[Archiwum] Ogłoszenie o prowadzonym rozeznaniu rynku – mąka pszenna
05 Mar 2015, 13:31
Archiwum!
Ten dokument został przeniesiony do archiwum w dniu 05 marca 2015 13:31, jego treść może być już nieaktualnaOgłoszenie
o postępowaniu przetargowym dot. usługi utrzymywania mąki pszennej typ 550
Agencja Rezerw Materiałowych zwana dalej „Agencją” prowadzi rozeznanie rynku (poprzedzające wysłanie zaproszeń do składania ofert) wśród Przedsiębiorców - prowadzących działalność w zakresie produkcji mąki pszennej, którzy będą świadczyć usługę jej utrzymywania.
Przedmiotem utrzymywania będzie mąka pszenna typu 550, o jakości zgodnej z obowiązującymi przepisami, określającymi wymagania handlowe, bezpieczeństwa żywności i żywienia oraz wymaganiami Agencji określonymi w warunkach przetargu, zwana dalej „mąką”.
Przedsiębiorca wyłoniony w przetargu, z którym zostanie zawarta umowa, utrzymywać będzie mąkę stanowiącą jego własność, zapewniając stałą gotowość sprzedaży utrzymywanej mąki, warunki magazynowania zgodnie z obowiązującymi przepisami gwarantujące odpowiednią jakość utrzymywanej mąki, a także wymagany przez Agencję poziom ilościowy. Za wykonaną kompleksową usługę utrzymywania mąki, Przedsiębiorca otrzymywać będzie od Agencji wynagrodzenie według ustalonej w trakcie postępowania zryczałtowanej stawki w zł/tonomiesiąc.
Dopuszcza się możliwość utrzymywania mąki w workach (np. 25 kg, 50 kg) lub luzem w silosie, pod warunkiem wydania maki na żądanie Agencji w opakowaniach jednostkowych o masie netto 1000 g.
Na wezwanie Agencji Przedsiębiorca zobowiązany będzie sprzedać na rzecz Agencji utrzymywaną mąkę, w ilości oraz w terminie wskazanym przez Agencję, w ustalonej w wyniku przetargu cenie.
I. Wymagania dla Przedsiębiorców w zakresie świadczenia usługi utrzymywania mąki
Przedsiębiorca świadczący na rzecz Agencji usługę utrzymywania mąki powinien zapewnić w szczególności:
- wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy utrzymywania;
- wyodrębnienie ze stanów magazynowych mąki z przeznaczeniem na rezerwy strategiczne w terminie nie dłuższym niż 14 dni od pierwszego dnia obowiązywania umowy,
- stałą gotowość do sprzedaży na rzecz Agencji mąki stanowiącej rezerwy strategiczne, utrzymywanej na podstawie zawartej umowy, z terminem nie krótszym niż 50% okresu minimalnej trwałości,
- magazynowania rezerw mąki w magazynie własnym lub magazynie do którego Przedsiębiorca posiada inny tytuł prawny, zlokalizowanym na terenie Polski, przy zapewnieniu jej ochrony, zgodnie z wymaganiami, które zostaną określone w warunkach przetargu;
- utrzymywanie mąki zgodnie z obowiązującymi przepisami określającymi wymagania handlowe, bezpieczeństwa żywności i żywienia, w warunkach przechowywania wykluczających możliwość pogorszenia jakości, w wydzielonym pomieszczeniu magazynowym lub w wydzielonej części pomieszczenia magazynowego, w sposób umożliwiający swobodny do niej dostęp, jej identyfikację i kontrolę;
- zapewnienie wymaganej jakości mąki w całym okresie utrzymywania;
- przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych.
II. Zasady prowadzenia postępowania przetargowego
Wybór przedsiębiorców, którzy będą świadczyć usługę utrzymywania mąki nastąpi w drodze zamkniętego dwustopniowego przetargu
1) I etap postępowania przetargowego
Agencja wysyła zaproszenia do złożenia oferty wraz z warunkami przetargu do wszystkich Przedsiębiorców, którzy wyrazili chęć współpracy i przesłali zgłoszenie udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem iż nie zaprasza się Przedsiębiorców, którzy:
- realizując zamówienie w zakresie rezerw wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania lub wobec których Agencja prowadzi postępowanie sądowe lub egzekucyjne w związku z nie wykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy mającej za przedmiot rezerwy;
- według posiadanych przez Agencję informacji nie dają rękojmi należytego wykonania umowy, w szczególności zachowania wymagań w zakresie produkcji albo przechowywania maki,
- w stosunku, do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono albo oddalono wniosek o ogłoszenie upadłości z przyczyn wskazanych w art. 13 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe i naprawcze (Dz.U. z 2012, poz. 1112 z późn. zm.) lub którzy w rozumieniu prawa upadłościowego są dłużnikami niewypłacalnymi lub uważanymi za dłużnika niewypłacalnego.
Warunkiem przystąpienia do przetargu będzie wpłata na konto Agencji wadium przetargowego w wysokości określonej w warunkach przetargu oraz złożenie oferty w terminie i formie określonej w warunkach przetargu.
Powołana w Agencji Komisja Przetargowa dokona oceny, czy złożone oferty spełniają wymagania formalne określone w warunkach przetargu i nie podlegają odrzuceniu.
2) II etap postępowania przetargowego
Do drugiego etapu postępowania dopuszcza się co najmniej pięciu Przedsiębiorców, którzy spełnili wymagania formalne określone w warunkach oraz przedstawili najkorzystniejsze ekonomicznie warunki oferty. Jeżeli liczba Przedsiębiorców, którzy spełniają wymagania określone w warunkach, jest mniejsza niż pięciu, Agencja zaprasza do drugiego etapu wszystkich Przedsiębiorców spełniających warunki.
Komisja Przetargowa prowadzić będzie negocjacje cenowe w drodze bezpośrednich rozmów lub formie pisemnej oraz dokona wyboru najkorzystniejszych ofert.
Negocjacje prowadzone będą w zakresie:
- zryczałtowanej stawki za usługę utrzymywania, w zł za tonomiesiąc (bez VAT),
- ceny po jakiej Przedsiębiorca zobowiązany będzie sprzedać mąkę, w przypadku wystąpienia konieczności wydania rezerw, w zł/kg (bez VAT).
Z wybranymi w wyniku postępowania przetargowego Przedsiębiorcami, zostaną zawarte umowy. Termin wykonania umowy dot. świadczenia usługi utrzymywania mąki będzie wynosił 3 lata.
Warunkiem zawarcia umowy będzie wniesienie przez Przedsiębiorcę zabezpieczeń należytego wykonania umowy w formie określonej w warunkach przetargu.
III. Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. (Dz.U. z 2010 r. Nr 182 poz. 1228) o ochronie informacji niejawnych
W związku z powyższym istnieje konieczność podjęcia z dostatecznym wyprzedzeniem działań przez zainteresowanych Przedsiębiorców, którzy nie posiadają ważnego poświadczenia bezpieczeństwa lub upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „Zastrzeżone”, w kierunku uzyskania przez osoby reprezentujące Przedsiębiorcę, biorące udział w postępowaniu, uczestniczące w czynnościach zmierzających do zawarcia umów oraz w ich wykonaniu w zakresie związanym z dostępem do informacji niejawnych, pisemnych upoważnień do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Zastrzeżone”.
Osoby, o których mowa wyżej, mogą złożyć (z odpowiednim wyprzedzeniem) wniosek o wydanie przez Prezesa Agencji Rezerw Materiałowych upoważnienia do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Zastrzeżone”.
Szczegółowe informacje w sprawie wydawania upoważnień można uzyskać na stronie internetowej ARM www.arm.gov.pl lub poprzez kontakt telefoniczny z Pełnomocnikiem Prezesa ds. Ochrony Informacji Niejawnych w Agencji, tel. 22 36 09 113 lub 608 513 021.
IV. Zainteresowani Przedsiębiorcy, powinni w terminie do 07 października 2014 r. złożyć w Agencji Rezerw Materiałowych ul. Grzybowska 45, 00-844 Warszawa, nr fax 22 36 09 358 wypełniony formularz (zgłoszenie) wg załączonego wzoru.
(nie dotyczy Przedsiębiorców, którzy złożą zgłoszenie do Oddziałów Terenowych ARM)
Dodatkowe informacje o postępowaniu przetargowym można uzyskać w:
Agencji Rezerw Materiałowych w Warszawie
ul. Grzybowska 45
tel. 022 36 09 364, 022 36 09 363.
Ogólne warunki udziału w postępowaniach przetargowych, znajdują się na stronie internetowej ARM www.arm.gov.pl w zakładce Gospodarowanie rezerwami strategicznymi/Rezerwy żywnościowe
Informacji zawartych w zgłoszeniu nie należy taktować jako oferty.
Do pobrania:
Załącznik 1 – Zgłoszenie chęci udziału w postępowaniu przetargowym
(rozmiar: 513,113 B)