[Archiwum] Ogłoszenie o prowadzonym rozeznaniu rynku

19 Sep 2012, 09:25

Ogłoszenie

o postępowaniu przetargowym dot. usługi utrzymywania mąki pszennej typ 550

Agencja Rezerw Materiałowych prowadzić będzie postępowanie przetargowe na wybór Przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie produkcji mąki pszennej, którzy  będą świadczyć usługę jej utrzymywania.

Przedmiotem utrzymywania będzie mąka pszenna typu 550, o jakości zgodnej z obowiązującymi przepisami, określającymi wymagania handlowe i bezpieczeństwa żywności oraz wymaganiami Agencji określonymi w warunkach przetargu, zwana dalej „mąką”.

Przedsiębiorca wyłoniony w przetargu, z którym zostanie zawarta umowa utrzymywać będzie mąkę stanowiącą jego własność w magazynach własnych, wynajętych / wydzierżawionych lub w leasingu, zapewniając stałą gotowość sprzedaży utrzymywanej mąki.

 Przedsiębiorca zobowiązany będzie zapewnić warunki magazynowania gwarantujące odpowiednią jakość utrzymywanej mąki, a także wymagany przez Agencję poziom ilościowy i jakościowy. Dopuszcza się możliwość utrzymywania mąki luzem w silosie, pod warunkiem wydania towaru na żądanie Agencji w opakowaniach jednostkowych.

Na wezwanie Agencji Przedsiębiorca zobowiązany będzie sprzedać na rzecz Agencji utrzymywaną mąkę, w ilości oraz w terminie wskazanym przez Agencję, w ustalonej w wyniku przetargu cenie.


I.
Wymagania dla Przedsiębiorców w zakresie świadczenia usługi utrzymywania mąki

Przedsiębiorca świadczący na rzecz Agencji usługę utrzymywania mąki powinien zapewnić w szczególności:

  1. stałą gotowość do sprzedaży na rzecz ARM mąki utrzymywanej na podstawie zawartej umowy z terminem nie krótszym niż 50% okresu minimalnej trwałości,
  2. utrzymywanie mąki w warunkach uniemożliwiających pogorszenie jej jakości, w sposób umożliwiający swobodny do niej dostęp, jej identyfikację i kontrolę oraz nienaruszalność ilości i lokalizacji (magazynu),
  3. zapewnienie wymaganej jakości mąki w całym okresie utrzymywania,
  4. ochronę magazynu, w którym utrzymywana będzie mąka zgodnie z wymaganiami, które zostaną określone w warunkach przetargu.

II.   Zasady prowadzenia postępowania przetargowego

  1. I etap postępowania przetargowego

Agencja wysyła zaproszenia do złożenia oferty wraz z warunkami przetargu do wszystkich Przedsiębiorców, którzy wyrazili chęć współpracy i przesłali zgłoszenie udziału w postępowaniu przetargowym, z zastrzeżeniem iż nie zaprasza się Przedsiębiorców, którzy:

  • realizując zamówienie w zakresie rezerw wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania lub wobec których Agencja prowadzi postępowanie sądowe lub egzekucyjne w związku z nie wykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy mającej za przedmiot rezerwy;
  • według posiadanych przez Agencję informacji nie dają rękojmi należytego wykonania umowy ze względu na ich sytuację finansową lub inne okoliczności, w szczególności nie dają rękojmi zachowania wymagań w zakresie produkcji albo przechowywania mąki.

Warunkiem przystąpienia do przetargu będzie wpłata na konto Agencji wadium przetargowego w wysokości określonej w warunkach przetargu oraz złożenie oferty w terminie i formie określonej w warunkach przetargu.

Powołana w Agencji Komisja Przetargowa dokona oceny, czy złożone oferty spełniają wymagania formalne określone w warunkach przetargu i nie podlegają odrzuceniu.

2. II etap postępowania przetargowego

Do drugiego etapu postępowania dopuszcza się co najmniej pięciu Przedsiębiorców, którzy spełnili wymagania określone w warunkach oraz przedstawili najkorzystniejsze ekonomicznie warunki oferty. Komisja Przetargowa prowadzić będzie negocjacje cenowe w drodze bezpośrednich rozmów lub formie pisemnej oraz dokona wyboru najkorzystniejszych ofert.

Jeżeli liczba Przedsiębiorców, którzy spełniają wymagania określone w warunkach, jest mniejsza niż pięciu, Agencja zaprasza do drugiego etapu wszystkich Przedsiębiorców spełniających warunki.

Komisja Przetargowa dokona wyboru najkorzystniejszych ofert, wg kryterium, określonego w warunkach przetargu, uwzględniając:

  • wysokość zryczałtowanej stawki za usługę utrzymywania w zł za tonomiesiąc,
  • cenę po jakiej Przedsiębiorca zobowiązany będzie  sprzedać mąkę, w przypadku wystąpienia konieczności wydania rezerw.

Z wybranymi w wyniku negocjacji Przedsiębiorcami, zostaną zawarte umowy, których okres obowiązywania będzie wynosił 3 lata.

Warunkiem zawarcia umowy będzie wniesienie przez Przedsiębiorcę zabezpieczeń należytego wykonania umowy utrzymywania w formie określonej w warunkach przetargu.

III. Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. (Dz. U.  z 2010 r. Nr 182 poz. 1228) o ochronie informacji niejawnych. W związku z powyższym istnieje konieczność podjęcia z dostatecznym wyprzedzeniem działań przez zainteresowanych Przedsiębiorców, którzy nie posiadają ważnego poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „Zastrzeżone”, w kierunku uzyskania przez osoby reprezentujące Przedsiębiorcę, biorące udział w postępowaniu, uczestniczące w czynnościach zmierzających do zawarcia umów oraz w ich wykonaniu w zakresie związanym z dostępem do informacji niejawnych, pisemnych upoważnień do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Zastrzeżone”.

Osoby, o których mowa wyżej, które nie posiadają ważnego poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, mogą złożyć (z odpowiednim wyprzedzeniem) wniosek o wydanie przez Prezesa Agencji Rezerw Materiałowych upoważnienia do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Zastrzeżone”.

Szczegółowe informacje w sprawie wydawania upoważnień można uzyskać na stronie internetowej ARM www.arm.gov.pl /ochrona informacji niejawnych lub poprzez kontakt telefoniczny z:

Pełnomocnikiem Prezesa ds. Ochrony Informacji Niejawnych w Agencji, tel. 22 36 09 113 lub 608 513 021.

IV.  Zainteresowani Przedsiębiorcy, powinni w terminie do 28.09.2012 r. złożyć w Agencji Rezerw Materiałowych ul. Grzybowska 45, 00-844 Warszawa, Nr fax 22 36 09 358 wypełniony formularz (zgłoszenie) wg załączonego wzoru.

(nie dotyczy Przedsiębiorców, którzy złożą zgłoszenie do Oddziałów Terenowych ARM)

Dodatkowe informacje o postępowaniu przetargowym można uzyskać w:

Agencji Rezerw Materiałowych w Warszawie
ul. Grzybowska 45
tel. 022 36 09 363, 022 36 09 364

Ogólne warunki udziału w postępowaniach przetargowych, których przedmiotem jest zakup produktów żywnościowych i/lub świadczenie usługi w zakresie ich utrzymywania, znajdują się na stronie internetowej ARM www.arm.gov.pl /Gospodarowanie rezerwami strategicznymi / Rezerwy żywnościowe.

Informacji zawartych w zgłoszeniu  nie należy taktować jako oferty.

Do pobrania:

PDF Załącznik 1 – Zgłoszenie chęci udziału w postępowaniu przetargowym

Informacja o dokumencie Drukuj Na górę
Zamknij Wytworzył: Joanna Jasińska (18.09.2012)
Pierwsza publikacja: Olga Czarkowska (18.09.2012)
Ostatnia publikacja: Olga Czarkowska (19.09.2012)
Podmiot udostępniający informację: Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych
Język migowy Certyfikaty Logo BIP Elektroniczna Skrzynka Podawcza