[Archiwum] Ogłoszenie o prowadzonym rozeznaniu rynku – smalec wyborowy

30 Jan 2015, 14:20

Agencja Rezerw Materiałowych zwana dalej „Agencją” prowadzi rozeznanie rynku (poprzedzające wysłanie zaproszeń do składania ofert) wśród Przedsiębiorców - producentów smalcu, dotyczące chęci współpracy z Agencją w zakresie świadczenia odpłatnej usługi przechowania rezerw strategicznych smalcu obejmującej magazynowanie oraz wymianę.

Przedmiotem przechowania i wymiany będzie smalec wyborowy o jakości zgodnej z obowiązującymi przepisami określającymi wymagania weterynaryjne, handlowe, bezpieczeństwa żywności i żywienia oraz normą PN-90-A-85802 „Tłuszcze zwierzęce jadalne topione”, oznakowany zgodnie z obowiązującymi przepisami, zwany dalej „smalcem”.

Przedsiębiorca wyłoniony w przetargu, z którym zostanie zawarta umowa:

  • przejmie do przechowania smalec z magazynu dotychczasowego przechowawcy wskazanego przez Agencję, w terminie określonym w warunkach przetargu
  • świadczyć będzie usługę przechowania smalcu obejmującą magazynowanie oraz wymianę, na warunkach określonych w umowie

Wymiana polegać będzie na zastępowaniu przechowywanej rezerwy, smalcem wyprodukowanym przez Przedsiębiorcę w tej samej ilości, tak aby w całym okresie obowiązywania umowy okres przechowywania smalcu był nie dłuższy niż 50 % okresu przechowywania przewidzianego dla smalcu wyborowego w normie PN-A-07005 „Produkty żywnościowe. Warunki klimatyczne i okresy przechowywania w chłodniach” wraz ze zmianą Az1 do tej normy.

Za wykonaną usługę przechowania smalcu, Przedsiębiorca otrzymywać będzie od Agencji wynagrodzenie według zryczałtowanej stawki w zł/tonodobę (bez VAT), obejmującej również koszt przejęcia smalcu na przechowanie z magazynu dotychczasowego Przechowawcy, przeładunków (czynności przyjęcia, wydania, przemieszczenia), utrzymania odpowiedniej jakości i warunków przechowywania zgodnie z obowiązującymi przepisami, badań jakościowych, czynności związanych z wymianą oraz wszelkich czynności ciążących na Przedsiębiorcy z tytułu zawartej umowy.

I. Wymagania dla Przedsiębiorców w zakresie usługi przechowania smalcu obejmującej wymianę

Przedsiębiorca świadczący na rzecz Agencji usługę przechowywania smalcu powinien zapewnić w szczególności:

  • wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na przechowanie;
  • dokonanie przejęcia, w terminie określonym w warunkach przetargu, smalcu na przechowanie z magazynu dotychczasowego przechowawcy;
  • przechowywanie rezerw smalcu w magazynie własnym lub magazynie do którego Przedsiębiorca posiada inny tytuł prawny, zlokalizowanym na terenie Polski, przy zapewnieniu jego ochrony, zgodnie z wymaganiami, które zostaną określone w warunkach przetargu
  • przechowywanie rezerw smalcu zgodnie z obowiązującymi przepisami określającymi wymagania weterynaryjne, handlowe, bezpieczeństwa żywności i żywienia, normą PN-A-07005 „Produkty żywnościowe. Warunki klimatyczne i okresy przechowywania w chłodniach” wraz ze zmianą Az1 do tej normy, w warunkach wykluczających możliwość pogorszenia jakości, w wydzielonym pomieszczeniu magazynowym lub w wydzielonej części pomieszczenia magazynowego, w sposób umożliwiający swobodny dostęp do smalcu, jego identyfikację i kontrolę;
  • zapewnienie wymaganej jakości smalcu przy przyjęciu, wydaniu oraz w całym okresie przechowywania;
  • wymianę prowadzoną w ramach ogólnej gospodarki magazynowej Przedsiębiorcy;
  • prowadzenie odrębnej dokumentacji obejmującej wszystkie operacje związane z przyjęciem, wydaniem oraz wymianą przechowywanej rezerwy;
  • oznakowanie rezerw strategicznych smalcu w sposób widoczny i czytelny, zgodnie z wymaganiami umownymi;
  • przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych.

Przedsiębiorca, z którym zawarta zostanie umowa przechowania smalcu ponosić będzie odpowiedzialność za ilość, jakość, ochronę oraz nienaruszalność przechowywanego smalcu. Smalec stanowiący rezerwy strategiczne pozostaje do wyłącznej dyspozycji Agencji.

II. Zasady prowadzenia postępowania przetargowego

Wybór Przedsiębiorców, którzy będą świadczyć usługę przechowania smalcu, obejmującą wymianę, nastąpi w drodze zamkniętego dwustopniowego przetargu.

1) I etap postępowania przetargowego

Agencja wysyła zaproszenia do złożenia oferty wraz z warunkami przetargu do wszystkich Przedsiębiorców, którzy wyrazili chęć współpracy i przesłali zgłoszenie udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem iż nie zaprasza się Przedsiębiorców, którzy:

  • realizując zamówienie w zakresie rezerw wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania lub wobec których Agencja prowadzi postępowanie sądowe lub egzekucyjne w związku z nie wykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy mającej za przedmiot rezerwy;
  • według posiadanych przez Agencję informacji nie dają rękojmi należytego wykonania umowy, w szczególności zachowania wymagań w zakresie produkcji albo przechowywania,
  • w stosunku, do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono albo oddalono wniosek o ogłoszenie upadłości z przyczyn wskazanych w art. 13 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe i naprawcze (Dz.U. z 2012 poz. 1112 z późn. zm.) lub którzy w rozumieniu prawa upadłościowego są dłużnikami niewypłacalnymi lub uważanymi za dłużnika niewypłacalnego.

Warunkiem przystąpienia do przetargu będzie wpłata na konto Agencji wadium przetargowego w wysokości określonej w warunkach przetargu oraz złożenie oferty w terminie i formie określonej w warunkach przetargu.

Powołana w Agencji Komisja Przetargowa dokona oceny, czy złożone oferty spełniają wymagania formalne określone w warunkach przetargu i nie podlegają odrzuceniu.

2) II etap postępowania przetargowego

Do drugiego etapu postępowania dopuszcza się co najmniej pięciu Przedsiębiorców, którzy spełnili wymagania formalne określone w warunkach przetargu oraz przedstawili najkorzystniejsze ekonomicznie warunki oferty. Jeżeli liczba Przedsiębiorców, którzy spełniają wymagania określone w warunkach, jest mniejsza niż pięciu, Agencja zaprasza do drugiego etapu wszystkich Przedsiębiorców spełniających warunki.

Komisja Przetargowa prowadzić będzie negocjacje cenowe w drodze bezpośrednich rozmów lub formie pisemnej oraz dokona wyboru najkorzystniejszych ofert.

Negocjacje prowadzone będą w zakresie zryczałtowanej stawki za usługę przechowania smalcu.

Komisja Przetargowa dokona wyboru najkorzystniejszych ofert, wg kryterium, określonego w warunkach przetargu, uwzględniając:

  • wysokość zryczałtowanej stawki za usługę przechowania smalcu
    w złotych za tonodobę (bez VAT), obejmującej jego wymianę oraz koszty przejęcia smalcu ze wskazanej przez Agencję lokalizacji.

Z wybranymi w wyniku postępowania przetargowego Przedsiębiorcami, zostaną zawarte umowy. Termin wykonania usługi przechowywania będzie wynosił 4 lata.

Warunkiem zawarcia umowy będzie wniesienie przez Przedsiębiorcę zabezpieczeń w zakresie należytego wykonania umowy w formie określonej w warunkach przetargu.

III. Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. (Dz.U. z 2010 r. Nr 182 poz. 1228) o ochronie informacji niejawnych.

W związku z powyższym istnieje konieczność podjęcia z dostatecznym wyprzedzeniem działań przez zainteresowanych Przedsiębiorców, którzy nie posiadają ważnego poświadczenia bezpieczeństwa lub upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „Zastrzeżone”, w kierunku uzyskania przez osoby reprezentujące Przedsiębiorcę, biorące udział w postępowaniu, uczestniczące w czynnościach zmierzających do zawarcia umów oraz w ich wykonaniu, w zakresie związanym z dostępem do informacji niejawnych, pisemnych upoważnień do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Zastrzeżone”.

Osoby, o których mowa wyżej, mogą złożyć (z odpowiednim wyprzedzeniem) wniosek o wydanie przez Prezesa Agencji Rezerw Materiałowych upoważnienia do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Zastrzeżone”.

Szczegółowe informacje w sprawie wydawania upoważnień można uzyskać na stronie internetowej ARM www.arm.gov.pl w zakładce Informacje niejawne lub poprzez kontakt telefoniczny z Pełnomocnikiem Prezesa ds. Ochrony Informacji Niejawnych w Agencji, tel. 22 36 09 381 lub 608 513 021.

IV. Zainteresowani Przedsiębiorcy, powinni w terminie do 20 lutego 2015 r. złożyć w Agencji Rezerw Materiałowych ul. Grzybowska 45, 00-844 Warszawa, nr fax. 22 36 09 358 wypełniony formularz (zgłoszenie) wg załączonego wzoru.

(nie dotyczy Przedsiębiorców, którzy złożyli zgłoszenie do Oddziałów Terenowych ARM)

Dodatkowe informacje o postępowaniu przetargowym można uzyskać w:

Agencji Rezerw Materiałowych
00-844 Warszawa
ul. Grzybowska 45
tel. 22 36 09 363 lub 22 36 09 355

Ogólne warunki udziału w postępowaniach przetargowych, znajdują się na stronie internetowej ARM wdziele Rezerwy strategiczne i dot. rezerw żywnościowych

Informacji zawartych w zgłoszeniu nie należy taktować jako oferty.

Do pobrania:

Dokument Załącznik 1 – Zgłoszenie chęci udziału w postępowaniu przetargowym
(rozmiar: 418,9 kB) 

Informacja o dokumencie Drukuj Na górę
Zamknij Wytworzył: Joanna Jasińska (30.01.2015)
Pierwsza publikacja: Olga Czarkowska (30.01.2015)
Ostatnia publikacja: Olga Czarkowska (30.01.2015)
Podmiot udostępniający informację: Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych
Język migowy Certyfikaty Logo BIP Elektroniczna Skrzynka Podawcza