b, 00-193 Warszawa lub przesłać na adres e-mail: sek_brm@rars.gov.pl .

I. Wykaz produktów, które będą objęte usługą przechowywania i wymiany oraz informacje dotyczące tych produktów

Tabela nr 1

Lp.

Nazwa wyrobu medycznego

J.m.

Okres ważności w miesiącach określony przez producenta

1.

Kompresy gazowe 10 x 20 cm jałowe po 3 szt., 17 nitkowe, 8-warstwowe

op.

60

2.

Kompresy gazowe 10 x 20 cm jałowe. 3 szt.

op.

60

3.

Kompresy gazowe 10 x 20 cm jałowe. 3 szt.

op.

60

4.

Kompresy gazowe 5 cm x 5 cm jałowe op. po 3 szt., 17-nitkowe, 12-warstwowe

op.

60

5.

Kompresy gazowe 5 cm x 5 cm wyjałowione (op. a 3 szt.)

op.

60

6.

Kompresy gazowe 7 cm x 7 cm wyjałowione (op. a 3 szt.)

op.

60

7.

Kompresy gazowe 9 cm x 9 cm jałowe op. po 3 szt., 17-nitkowe, 12-warstwowe

op.

60

8.

Kompresy gazowe 9 cm x 9 cm wyjałowione (op. a 3 szt.)

op.

60

9.

Kompresy gazowe 9 cm x 9 cm wyjałowione (op. a 3 szt.)

op.

60

10.

Kompresy gazowe n/jałowe 10 x 20 cm x 100

op.

60

11.

Lignina w arkuszach szer. 40 cm x 60 cm po 5 kg

op.

60

12.

Maseczka ochronna niejałowa 3-warstwowa z włókniny x 50 sztuk

op.

60

13.

MATOCOMP Gaza opatrunkowa jałowa 13 nitkowa pow. 1 m2

op.

60

14.

MATOCOMP Gaza opatrunkowa jałowa 13 nitkowa pow. 1 m2

op.

60

15.

MATOCOMP Gaza opatrunkowa jałowa 17 nitkowa pow. 1/2 m2

op.

60

16.

MATOCOMP Gaza opatrunkowa jałowa 17 nitkowa pow. 1/2 m2

op.

60

17.

MATOCOMP Gaza opatrunkowa jałowa 17 nitkowa pow. 1/4 m2

op.

60

18.

MATOCOMP Gaza opatrunkowa jałowa 17 nitkowa pow. 1/4 m2

op.

60

19.

MATODRESS czepek chirurgiczny lekarski x 100 szt., niejałowy

op.

60

20.

MATOPAT UNIVERSALNY Bandaż elastyczny 4 m x 10 cm niejałowy

szt.

36

21.

MATOPAT UNIVERSALNY Bandaż elastyczny 4 m x 15 cm niejałowy

szt.

36

22.

MATOPAT UNIVERSALNY Bandaż elastyczny 4 m x 15 cm niejałowy

szt.

36

23.

MATOVIS Bandaż podtrzymujący 4 m x 10 cm niejałowy

szt.

60

24.

MATOVIS Bandaż podtrzymujący 4 m x 10 cm niejałowy

szt.

60

25.

MATOVIS Bandaż podtrzymujący 4 m x 15 cm niejałowy

szt.

60

26.

MATOVIS Bandaż podtrzymujący 4 m x 15 cm niejałowy

szt.

60

27.

Opaska dziana 4 m x 10 cm

szt.

60

28.

Opaska dziana 4 m x 15 cm

szt.

60

29.

Opaska elastyczna 4m x 15cm z zapinką

szt.

36

30.

Opaska elastyczna 4m x 15cm z zapinką

szt.

36

31.

Opaska gazowo-wiskozowa dziana 4 m x 10 cm

szt.

60

32.

Opaska gazowo-wiskozowa dziana 4 m x 10 cm

szt.

60

33.

Opaska gazowo-wiskozowa dziana 4 m x 15 cm

szt.

60

34.

Opaska gipsowa „Pregips” 3 m x 14 cm szybkowiążąca x 2 sztuk

op.

36

35.

Opaska gipsowa "Pregips"  3 m x 15 cm szybkowiążąca x 2 sztuki

op.

36

36.

Opaska gipsowa "Pregips"  3 m x 15 cm szybkowiążąca x 2 sztuki

op.

36

37.

Opaska gipsowa "Pregips""  3 m x 10 cm szybkowiążąca x 2 sztuki

op.

36

38.

Opaska gipsowa Pregips 3 m x 15 cm wolnowiążąca a 2 szt.

op.

36

39.

Plaster chirurgiczny na włókninie 2,5 cm x 9,14 m

szt.

60

40.

Plaster chirurgiczny na włókninie 2,5 cm x 9,14 m

szt.

60

41.

PLASTOFIX Włókninowa Taśma samoprzylepna 10 cm x 10 m, niejałowa

szt.

60

42.

PLASTOPORE Hypoalergiczny Przylepiec włókninowy 2,5cm x 9,14m x 12 szt, niejałowy

op.

60

43.

Podkład naturalny podgipsowy 3 m x 10 cm po 12 sztuk

op.

60

44.

Podkład naturalny podgipsowy 3 m x 15 cm po 12 sztuk

op.

60

45.

Przylepiec Classic 5 cm x 5 m  a 1 niejałowy

szt.

60

46.

Przylepiec Plastovis 5 cm x 5 m   a 6 niejałowy

op.

60

47.

Przylepiec Soft 2,5 cm x 5 m  a 1 niejałowy

szt.

60

48.

Przylepiec Soft 5 cm x 5 m  a 1 niejałowy

szt.

60

49.

Serwety operacyjne jałowe 45 x 45  N+T 4 warstwowe a 2 szt.

op.

60

50.

Serwety operacyjne n/jałowe 45 x 45 N+T 4 warstwowe x 10 sztuk

op.

60

51.

Setony gazowe 2 m x 5 cm n/jałowe x 68 sztuk

op.

60

52.

Setony gazowe 2 m x 5 cm n/jałowe x 68 sztuk

op.

60

53.

SOFT Hypoalergiczny Przylepiec włókninowy 2,5 cm x 5 m niejałowy

szt.

60

54.

SURGIMASK Maska medyczna typ II niejałowa x 50 szt.

op.

60

55.

Taśmy przylepne włókninowe 10 cm x 10 m

szt.

60

56.

Taśmy przylepne włókninowe 10 cm x 10 m

szt.

60

57.

Wata bawełniana 500 g niejałowa

szt.

60

58.

Wata bawełniana 500 g niejałowa

szt.

60

59.

Wata celulozowa 40 cm x 60 cm op. po 5 kg niejałowa

op.

60

 

Wymienione w Tabeli nr 1 produkty:                              

  • spełniają wymogi określone w ustawie z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych i innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego w odniesieniu do tych wyrobów oraz wymogi określone w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2022 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG, a także posiadają deklarację zgodności,
  • posiadają do upływu terminu ważności nie mniej niż 40% okresu ważności określonego przez ich producenta, za wyjątkiem produktu wymienionego w Tabeli nr 1, w liczbie porządkowej nr: 35, który powinien posiadać nie mniej niż 30% okresu ważności określonego przez jego producenta.
  • przechowywane są w magazynie zlokalizowanym na terenie woj. kujawsko-pomorskiego.

 

Informacje dotyczące ilości produktów oraz miejsce ich magazynowania, stanowią informacje niejawne o klauzuli „zastrzeżone” w rozumieniu aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych i mogą być udostępniane wyłącznie osobom posiadającym odpowiednie uprawnienia, dlatego też zostaną one przekazane Przedsiębiorcy po uzyskaniu przez Agencję potwierdzenia spełnienia wymogów ww. ustawy.

II. Odbiór i przemieszczenie produktów

Odbiór i przemieszczenie produktów wymienionych w Tabeli nr 1 do magazynu Przedsiębiorcy odbywać się będzie staraniem własnym i na koszt oraz ryzyko Przedsiębiorcy.

Planowany termin przemieszczenia produktów do magazynu farmaceutycznego Przedsiębiorcy:  
od dnia 29.12.2025 do dnia 30.12.2025 r.

 

III. Wymagania w stosunku do Przedsiębiorców

  1. Przedsiębiorca musi spełniać wymogi ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 632 z późn. zm.) i przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.
  2. Przedsiębiorca będzie odpowiedzialny za nienaruszalność stanu ilościowego przyjętych na przechowanie produktów.
  3. Przedsiębiorca musi posiadać rozwiązania logistyczne oraz możliwość wytwarzania produktów – producentów lub możliwość nabywania produktów – dot. dystrybutorów w ilości, która umożliwi przeprowadzenie w sposób prawidłowy i terminowy wymianę produktów.
  4. W przypadku wyboru oferty Przedsiębiorcy wymagane będzie wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 30% wartości ewidencyjnej produktów objętych usługą przechowywania i wymiany. Zabezpieczenie może zostać złożone w formie depozytu gotówkowego, gwarancji bankowej albo ubezpieczeniowej lub oświadczenia o dobrowolnym poddaniu się egzekucji (art. 777 § 1 pkt 5 K.p.c.).

IV. Obowiązki Przedsiębiorców związane z realizacją usługi przechowywania i wymiany produktów

W ramach usługi Przedsiębiorca zobowiązany będzie w szczególności do:

  • przechowywania produktów zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych i innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego w odniesieniu do tych wyrobów oraz wymogi określone w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2022 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG.
  • przechowywania produktów zgodnie z wymogami określonymi przez ich producentów.
  • wydawania rezerw przez 24 godz./dobę w przypadku wydania decyzji o ich udostępnieniu.
  • wymiany produktów przeprowadzanej bezwynikowo z zachowaniem nienaruszalności stanów ilościowych przy uwzględnieniu zasady: w pierwszej kolejności złożenie produktów zastępujących wymieniane produkty, a następnie wydanie produktów podlegających wymianie w celu ich zagospodarowania przez Przedsiębiorcę. Wymiana będzie polegała na zastąpieniu produktów, w miejscu ich przechowywania, takimi samymi produktami, w takiej samej ilości, posiadającymi dłuższy termin ważności, tak aby w każdym czasie trwania umowy do upływu terminu ważności pozostawało nie mniej niż 40% okresu ważności określonego przez ich producenta, za wyjątkiem produktu wymienionego w Tabeli nr 1, w liczbie porządkowej nr: 35, który powinien posiadać nie mniej niż 30% do upływu tego okresu,

Wymiana produktów może być przeprowadzana sukcesywnie i bez ograniczeń w ilościach określonych przez Przedsiębiorcę w okresie trwania umowy przy uwzględnieniu ww. zasad, tj. w szczególności nienaruszenia stanu ilościowego rezerwy strategicznej.

   Dokonując wymiany, wyroby medyczne będą spełniały wymogi określone w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2022 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG, w tym będą posiadały niepowtarzalny kod identyfikacyjny UDI na etykiecie wyrobu lub na jego opakowaniu, w terminie określonym powyższymi przepisami.

  • zapewnienia ochrony magazynu, w którym będzie przechowywana rezerwa strategiczna w zakresie ochrony przed dostępem do magazynu osób nieuprawnionych oraz zabezpieczenia przechowywanej rezerwy przed kradzieżą, uszkodzeniem, zniszczeniem lub innym nieuprawnionym działaniem osób trzecich, z zastosowaniem ochrony fizycznej i zabezpieczeń technicznych dostosowanych do istniejących zagrożeń i posiadanej infrastruktury.

Minimalna ochrona magazynu jaką musi zapewnić Przedsiębiorca polega na montażu urządzeń i  środków mechanicznego zabezpieczenia, stanowiących najmniej zaawansowany dopuszczalny sposób ochrony (np. drzwi stalowe, kraty, zamki patentowe, kłódki, itp.).

Pożądanym przez RARS jest zapewnienie minimalnej ww. ochrony magazynu w połączeniu z:

  1. bezpośrednią ochroną fizyczną - polegającą na stałym lub doraźnym dozorze pomieszczeń magazynowych lub na stałym dozorze sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych

lub/i

  1. elektronicznymi urządzeniami i systemami alarmowymi sygnalizującymi zagrożenie.

 

V. Informacje niejawne

Współpraca z RARS prowadzona jest  z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010r.
o ochronie informacji niejawnych w aktualnie obowiązującym brzmieniu.

Przedsiębiorcy zainteresowani współpracą z RARS, którzy nie posiadają ważnego poświadczenia bezpieczeństwa lub upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „zastrzeżone” będą zobowiązani do podjęcia, z odpowiednim wyprzedzeniem, działań w zakresie uzyskania uprawnień związanych z dostępem do informacji niejawnych.

Upoważnienia  do przetwarzania informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” wydaje kierownik przedsiębiorcy, w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2025 r. poz. 632 z późn.zm.).

Dostęp do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” możliwy jest po uzyskaniu zaświadczenia o odbytym szkoleniu i posiadaniu upoważnienia lub poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych.

Szczegółowe informacje dotyczące informacji niejawnych można uzyskać na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych bip.rars.gov.pl w zakładce Informacje niejawne oraz pod nr tel. 22 36 09 114.

Zaproszenia do udziału w postępowaniu wysłane zostaną do Przedsiębiorców, którzy posiadają ważne poświadczenie bezpieczeństwa lub upoważnienie do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „zastrzeżone” oraz zaświadczenie o odbytym szkoleniu.

VI. Inne postanowienia

  1. RARS zaprosi do udziału w postępowaniu Przedsiębiorców, którzy przesłali „Zgłoszenie chęci współpracy z RARS” (Załącznik nr 1). Przedsiębiorcy, którzy zgłosili chęć podjęcia współpracy i spełnią określone warunki, otrzymają od RARS zaproszenie do złożenia oferty (I etap postępowania). Do kolejnego etapu zostaną dopuszczeni Przedsiębiorcy, gdy złożone przez nich oferty będą spełniać wymagania określone w warunkach postępowania. W II etapie prowadzone będą negocjacje cenowe, które mogą odbyć się w drodze bezpośrednich rozmów lub w formie korespondencyjnej.
  2. Rozeznanie rynku prowadzone jest z zachowaniem przepisów ustawy o ochronie danych osobowych (Załącznik nr 2).
  3. Kryterium wyboru oferty, które będzie brane pod uwagę przy ocenie ofert to 100 % ceny oferty, obejmującej wynagrodzenie za usługę przechowywania produktów wymienionych w rozdziale I wraz z dokonywaniem ich wymiany w okresie obowiązywania umowy plus koszty związane z przemieszczeniem tych produktów do magazynu Przedsiębiorcy (z podatkiem VAT).
  4. Do udziału w postepowaniu zakupowym RARS może nie zaprosić Przedsiębiorcy, który w wyniku posiadanych przez RARS informacji nie jest wiarygodny lub nie daje rękojmi należytego wykonania umowy zawartej w wyniku postępowania zakupowego.
  5. Przesłanie Zgłoszenia chęci współpracy z RARS nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Informacji zawartych w zgłoszeniu Przedsiębiorcy RARS nie będzie traktować jako oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.

Dodatkowe informacje o prowadzonym rozeznaniu rynku można uzyskać w:

Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych
00-193 Warszawa
ul. Stawki 2b
składając zapytanie w formie pisemnej na adres e-mail:
sek_brm@rars.gov.pl

Ogólne warunki udziału w postępowaniach zakupowych, znajdują się na stronie internetowej RARS www.rars.gov.pl w zakładce: Nasze zadania>Rezerwy medyczne>Dla przedsiębiorcy>Zasady udzielania zamówień.

Informacji zawartych w zgłoszeniu nie należy taktować jako oferty.

 

Załączniki: 

  • Załącznik nr 1 - Formularz zgłoszenia 43.62 kB 
  • Załącznik nr 2 - Klauzula informacyjna RODO 22.09 kB
Informacja o dokumencie Drukuj Na górę
Zamknij Wytworzył: Anna Maria Jesionek (01.09.2025)
Pierwsza publikacja: Angelika Getka (01.09.2025)
Ostatnia publikacja: Angelika Getka (02.09.2025)
Podmiot udostępniający informację: Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych