[Archiwum] Ogłoszenie o prowadzonym rozeznaniu rynku
19 Sep 2012, 09:25
Archiwum!
Ten dokument został przeniesiony do archiwum w dniu 29 września 2012 15:31, jego treść może być już nieaktualnaOgłoszenie
o postępowaniu przetargowym dot. usługi utrzymywania mąki pszennej typ 550
Agencja Rezerw Materiałowych prowadzić będzie postępowanie przetargowe na wybór Przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie produkcji mąki pszennej, którzy będą świadczyć usługę jej utrzymywania.
Przedmiotem utrzymywania będzie mąka pszenna typu 550, o jakości zgodnej z obowiązującymi przepisami, określającymi wymagania handlowe i bezpieczeństwa żywności oraz wymaganiami Agencji określonymi w warunkach przetargu, zwana dalej „mąką”.
Przedsiębiorca wyłoniony w przetargu, z którym zostanie zawarta umowa utrzymywać będzie mąkę stanowiącą jego własność w magazynach własnych, wynajętych / wydzierżawionych lub w leasingu, zapewniając stałą gotowość sprzedaży utrzymywanej mąki.
Przedsiębiorca zobowiązany będzie zapewnić warunki magazynowania gwarantujące odpowiednią jakość utrzymywanej mąki, a także wymagany przez Agencję poziom ilościowy i jakościowy. Dopuszcza się możliwość utrzymywania mąki luzem w silosie, pod warunkiem wydania towaru na żądanie Agencji w opakowaniach jednostkowych.
Na wezwanie Agencji Przedsiębiorca zobowiązany będzie sprzedać na rzecz Agencji utrzymywaną mąkę, w ilości oraz w terminie wskazanym przez Agencję, w ustalonej w wyniku przetargu cenie.
I. Wymagania dla Przedsiębiorców w zakresie świadczenia usługi utrzymywania mąki
Przedsiębiorca świadczący na rzecz Agencji usługę utrzymywania mąki powinien zapewnić w szczególności:
- stałą gotowość do sprzedaży na rzecz ARM mąki utrzymywanej na podstawie zawartej umowy z terminem nie krótszym niż 50% okresu minimalnej trwałości,
- utrzymywanie mąki w warunkach uniemożliwiających pogorszenie jej jakości, w sposób umożliwiający swobodny do niej dostęp, jej identyfikację i kontrolę oraz nienaruszalność ilości i lokalizacji (magazynu),
- zapewnienie wymaganej jakości mąki w całym okresie utrzymywania,
- ochronę magazynu, w którym utrzymywana będzie mąka zgodnie z wymaganiami, które zostaną określone w warunkach przetargu.
II. Zasady prowadzenia postępowania przetargowego
- I etap postępowania przetargowego
Agencja wysyła zaproszenia do złożenia oferty wraz z warunkami przetargu do wszystkich Przedsiębiorców, którzy wyrazili chęć współpracy i przesłali zgłoszenie udziału w postępowaniu przetargowym, z zastrzeżeniem iż nie zaprasza się Przedsiębiorców, którzy:
- realizując zamówienie w zakresie rezerw wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania lub wobec których Agencja prowadzi postępowanie sądowe lub egzekucyjne w związku z nie wykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy mającej za przedmiot rezerwy;
- według posiadanych przez Agencję informacji nie dają rękojmi należytego wykonania umowy ze względu na ich sytuację finansową lub inne okoliczności, w szczególności nie dają rękojmi zachowania wymagań w zakresie produkcji albo przechowywania mąki.
Warunkiem przystąpienia do przetargu będzie wpłata na konto Agencji wadium przetargowego w wysokości określonej w warunkach przetargu oraz złożenie oferty w terminie i formie określonej w warunkach przetargu.
Powołana w Agencji Komisja Przetargowa dokona oceny, czy złożone oferty spełniają wymagania formalne określone w warunkach przetargu i nie podlegają odrzuceniu.
2. II etap postępowania przetargowego
Do drugiego etapu postępowania dopuszcza się co najmniej pięciu Przedsiębiorców, którzy spełnili wymagania określone w warunkach oraz przedstawili najkorzystniejsze ekonomicznie warunki oferty. Komisja Przetargowa prowadzić będzie negocjacje cenowe w drodze bezpośrednich rozmów lub formie pisemnej oraz dokona wyboru najkorzystniejszych ofert.
Jeżeli liczba Przedsiębiorców, którzy spełniają wymagania określone w warunkach, jest mniejsza niż pięciu, Agencja zaprasza do drugiego etapu wszystkich Przedsiębiorców spełniających warunki.
Komisja Przetargowa dokona wyboru najkorzystniejszych ofert, wg kryterium, określonego w warunkach przetargu, uwzględniając:
- wysokość zryczałtowanej stawki za usługę utrzymywania w zł za tonomiesiąc,
- cenę po jakiej Przedsiębiorca zobowiązany będzie sprzedać mąkę, w przypadku wystąpienia konieczności wydania rezerw.
Z wybranymi w wyniku negocjacji Przedsiębiorcami, zostaną zawarte umowy, których okres obowiązywania będzie wynosił 3 lata.
Warunkiem zawarcia umowy będzie wniesienie przez Przedsiębiorcę zabezpieczeń należytego wykonania umowy utrzymywania w formie określonej w warunkach przetargu.
III. Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. (Dz. U. z 2010 r. Nr 182 poz. 1228) o ochronie informacji niejawnych. W związku z powyższym istnieje konieczność podjęcia z dostatecznym wyprzedzeniem działań przez zainteresowanych Przedsiębiorców, którzy nie posiadają ważnego poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „Zastrzeżone”, w kierunku uzyskania przez osoby reprezentujące Przedsiębiorcę, biorące udział w postępowaniu, uczestniczące w czynnościach zmierzających do zawarcia umów oraz w ich wykonaniu w zakresie związanym z dostępem do informacji niejawnych, pisemnych upoważnień do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Zastrzeżone”.
Osoby, o których mowa wyżej, które nie posiadają ważnego poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, mogą złożyć (z odpowiednim wyprzedzeniem) wniosek o wydanie przez Prezesa Agencji Rezerw Materiałowych upoważnienia do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Zastrzeżone”.
Szczegółowe informacje w sprawie wydawania upoważnień można uzyskać na stronie internetowej ARM www.arm.gov.pl /ochrona informacji niejawnych lub poprzez kontakt telefoniczny z:
Pełnomocnikiem Prezesa ds. Ochrony Informacji Niejawnych w Agencji, tel. 22 36 09 113 lub 608 513 021.
IV. Zainteresowani Przedsiębiorcy, powinni w terminie do 28.09.2012 r. złożyć w Agencji Rezerw Materiałowych ul. Grzybowska 45, 00-844 Warszawa, Nr fax 22 36 09 358 wypełniony formularz (zgłoszenie) wg załączonego wzoru.
(nie dotyczy Przedsiębiorców, którzy złożą zgłoszenie do Oddziałów Terenowych ARM)
Dodatkowe informacje o postępowaniu przetargowym można uzyskać w:
Agencji Rezerw Materiałowych w Warszawie
ul. Grzybowska 45
tel. 022 36 09 363, 022 36 09 364
Ogólne warunki udziału w postępowaniach przetargowych, których przedmiotem jest zakup produktów żywnościowych i/lub świadczenie usługi w zakresie ich utrzymywania, znajdują się na stronie internetowej ARM www.arm.gov.pl /Gospodarowanie rezerwami strategicznymi / Rezerwy żywnościowe.
Informacji zawartych w zgłoszeniu nie należy taktować jako oferty.
Do pobrania:
Załącznik 1 – Zgłoszenie chęci udziału w postępowaniu przetargowym