[Archiwum] Zakup usługi wymiany płynów infuzyjnych

06 Mar 2024, 14:03

Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych prowadzi rozeznanie rynku poprzedzające planowane postępowanie na zakup usługi wymiany płynów infuzyjnych w Hurtowniach farmaceutycznych RARS.

I. Przedmiot zamówienia i informacje dotyczące przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zakup usługi wymiany płynów infuzyjnych wymienionych w Zadaniu nr 1 i Zadaniu nr 2, przechowywanych w magazynach farmaceutycznych zlokalizowanych na terenie woj. łódzkiego i woj. warmińsko-mazurskiego, za wynagrodzeniem ustalonym przez Strony w drodze negocjacji.

Zadanie nr 1

Lp.

Nazwa handlowa produktu

Okres ważności określony przez producenta
w miesiącach

Województwo na terenie, którego przechowywany
jest produkt

1.      

  1.  
  1.  
  1.  

1.              

Iniectio Glucosi 5% Baxter 500 ml

24

woj. warmińsko-mazurskie

2.              

Injectio Solutionis Ringeri Baxter 500 ml

24

woj. warmińsko-mazurskie

3.              

Plasmalyte roztwór do infuzji Baxter 500 ml

24

woj. łódzkie

4.              

Natrium Chloratum 0,9% Baxter 500 ml

24

woj. łódzkie

Oferent w ramach usługi wymiany zobowiązany będzie do wykonania w okresie od dnia 01.05.2024 r do dnia 31.12.2026 r. trzech wymian w następujących terminach:

1) pierwsza wymiana w II-III kwartale 2024 r.,

2) druga wymiana w II-III kwartale 2025 r.,

3) trzecia wymiana w II-III kwartale 2026 r.

Zadanie nr 2

Lp.

Nazwa handlowa produktu

Okres ważności określony przez producenta
w miesiącach

Województwo na terenie, którego przechowywany
jest produkt

1.      

  1.  
  1.  
  1.  

1.

Mannitol 15% Baxter 150 mg/ml 250 ml roztwór do infuzji

24

woj. warmińsko-mazurskie

Oferent w ramach usługi wymiany zobowiązany będzie do wykonania w okresie od dnia 01.05.2024 r do dnia 31.12.2026 r. trzech wymian w następujących terminach:

1) pierwsza wymiana w IV kwartale 2024 r.,

2) druga wymiana w IV kwartale 2025 r.,

3) trzecia wymiana w IV kwartale 2026 r.

Planowany termin wykonania usługi: od 1.05.2024  r. do 31.12.2026 r.

Produkty lecznicze wymienione w Zadaniu nr 1 i Zadaniu nr 2, które zostaną objęte usługą wymiany będą posiadały do upływu terminu ważności nie mniej niż 33% okresu ważności określonego przez ich producenta.

Produkty wymienione w Zadaniu nr 1 i Zadaniu nr 2 spełniają wymogi określone w ustawie z dnia 06.09.2001 r. – Prawo farmaceutyczne i przechowywane są w magazynach farmaceutycznych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz wymogami określonymi przez ich producenta.

Informacje dotyczące ilości produktów oraz miejsce ich wymiany, stanowią informacje niejawne o klauzuli „zastrzeżone” w rozumieniu ustawy z dnia 05 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych i mogą być udostępniane wyłącznie osobom posiadającym odpowiednie uprawnienia, dlatego też zostaną one przekazane Oferentowi po uzyskaniu przez Agencję potwierdzenia spełnienia wymogów ww. ustawy.

Produkty objęte usługą wymiany będącą przedmiotem omawianego postępowania stanowią rezerwę strategiczną w rozumieniu ustawy z dnia 29 października 2010 r. o rezerwach strategicznych. Stosownie do treści art. 3 ww. ustawy, rezerwy strategiczne tworzone są i utrzymywane na wypadek zagrożenia bezpieczeństwa i obronności państwa, bezpieczeństwa, porządku i zdrowia publicznego oraz wystąpienia klęski żywiołowej lub sytuacji kryzysowej, w celu wsparcia realizacji zadań m.in. w zakresie bezpieczeństwa i obrony państwa, złagodzenia zakłóceń w ciągłości dostaw służących funkcjonowaniu gospodarki i zaspokojeniu podstawowych potrzeb obywateli, ratowania ich życia i zdrowia, a także wypełniania zobowiązań międzynarodowych Rzeczypospolitej Polskiej. Dlatego też, produkty te muszą być utrzymywane w stałej gotowości do użycia.

II. Obowiązki Oferenta związane z realizacją dostawy będącej przedmiotem postępowania

W ramach usługi będącej przedmiotem postępowania Oferent będzie zobowiązany w szczególności do:

  1. Wymiany produktów wykonywanej w magazynie zlokalizowanym na terenie woj. łódzkiego (dot. Zadania nr 1) oraz woj. warmińsko-mazurskiego (dot. Zadania nr 1 i zadania nr 2), gdzie są przechowywane produkty podlegające wymianie. Wymiana, o której mowa powyżej będzie przeprowadzana bezwynikowo z zachowaniem nienaruszalności stanu ilościowego przy uwzględnieniu zasady: w pierwszej kolejności złożenie produktów zastępujących wymieniane produkty, a następnie wydanie produktów podlegających wymianie w celu ich zagospodarowania przez Oferenta. Wymiana będzie polegała na zastąpieniu produktów, w miejscu ich przechowywania, takimi samymi produktami, w takiej samej ilości, posiadającymi do upływu terminu ważności nie mniej iż 80% okresu ważności określonego przez ich producenta oraz spełniającymi wymogi ustawy – Prawo farmaceutyczne. W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość skrócenia okresu, o którym mowa powyżej.
  2. Informowania o trudnościach z dokonywaniem wymiany produktów wynikających ze zmniejszenia popytu, podaży lub innych okoliczności mających wpływ na obrót tymi produktami, celem wspólnego dokonania ustaleń, co do dalszego postępowania. Powyższe dotyczy również konieczności zamiany produktów poprzez zastępowanie asortymentu rezerwy innymi produktami w ramach jednej grupy rodzajowej, równoważnymi pod względem ilości, jakości i zastosowania lub właściwości.
  3. Odkupienia rezerwy w przypadkach, o których mowa w umowie lub przystąpienia Oferenta do ogłoszonego przez Agencję przetargu na sprzedaż produktów będących przedmiotem umowy, w przypadku podjęcia przez organ tworzący rezerwy decyzji o jej likwidacji, po cenach zawartych w warunkach przetargu.

III. Informacje niejawne

Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych w aktualnie obowiązującym brzmieniu.

W ramach prowadzonego postępowania Oferentom zainteresowanym udziałem w postępowaniu zostaną przekazane informacje niejawne, dotyczące asortymentu i ilości oraz miejsca dostawy (przechowywania) rezerwy, jak również inne informacje niezbędne do realizacji zamówienia po uzyskaniu przez Agencję potwierdzenia spełnienia przez Oferentów wymogów aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych. Wymagane jest aby osoby reprezentujące Oferenta biorące udział w postępowaniu, uczestniczące w czynnościach zmierzających do zawarcia umowy, w jej zawarciu oraz w wykonaniu, w zakresie związanym z dostępem do informacji niejawnych  posiadały aktualne poświadczenie bezpieczeństwa osobowego lub pisemne upoważnienie do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” wydane przez osobę uprawnioną i były przeszkolone w zakresie ochrony informacji niejawnych, nie rzadziej niż raz na 5 lat, zgodnie z zapisami w/w ustawy, z tym jednak, iż kierownik Oferenta (kierownik przedsiębiorcy w rozumieniu art. 2 pkt 14 ww. ustawy) powinien posiadać co najmniej aktualne zaświadczenie o przebytym szkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych.

IV. Wymogi w stosunku do Oferenta

  1. Oferent musi spełniać wymogi określone w ustawie z dnia 06 września 2001 r.– Prawo farmaceutyczne oraz wymogi rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2015 r. w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej – dot. hurtowni farmaceutycznych.
  2. Zakres aktualnego zezwolenia na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej musi obejmować obrót produktami leczniczymi objętymi usługą wymiany będącą przedmiotem niniejszego postępowania.
  3. Oferent musi posiadać odpowiednie rozwiązania logistyczne oraz możliwość nabywania produktów w ilościach, które umożliwią przeprowadzenie w sposób prawidłowy i terminowy wymianę produktów objętych usługą będącą przedmiotem niniejszego postępowania w miejscu ich przechowywania.
  4. Oferent musi spełniać wymogi ustawy o ochronie informacji niejawnych w zakresie, o którym mowa w pkt III niniejszego ogłoszenia.
  5. Pracownicy Oferenta, którzy będą uczestniczyli w realizacji przyszłej umowy, muszą być zatrudnieni przez Oferenta na postawie umowy o pracę, o której mowa w Kodeksie Pracy.
  6. W przypadku wyboru oferty Oferenta wymagane będzie wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 % wartości zamówienia (z podatkiem VAT). Zabezpieczenie może zostać złożone w formie depozytu gotówkowego, gwarancji bankowej albo ubezpieczeniowej lub oświadczenia o dobrowolnym poddaniu się egzekucji (art. 777 § 1 pkt 5 K.p.c.).

V. Inne postanowienia

  1. Postępowanie prowadzone będzie w drodze dwustopniowego postępowania, z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych w aktualnie obowiązującym brzmieniu. Agencja zaprasza do udziału w postępowaniu Oferentów, którzy przesłali Zgłoszenie udziału w postępowaniu oraz spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu. Oferenci, którzy zgłoszą swój udział w postępowaniu i spełnią określone przez Agencję warunki, otrzymają od Agencji zaproszenie do złożenia oferty (I etap postępowania). W drugim etapie postępowania prowadzone będą negocjacje warunków realizacji zamówienia, w szczególności negocjacje cenowe i negocjacje ostatecznej treści umowy z Oferentami, których oferty zostaną przyjęte. Negocjacje mogą być prowadzone w drodze bezpośrednich rozmów, w formie korespondencyjnej lub za pośrednictwem kanałów komunikacji na odległość.
  2. Z zasadami prowadzenia postępowań przetargowych dot. zakupu towarów i usług do medycznych rezerw strategicznych można się zapoznać na stronie internetowej rars.gov.pl oraz https://bip.rars.gov.pl w zakładce Rezerwy strategiczne - Rezerwy medyczne - Zakup towarów i usług do rezerw - Zasady udzielania zamówień.
  3. Agencja nie wyraża zgody na skorzystanie z instytucji pośrednika w obrocie produktami leczniczymi.
  4. Szczegółowe zasady współpracy pomiędzy Stronami określa projekt umowy, który zostanie Oferentowi przesłany wraz z zaproszeniem do składania ofert po spełnieniu wymogów ustawy o ochronie informacji niejawnych przez Oferenta.
  5. Oferent składa Zgłoszenie udziału w postępowaniu wg załączonego wzoru (Załącznik nr 1).
  6. Kryterium, które będzie brane pod uwagę przy wyborze najkorzystniejszej oferty jest cena oferty – 100% ( wartość wynagrodzenia za świadczenie usługi wymiany produktów wymienionych w Zadaniu 1 i Zadaniu 2 wraz z podatkiem VAT).
  7. Agencja informuje, że do udziału w postępowaniu przetargowym może nie zaprosić Oferenta, który w wyniku dokonanej przez Agencję oceny jest niewiarygodny.

V. Zgłoszenie udziału w postępowaniu

  1. Zainteresowani Oferenci powinni złożyć formularz - Zgłoszenie udziału w postępowaniu przetargowym wg załącznika nr 1 wraz z kopią aktualnego poświadczenia bezpieczeństwa osobowego lub pisemnego upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” oraz aktualnego zaświadczenia o przebytym szkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych (w przypadku udzielenia odpowiedzi TAK w pkt 6 zgłoszenia) w terminie do 18.03.2024 r. w Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych, ul. Grzybowska 45, 00-844 Warszawa lub przesłać drogą elektroniczną na adres: sek_bz@rars.gov.pl pisząc w tytule: „Zakup usługi wymiany płynów infuzyjnych”
  2. Zgłoszenie udziału w postępowaniu nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Informacji zawartych w zgłoszeniu Oferenta Agencja nie będzie traktować jako oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
  3. Załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia – „Zgłoszenie udziału w postępowaniu przetargowym” w wersji elektronicznej można pobrać ze strony internetowej bip.gov.pl oraz www.rars.gov.pl.- w zakładce Rezerwy strategiczne Rezerwy medyczne – Zakup towarów i usług do rezerw - Ogłoszenia na zakup do rezerw medycznych lub w Biuletynie w dziale Aktualności.
Dodatkowych informacji o postępowaniu przetargowym można uzyskać pod nr telefonu: 22 36 09 303.

Załączniki

Załącznik nr 1 – Zgłoszenie udziału w planowanym postępowaniu przetargowym (format Word, rozmiar 81 kB)

Załącznik nr 2 -  Klauzula informacyjna_RODO (format Word, rozmiar 18.06 kB)

Informacja o dokumencie Drukuj Na górę
Zamknij Wytworzył: Joanna Pujer (06.03.2024)
Pierwsza publikacja: Olga Czarkowska (06.03.2024)
Ostatnia publikacja: Olga Czarkowska (06.03.2024)
Podmiot udostępniający informację: Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych
Język migowy Certyfikaty Logo BIP Elektroniczna Skrzynka Podawcza