[Archiwum] Ogłoszenie o prowadzonym rozeznaniu rynku

15 Feb 2013, 11:08

Ogłoszenie

Agencja Rezerw Materiałowych zwana dalej „Agencją” prowadzi rozeznanie rynku (poprzedzające wysłanie zaproszeń do składania ofert) wśród Przedsiębiorców - producentów smalcu, dotyczące chęci współpracy z Agencją w zakresie świadczenia usługi przechowywania smalcu obejmującej cykliczną wymianę.

Przedmiotem przechowywania będzie smalec wyborowy o jakości zgodnej z obowiązującymi przepisami określającymi wymagania weterynaryjne, handlowe, bezpieczeństwa żywności i żywienia, normą PN-90-A-85802 „Tłuszcze zwierzęce jadalne topione” oraz wymaganiami Agencji, oznakowany zgodnie z obowiązującymi przepisami, zwany dalej „smalcem”.

Cykliczna wymiana polegać będzie na zastępowaniu określonej ilości rezerw smalcu przed upływem 50% okresu przechowywania określonego w Normie PN-A-07005 „Produkty żywnościowe. Warunki klimatyczne i okresy przechowywania w chłodniach” wraz ze zmianą Az1 do tej normy, świeżym smalcem wyprodukowanym przez Przedsiębiorcę, posiadającym wymagane cechy i właściwości.

Przedsiębiorcy wyłonieni w przetargu, z którymi zostaną zawarte umowy:

  1. świadczyć będą usługę przechowywania smalcu obejmującą cykliczną wymianę, na warunkach określonych w umowie,
  2. dokonają przejęcia, w terminie określonym w warunkach przetargu, smalcu do przechowywania poprzez:
  • przyjęcie do dalszego przechowywania smalcu przechowywanego w ramach dotychczasowych umów zawartych z Agencją, których okres obowiązywania upływa w II lub III kwartale 2013 r.;lub
  • złożenie wyprodukowanego przez Przedsiębiorcę smalcu we wskazanym przez siebie magazynie, zgodnego z wymaganiami Agencji i przejęcie na własność smalcu ze wskazanych przez Agencję lokalizacji;

lub

  • przewiezienie smalcu z lokalizacji wskazanych przez Agencję do magazynu wskazanego przez Przedsiębiorcę, z obowiązkiem jego wymiany w okresach wynikających z umów.

Ilość, asortymentoraz wartość ewidencyjna przejętego do przechowywania smalcu odpowiadać będzie ilości, asortymentowi oraz wartości ewidencyjnej smalcu ze wskazanej przez Agencję lokalizacji.

Za wykonaną usługę przechowywania smalcu, Przedsiębiorca otrzymywać będzie od Agencji wynagrodzenie według zryczałtowanej stawki w zł/tonodobę (bez VAT), obejmującej również koszt przejęcia smalcu ze wskazanej przez Agencję lokalizacji.

I. Wymagania dla Przedsiębiorców w zakresie usługi przechowywania smalcu obejmującej cykliczną wymianę

Przedsiębiorca świadczący na rzecz Agencji usługę przechowywania smalcu powinien zapewnić w szczególności:

  1. wniesienie przed podpisaniem umowy na przechowywanie zabezpieczenia należytego jej wykonania w postaci m. in. gwarancji bankowej;
  2. przechowywanie smalcu w magazynie zlokalizowanym na terenie Polski, przy zapewnieniu jego ochrony, zgodnie z wymaganiami, które zostaną określone w warunkach przetargu;
  3. przechowywanie smalcu zgodnie z obowiązującymi przepisami określającymi wymagania weterynaryjne, handlowe, bezpieczeństwa żywności i żywienia, normą PN-A-07005 „Produkty żywnościowe. Warunki klimatyczne i okresy przechowywania w chłodniach” wraz ze zmianą Az1 do tej normy, w warunkach wykluczających możliwość pogorszenia jakości, w wydzielonym pomieszczeniu magazynowym lub w wydzielonej części pomieszczenia magazynowego, w sposób umożliwiający swobodny dostęp do smalcu, jego identyfikację i kontrolę;
  4. zapewnienie wymaganej jakości smalcu przy przyjęciu, wydaniu oraz w całym okresie przechowywania;
  5. cykliczną wymianę smalcu prowadzoną w ramach ogólnej gospodarki magazynowej Przedsiębiorcy;
  6. prowadzenie odrębnej ewidencji smalcu będącego własnością Agencji;
  7. oznakowanie rezerw strategicznych smalcu w sposób widoczny i czytelny, zgodnie z wymaganiami umownymi;
  8. przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych.

Przedsiębiorca, z którym zawarta zostanie umowa przechowywania smalcu ponosić będzie odpowiedzialność za ilość, jakość, ochronę oraz nienaruszalność przechowywanego smalcu. Smalec stanowiący rezerwy strategiczne pozostaje do wyłącznej dyspozycji Agencji.

II. Zasady prowadzenia postępowania przetargowego

Wybór Przedsiębiorców, którzy będą świadczyć usługę przechowywania smalcu, obejmującą cykliczną wymianę, nastąpi w drodze zamkniętego dwustopniowego przetargu.

1) I etap postępowania przetargowego

Agencja wysyła zaproszenia do złożenia oferty wraz z warunkami przetargu do wszystkich Przedsiębiorców, którzy wyrazili chęć współpracy i przesłali zgłoszenie udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem iż nie zaprasza się Przedsiębiorców, którzy:

  • realizując zamówienie w zakresie rezerw wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania lub wobec których Agencja prowadzi postępowanie sądowe lub egzekucyjne w związku z nie wykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy mającej za przedmiot rezerwy;
  • według posiadanych przez Agencję informacji nie dają rękojmi należytego wykonania umowy ze względu na ich sytuację finansową lub inne okoliczności, w szczególności nie dają rękojmi zachowania wymagań w zakresie produkcji albo przechowywania smalcu.

Warunkiem przystąpienia do przetargu będzie wpłata na konto Agencji wadium przetargowego w wysokości określonej w warunkach przetargu oraz złożenie oferty w terminie i formie określonej w warunkach przetargu.

Powołana w Agencji Komisja Przetargowa dokona oceny, czy złożone oferty spełniają wymagania formalne określone w warunkach przetargu i nie podlegają odrzuceniu.

2) II etap postępowania przetargowego

Do drugiego etapu postępowania dopuszcza się co najmniej pięciu Przedsiębiorców, którzy spełnili wymagania formalne określone w warunkach oraz przedstawili najkorzystniejsze ekonomicznie warunki oferty. Jeżeli liczba Przedsiębiorców, którzy spełniają wymagania określone w warunkach, jest mniejsza niż pięciu, Agencja zaprasza do drugiego etapu wszystkich Przedsiębiorców spełniających warunki.

Komisja Przetargowa prowadzić będzie negocjacje cenowe w drodze bezpośrednich rozmów lub formie pisemnej oraz dokona wyboru najkorzystniejszych ofert.

Negocjacje prowadzone będą w zakresie zryczałtowanej stawki za usługę przechowywania smalcu.

Komisja Przetargowa dokona wyboru najkorzystniejszych ofert, wg kryterium, określonego w warunkach przetargu, uwzględniając:

  • wysokość zryczałtowanej stawki za usługę przechowywania smalcu w złotych za tonodobę (bez VAT), obejmującej cykliczną wymianę tego towaru, a także koszty przejęcia smalcu ze wskazanej przez Agencję lokalizacji.

Z wybranymi w wyniku postępowania przetargowego Przedsiębiorcami, zostaną zawarte umowy. Termin wykonania usługi przechowywania będzie wynosił 4 lata.

Warunkiem zawarcia umowy będzie wniesienie przez Przedsiębiorcę zabezpieczeń w zakresie należytego wykonania umowy w formie określonej w warunkach przetargu.

III. Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010r. (Dz. U. z 2010 r. Nr 182 poz. 1228) o ochronie informacji niejawnych. W związku z powyższym istnieje konieczność podjęcia z dostatecznym wyprzedzeniem działań przez zainteresowanych Przedsiębiorców, którzy nie posiadają ważnego poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „Zastrzeżone”, w kierunku uzyskania przez osoby reprezentujące Przedsiębiorcę, biorące udział w postępowaniu, uczestniczące w czynnościach zmierzających do zawarcia umów oraz w ich wykonaniu w zakresie związanym z dostępem do informacji niejawnych, pisemnych upoważnień do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Zastrzeżone”.

Osoby, o których mowa wyżej, które nie posiadają ważnego poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, mogą złożyć (z odpowiednim wyprzedzeniem) wniosek o wydanie przez Prezesa Agencji Rezerw Materiałowych upoważnienia do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Zastrzeżone”.

Szczegółowe informacje w sprawie wydawania upoważnień można uzyskać na stronie internetowej ARM www.arm.gov.pl /ochrona informacji niejawnych lub poprzez kontakt telefoniczny z:

Pełnomocnikiem Prezesa ds. Ochrony Informacji Niejawnych w Agencji, tel. 22 36 09 113 lub 608 513 021.

IV.  Zainteresowani Przedsiębiorcy, powinni w terminie do 28.02.2013 r. złożyć w Agencji Rezerw Materiałowych ul. Grzybowska 45, 00-844 Warszawa, nr fax. 22 36 09 358 wypełniony formularz (zgłoszenie) wg załączonego wzoru.

(nie dotyczy Przedsiębiorców, którzy złożą zgłoszenie do Oddziałów Terenowych ARM)

Dodatkowe informacje o postępowaniu przetargowym można uzyskać w Agencji Rezerw Materiałowych w Warszawie, ul. Grzybowska 45, tel. 22 36 09 354 lub 22 36 09 363

Ogólne warunki udziału w postępowaniach przetargowych, których przedmiotem jest zakup produktów żywnościowych i/lub świadczenie usługi w zakresie ich utrzymywania, znajdują się na stronie internetowej ARM www.arm.gov.pl/ Gospodarowanie rezerwami strategicznymi/Rezerwy żywnościowe.

Informacji zawartych w zgłoszeniu nie należy taktować jako oferty.

Do pobrania

PDFZałącznik 1 – Zgłoszenie chęci udziału w postępowaniu przetargowym

Informacja o dokumencie Drukuj Na górę
Zamknij Wytworzył: Joanna Jasińska (15.02.2013)
Pierwsza publikacja: Olga Czarkowska (15.02.2013)
Ostatnia publikacja: Olga Czarkowska (15.02.2013)
Podmiot udostępniający informację: Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych
Język migowy Certyfikaty Logo BIP Elektroniczna Skrzynka Podawcza