[Archiwum] Zakup usługi przeglądów respiratorów OXYLOG 3000
08 Apr 2014, 09:14
Archiwum!
Ten dokument został przeniesiony do archiwum w dniu 25 kwietnia 2014 15:30, jego treść może być już nieaktualnaOgłoszenie
o prowadzonym rozeznaniu rynku, poprzedzającym postępowanie na zakup usługi przeglądów respiratorów OXYLOG 3000
Agencja Rezerw Materiałowych prowadzi rozeznanie rynku poprzedzające postępowanie na zakup usługi przeglądów respiratorów OXYLOG 3000
I. Przedmiot zamówienia i informacje dotyczące wyrobów medycznych objętych usługą
Przedmiotem zamówienia będzie świadczenie usługi przeglądów respiratorów OXYLOG 3000 w miejscu ich przechowywania w Składnicy Agencji zlokalizowanej na terenie województwa podlaskiego przez okres 4 lat, w tym wymiany elementów składowych respiratora oraz wymiany masek twarzowych i rurek ustno gardłowych (intubacyjnych), stanowiących wyposażenie dodatkowe respiratora, w celu zapewnienia sprawności działania i bezpieczeństwa użytkowania tych urządzeń za wynagrodzeniem ustalonym przez strony w drodze negocjacji
Termin wykonania usługi przeglądów:
- I przegląd – październik 2014 r.
- II przegląd – październik 2016 r.
- III przegląd – październik 2018 r.
Producentem respiratora Oxylog 3000 jest firma DRÄGER MEDICAL INTERNATIONAL GMBH.
Przedmiotowe respiratory zostały zakupione przez ARM w listopadzie 2006 r. Respiratory dotychczas nie były używane i podlegały corocznym przeglądom.
Ostatni przegląd gwarancyjny został przeprowadzony przez autoryzowany serwis w październiku 2012r. w ramach którego została wykonana:
- kalibracja respiratora według procedury PMS określonej przez producenta dla respiratora OXYLOG 3000.
- kontrola działania alarmów;
- kontrola stanu elementów mechanicznych oraz obudowy respiratora;
- sprawdzenie drożności układu zasilania tlenem,
- sprawdzenie prawidłowego działania respiratora w celu potwierdzenia jego gotowości do nagłego użycia zgodnie z przeznaczeniem.
- wymiana elementów składowych tj: akumulatora, filtra powietrza, dwóch czujników przepływu, timekeeper, wewnętrznego regulatora ciśnienia,
- wymiana masek twarzowych nr 3 i 5, rurek ustno gardłowych (intubacyjnych) nr 1, 2, 3, 4, 5. (data ważności przechowywanych masek twarzowych oraz rurek ustno gardłowych: 2017 r.)
W wyniku przeprowadzonego przeglądu Gwarant stwierdził, że sprzęt jest sprawny i w pełni gotowy do bezpiecznego użycia.
W ramach usługi będącej przedmiotem postępowania Oferent będzie zobowiązany w szczególności do:
- Wykonania czynności, których terminy oraz zakres określa załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia (Zgłoszenie udziału w postępowaniu przetargowym), w tym wymiany elementów składowych respiratora tj.: akumulatora, filtra powietrza, dwóch czujników przepływu, timekeeper, wewnętrznego regulatora ciśnienia. Powyższa wymiana polegać będzie na zdjęciu obudowy respiratora i wymontowaniu części składowych, które podlegającą wymianie, a na ich miejsce zamontowanie dostarczonych elementów zastępujących wymienione części składowe, następnie założeniu obudowę respiratora. W dniu wymiany elementy, które będą zastępowały wymienione części, powinny pochodzić z bieżącej produkcji wykonanej do 6 miesięcy przed ich planowaną wymianą.
Części, które zostaną zastąpione nowymi elementami Oferent zobowiązany będzie odebrać i zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. - Dokonania wymiany masek twarzowych nr 3 i 5 oraz rurek ustno gardłowych (intubacyjnych) nr 1, 2, 3, 4, 5 stanowiących wyposażenie dodatkowe respiratora, w terminach określonych w załączniku nr 1, tak aby w dniu wymiany termin ważności tych elementów nie był krótszy niż 90 % terminu ważności określonego przez ich producenta. Powyższa wymiana polegać będzie na wyjęciu z torby produktów podlegających wymianie, a następnie włożeniu dostarczonych produktów zastępujących produkty wymienione i zamknięciu torby. Produkty, które zostaną zastąpione nowymi produktami Oferent zobowiązany będzie odebrać i zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Dokonania, w terminie określonym w załączniku, o którym mowa w pkt 1, oceny jakościowej respiratorów w celu ustalenia możliwości dalszego ich przechowywania w rezerwach strategicznych z zapewnieniem co do ich sprawności działania i bezpieczeństwa używania w kolejnych latach w przypadku konieczności nagłego ich użycia zgodnie z przeznaczeniem oraz przedłożenia w formie pisemnej wyników tej oceny. Ocena może być podstawą do dalszego przechowywania wyrobów w rezerwach strategicznych przez Agencję w okresie wskazanym przez Oferenta lub wycofania wyrobów z rezerw strategicznych.
Wyroby medyczne, które zostaną objęte usługą będącą przedmiotem postępowania, stanowią rezerwy strategiczne w rozumieniu ustawy z dnia 29 października 2010 r. o rezerwach strategicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 229, poz. 1496 z późn. zm.). Stosownie do treści art. 3 ww. ustawyrezerwy strategiczne tworzone są i utrzymywane na wypadek zagrożenia bezpieczeństwa i obronności państwa, bezpieczeństwa, porządku i zdrowia publicznego oraz wystąpienia klęski żywiołowej lub sytuacji kryzysowej, w celu wsparcia realizacji zadań m.in. w zakresie bezpieczeństwa i obrony państwa, złagodzenia zakłóceń w ciągłości dostaw służących funkcjonowaniu gospodarki i zaspokojeniu podstawowych potrzeb obywateli, ratowania ich życia, a także wypełniania zobowiązań międzynarodowych Rzeczypospolitej Polskiej. Dlatego też, wyrób ten musi być utrzymany w stałej gotowości do użycia.
Ilość respiratorów oraz adres magazynu, w którym przechowywane są wyroby medyczne, które zostaną objęte usługą przeglądu będą przekazane Oferentom po uzyskaniu przez ARM potwierdzenia spełnienia wymogów o ochronie informacji niejawnych przez Oferenta.
Przedmiotowe zamówienie będzie obejmować zakup usługi, polegającej na przeglądzie sprzętu w celu utrzymywania go w stałej gotowości do użycia, która w rozumieniu ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. Nr 907) jest usługą newralgiczną.
II. Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 182, poz.1228)
W ramach prowadzonego postępowania zgodnie z ustawą z dnia 05 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 182, poz. 1228), Oferentom zainteresowanym udziałem w postępowaniu zostaną przekazane informacje niejawne dotyczące ilości oraz miejsca przechowywania rezerwy strategicznej, jak również inne informacje niezbędne do realizacji usługi przeglądów rezerw strategicznych.
Osoby reprezentujące Oferenta biorące udział w postępowaniu, uczestniczące w czynnościach zmierzających do zawarcia umowy, w jej zawarciu oraz w wykonaniu, w zakresie związanym z dostępem do informacji niejawnych, muszą posiadać aktualne poświadczenie bezpieczeństwa lub pisemne upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” i być przeszkolone w zakresie ochrony informacji niejawnych zgodnie z zapisami ww. ustawy.
Osoby, które nie posiadają ważnego poświadczenia bezpieczeństwa osobowego mogą złożyć (z odpowiednim wyprzedzeniem) wniosek o wydanie przez Prezesa ARM upoważnienia do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone”. Wzór ww. wniosku dostępny jest na stronie internetowej Agencji: www.arm.gov.pl w zakładce ochrona informacji niejawnych.
W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt pod nr tel.: 22 36 09 381.
III. Wymogi w stosunku do Oferenta:
- Przeglądy respiratorów OXYLOG 3000 mogą być dokonywane wyłącznie przez autoryzowanych dystrybutorów sprzętu firmy DRÄGER MEDICAL INTERNATIONAL GMBH oraz akredytowane jednostki serwisowe posiadające autoryzację do wykonywania ww. przeglądów.
- Rozwiązania logistyczne, które umożliwiają przeprowadzenie w sposób prawidłowy wykonanie przeglądów respiratorów w miejscu ich przechowywania w Składnicy ARM.
- Oferent musi spełniać wymogi ustawy o ochronie informacji niejawnych, w zakresie o którym mowa w pkt II.
IV. Inne postanowienia
- Ilość towarów, które będą objęte świadczeniem usługi przeglądów oraz miejsce przechowywania zostaną podane po wyrażeniu przez Oferenta woli współpracy z ARM we wskazanym zakresie oraz uzyskaniu przez ARM potwierdzenia spełnienia wymogów ustawy o ochronie informacji niejawnych przez Oferenta.
- Szczegółowe zasady współpracy pomiędzy stronami określa projekt umowy, który zostanie Oferentowi przesłany wraz z zaproszeniem do składania ofert po spełnieniu wymogów, o których mowa w pkt 1.
V. Zgłoszenie udziału w postępowaniu
- Zainteresowani Oferenci powinni złożyć formularz (zgłoszenie udziału w postępowaniu przetargowym) wg załączonego wzoru – załącznik nr 1 wraz z kopią dokumentu uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „zastrzeżone” (w przypadku udzielenia odpowiedzi TAK w pkt 5 zgłoszenia) w terminie do dnia 25 kwietnia 2014 roku w Agencji Rezerw Materiałowych, ul. Grzybowska 45, 00-844 Warszawa lub przesłać faksem pod nr tel.: 22 36 09 319.
- Zgłoszenie udziału w postępowaniu nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Informacji zawartych w zgłoszeniu Oferenta Agencja nie będzie traktować jako oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
- Z zasadami prowadzenia postępowań przetargowych dot. strategicznych rezerw medycznych można się zapoznać w Biuletynie Informacji Publicznej ARM na stronie internetowej www.arm.gov.pl w zakładce Gospodarowanie rezerwami strategicznymi i podzakładce Rezerwy medyczne „Ogólne warunki postępowania w trybie przetargu dwustopniowego zamkniętego, których przedmiotem jest zakup wyrobów medycznych, produktów leczniczych, produktów leczniczych weterynaryjnych, substancji czynnych oraz substancji biobójczych i/lub świadczenie usług w zakresie ich utrzymywania”.
Dodatkowe informacje o postępowaniu przetargowym można uzyskać pod nr tel.: 22 36 09 313.
Do pobrania:
Załącznik nr 1 – zgłoszenie udziału w postępowaniu przetargowym (rozmiar: 84,480 B)