[Archiwum] Zakup usługi przeglądów respiratorów OXYLOG 3000

08 Apr 2014, 09:14

Ogłoszenie

o prowadzonym rozeznaniu rynku, poprzedzającym postępowanie na zakup usługi przeglądów respiratorów OXYLOG 3000

Agencja Rezerw Materiałowych prowadzi rozeznanie rynku poprzedzające postępowanie na zakup usługi przeglądów respiratorów OXYLOG 3000

I. Przedmiot zamówienia i informacje dotyczące wyrobów medycznych objętych usługą

Przedmiotem zamówienia będzie świadczenie usługi przeglądów respiratorów OXYLOG 3000 w miejscu ich przechowywania w Składnicy Agencji zlokalizowanej na terenie województwa podlaskiego przez okres 4 lat, w tym wymiany elementów składowych respiratora oraz wymiany masek twarzowych i rurek ustno gardłowych (intubacyjnych), stanowiących wyposażenie dodatkowe respiratora, w celu zapewnienia sprawności działania i bezpieczeństwa użytkowania tych urządzeń za wynagrodzeniem ustalonym przez strony w drodze negocjacji

Termin wykonania usługi przeglądów:

  • I przegląd  – październik 2014 r.
  • II przegląd – październik 2016 r.
  • III przegląd – październik 2018 r.

Producentem respiratora Oxylog 3000 jest firma DRÄGER MEDICAL INTERNATIONAL GMBH.

Przedmiotowe respiratory zostały zakupione przez ARM w listopadzie 2006 r. Respiratory dotychczas nie były używane i podlegały corocznym przeglądom.

Ostatni przegląd gwarancyjny został przeprowadzony przez autoryzowany serwis w październiku 2012r. w ramach którego została wykonana:

  • kalibracja respiratora według procedury PMS określonej przez producenta dla respiratora OXYLOG 3000.
  • kontrola działania alarmów;
  • kontrola stanu elementów mechanicznych oraz obudowy respiratora;
  •  sprawdzenie drożności układu zasilania tlenem,
  • sprawdzenie prawidłowego działania respiratora w celu potwierdzenia jego gotowości do nagłego użycia zgodnie z przeznaczeniem.
  • wymiana elementów składowych tj: akumulatora, filtra powietrza, dwóch czujników przepływu, timekeeper, wewnętrznego regulatora ciśnienia,
  •  wymiana masek twarzowych nr 3 i 5, rurek ustno gardłowych (intubacyjnych) nr 1, 2, 3, 4, 5. (data ważności przechowywanych masek twarzowych oraz rurek ustno gardłowych: 2017 r.)

W wyniku przeprowadzonego przeglądu Gwarant stwierdził, że sprzęt jest sprawny i w pełni gotowy do bezpiecznego użycia.

W ramach usługi będącej przedmiotem postępowania Oferent będzie zobowiązany w szczególności do:

  1. Wykonania czynności, których terminy oraz zakres określa załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia (Zgłoszenie udziału w postępowaniu przetargowym), w tym wymiany elementów składowych respiratora tj.: akumulatora, filtra powietrza, dwóch czujników przepływu, timekeeper, wewnętrznego regulatora ciśnienia. Powyższa wymiana polegać będzie na zdjęciu obudowy respiratora i wymontowaniu części składowych, które podlegającą wymianie, a na ich miejsce zamontowanie dostarczonych elementów zastępujących wymienione części składowe, następnie założeniu obudowę respiratora. W dniu wymiany elementy, które będą zastępowały wymienione części, powinny pochodzić z bieżącej produkcji wykonanej do 6 miesięcy przed ich planowaną wymianą.
    Części, które zostaną zastąpione nowymi elementami Oferent zobowiązany będzie odebrać i zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  2. Dokonania wymiany masek twarzowych nr 3 i 5 oraz rurek ustno gardłowych (intubacyjnych) nr 1, 2, 3, 4, 5 stanowiących wyposażenie dodatkowe respiratora, w terminach określonych w załączniku nr 1, tak aby w dniu wymiany termin ważności tych elementów nie był krótszy niż 90 % terminu ważności określonego przez ich producenta. Powyższa wymiana polegać będzie na wyjęciu z torby produktów podlegających wymianie, a następnie włożeniu dostarczonych produktów zastępujących produkty wymienione i zamknięciu torby. Produkty, które zostaną zastąpione nowymi produktami Oferent zobowiązany będzie odebrać i zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  3. Dokonania, w terminie określonym w załączniku, o którym mowa w pkt 1, oceny jakościowej respiratorów w celu ustalenia możliwości dalszego ich przechowywania w rezerwach strategicznych z zapewnieniem co do ich sprawności działania i bezpieczeństwa używania w kolejnych latach w przypadku konieczności nagłego ich użycia zgodnie z przeznaczeniem oraz przedłożenia w formie pisemnej wyników tej oceny. Ocena może być podstawą do dalszego przechowywania wyrobów w rezerwach strategicznych przez Agencję w okresie wskazanym przez Oferenta lub wycofania wyrobów z rezerw strategicznych.

Wyroby medyczne, które zostaną objęte usługą będącą przedmiotem postępowania, stanowią rezerwy strategiczne w rozumieniu ustawy z dnia 29 października 2010 r. o rezerwach strategicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 229, poz. 1496 z późn. zm.). Stosownie do treści art. 3 ww. ustawyrezerwy strategiczne tworzone są i utrzymywane na wypadek zagrożenia bezpieczeństwa i obronności państwa, bezpieczeństwa, porządku i zdrowia publicznego oraz wystąpienia klęski żywiołowej lub sytuacji kryzysowej, w celu wsparcia realizacji zadań m.in. w zakresie bezpieczeństwa i obrony państwa, złagodzenia zakłóceń w ciągłości dostaw służących funkcjonowaniu gospodarki i zaspokojeniu podstawowych potrzeb obywateli, ratowania ich życia, a także wypełniania zobowiązań międzynarodowych Rzeczypospolitej Polskiej. Dlatego też, wyrób ten musi być utrzymany w stałej gotowości do użycia.

Ilość respiratorów oraz adres magazynu, w którym przechowywane są wyroby medyczne, które zostaną objęte usługą przeglądu będą przekazane Oferentom po uzyskaniu przez ARM potwierdzenia spełnienia wymogów o ochronie informacji niejawnych przez Oferenta.

Przedmiotowe zamówienie będzie obejmować zakup usługi, polegającej na przeglądzie sprzętu w celu utrzymywania go w stałej gotowości do użycia, która w rozumieniu ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. Nr 907) jest usługą newralgiczną.

II. Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 182, poz.1228)

W ramach prowadzonego postępowania zgodnie z ustawą z dnia 05 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 182, poz. 1228), Oferentom zainteresowanym udziałem w postępowaniu zostaną przekazane informacje niejawne dotyczące ilości oraz miejsca przechowywania rezerwy strategicznej, jak również inne informacje niezbędne do realizacji usługi przeglądów rezerw strategicznych.

Osoby reprezentujące Oferenta biorące udział w postępowaniu, uczestniczące w czynnościach zmierzających do zawarcia umowy, w jej zawarciu oraz w wykonaniu, w zakresie związanym z dostępem do informacji niejawnych, muszą posiadać aktualne poświadczenie bezpieczeństwa lub pisemne upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” i być przeszkolone w zakresie ochrony informacji niejawnych zgodnie z zapisami ww. ustawy.

Osoby, które nie posiadają ważnego poświadczenia bezpieczeństwa osobowego mogą złożyć (z odpowiednim wyprzedzeniem) wniosek o wydanie przez Prezesa ARM upoważnienia do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone”. Wzór ww. wniosku dostępny jest na stronie internetowej Agencji: www.arm.gov.pl w zakładce ochrona informacji niejawnych.

W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt pod nr tel.: 22 36 09 381.

III. Wymogi w stosunku do Oferenta:

  1. Przeglądy respiratorów OXYLOG 3000 mogą być dokonywane wyłącznie przez autoryzowanych dystrybutorów sprzętu firmy DRÄGER MEDICAL INTERNATIONAL GMBH oraz akredytowane jednostki serwisowe posiadające autoryzację do wykonywania ww. przeglądów.
  2. Rozwiązania logistyczne, które umożliwiają przeprowadzenie w sposób prawidłowy wykonanie przeglądów respiratorów w miejscu ich przechowywania w Składnicy ARM.
  3. Oferent musi spełniać wymogi ustawy o ochronie informacji niejawnych, w zakresie o którym mowa w pkt II.

IV. Inne postanowienia

  1. Ilość towarów, które będą objęte świadczeniem usługi przeglądów oraz miejsce przechowywania zostaną podane po wyrażeniu przez Oferenta woli współpracy z ARM we wskazanym zakresie oraz uzyskaniu przez ARM potwierdzenia spełnienia wymogów ustawy o ochronie informacji niejawnych przez Oferenta.
  2. Szczegółowe zasady współpracy pomiędzy stronami określa projekt umowy, który zostanie Oferentowi przesłany wraz z zaproszeniem do składania ofert po spełnieniu wymogów, o których mowa w pkt 1.

V. Zgłoszenie udziału w postępowaniu

  1. Zainteresowani Oferenci powinni złożyć formularz (zgłoszenie udziału w postępowaniu przetargowym) wg załączonego wzoru – załącznik nr 1 wraz z kopią dokumentu uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „zastrzeżone” (w przypadku udzielenia odpowiedzi TAK w pkt 5 zgłoszenia) w terminie do dnia 25 kwietnia 2014 roku w Agencji Rezerw Materiałowych, ul. Grzybowska 45, 00-844 Warszawa lub przesłać faksem pod nr tel.: 22 36 09 319.
  2. Zgłoszenie udziału w postępowaniu nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Informacji zawartych w zgłoszeniu Oferenta Agencja nie będzie traktować jako oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
  3. Z zasadami prowadzenia postępowań przetargowych dot. strategicznych rezerw medycznych można się zapoznać w Biuletynie Informacji Publicznej ARM na stronie internetowej www.arm.gov.pl w zakładce Gospodarowanie rezerwami strategicznymi i podzakładce Rezerwy medyczne „Ogólne warunki postępowania w trybie przetargu dwustopniowego zamkniętego, których przedmiotem jest zakup wyrobów medycznych, produktów leczniczych, produktów leczniczych weterynaryjnych, substancji czynnych oraz substancji biobójczych i/lub świadczenie usług w zakresie ich utrzymywania”.    

Dodatkowe informacje o postępowaniu przetargowym można uzyskać pod nr tel.: 22 36 09 313.

Do pobrania:

Załącznik nr 1 – zgłoszenie udziału w postępowaniu przetargowym (rozmiar: 84,480 B) 

Informacja o dokumencie Drukuj Na górę
Zamknij Wytworzył: Agnieszka Gutowska (07.04.2014)
Pierwsza publikacja: Olga Czarkowska (08.04.2014)
Ostatnia publikacja: Olga Czarkowska (08.04.2014)
Podmiot udostępniający informację: Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych
Język migowy Certyfikaty Logo BIP Elektroniczna Skrzynka Podawcza