[Archiwum] Sprzedaż czekolady
18 Oct 2023, 10:40
Archiwum!
Ten dokument został przeniesiony do archiwum w dniu 30 października 2023 15:30, jego treść może być już nieaktualnaRządowa Agencja Rezerw Strategicznych zwana dalej „Agencją” prowadzi rozeznanie rynku (poprzedzające wysłanie zaproszeń do składania ofert) wśród Przedsiębiorców – producentów czekolady / innych środków spożywczych, którzy do ich produkcji używają czekolady zgodnej z przedmiotem zamówienia, dotyczące współpracy z Agencją w zakresie:
Zadanie 1
Sprzedaży oraz świadczenia usługi przechowywania rezerwy strategicznej czekolady, w magazynie będącym w dyspozycji Przechowawcy.
Przedsiębiorca wyłoniony w przetargu, z którym zostanie zawarta umowa:
- dokona sprzedaży na rzecz Agencji czekolady w terminie nie dłuższym niż 14 dni od pierwszego dnia obowiązywania umowy, z zastrzeżeniem, że dostawy muszą zostać zrealizowane do dnia 18.12.2023 r.;
- świadczyć będzie usługę przechowania czekolady obejmującą magazynowanie oraz wymianę, na warunkach określonych w umowie.
Przedmiotem zamówienia będzie dostawa na rzecz Agencji czekolady, produktu otrzymanego z wyrobów kakaowych i cukrów, który zawiera nie mniej niż 35% suchej masy kakaowej ogółem, w tym nie mniej niż 18% tłuszczu kakaowego i nie mniej niż 14% beztłuszczowej suchej masy kakaowej, w formie tabliczki, bez dodatków, o jakości zgodnej z obowiązującymi przepisami określającymi wymagania handlowe, bezpieczeństwa żywności i żywienia oraz minimalnymi wymaganiami określonymi przez Agencję, zwana dalej „czekoladą” i świadczenie usługi jej przechowania obejmującej wymianę.
Wymiana polegać będzie na zastępowaniu, w miejscu przechowywania rezerwy czekolady, czekoladą tożsamą rodzajowo i gatunkowo wyprodukowana przez Oferenta w tej samej ilości oraz wymaganej jakości, tak aby w całym okresie obowiązywania umowy, do upływu okresu minimalnej trwałości czekolady, pozostawało zawsze nie mniej niż 50% tego okresu, z zastrzeżeniem, że przez ostatnie 30 dni przed upływem terminu wygaśnięcia umowy powinno pozostać nie mniej niż 60% okresu minimalnej trwałości.
Przedsiębiorca za wykonaną usługę przechowywania czekolady otrzymywać będzie od Agencji wynagrodzenie według zryczałtowanej stawki w zł/tonodobę (bez VAT) obejmującej wszystkie czynności wynikające z umowy.
Zadanie 2
Świadczenie kompleksowej usługi utrzymywania rezerwy strategicznej czekolady, stanowiącej własność Przedsiębiorcy oraz sprzedaży na rzecz Agencji utrzymywanej rezerwy w sytuacji wystąpienia konieczności jej wydania.
Przedmiotem zamówienia będzie czekolada, produkt otrzymany z wyrobów kakaowych i cukrów, który zawiera nie mniej niż 35% suchej masy kakaowej ogółem, w tym nie mniej niż 18% tłuszczu kakaowego i nie mniej niż 14% beztłuszczowej suchej masy kakaowej, w formie tabliczki, bez dodatków, o jakości zgodnej z obowiązującymi przepisami określającymi wymagania handlowe, bezpieczeństwa żywności i żywienia oraz minimalnymi wymaganiami określonymi przez Agencję zwana dalej „czekoladą”.
Przedsiębiorca wyłoniony w przetargu, z którym zostanie zawarta umowa, utrzymywać będzie czekoladę stanowiącą jego własność, zapewniając stałą gotowość jej sprzedaży, warunki magazynowania zgodnie z obowiązującymi przepisami gwarantujące odpowiednią jakość utrzymywanej czekolady, a także wymagany przez Agencję poziom ilościowy.
Za wykonaną kompleksową usługę utrzymywania czekolady, Przedsiębiorca otrzymywać będzie od Agencji wynagrodzenie według ustalonej w trakcie postępowania zryczałtowanej stawki w zł/tonodobę (bez VAT).
Na wezwanie Agencji Przedsiębiorca zobowiązany będzie sprzedać na rzecz Agencji utrzymywaną czekoladę, w ilości oraz w terminie wskazanym przez Agencję, w ustalonej w wyniku przetargu cenie.
I. Wymagania dla Przedsiębiorców
Zadanie 1
W zakresie sprzedaży oraz świadczenia usługi przechowania rezerwy strategicznej czekolady obejmującej jej magazynowanie oraz wymianę
Przedsiębiorca, który świadczyć będzie usługę przechowania czekolady powinien zapewnić w szczególności:
- Wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy sprzedaży i przechowania;
- Sprzedaż czekolady spełniającej wymagania w terminie określonym przez Agencję;
- Przechowywanie rezerwy czekolady w magazynie własnym lub w magazynie, do którego Przedsiębiorca posiada inny tytuł prawny, zlokalizowanym na terenie Polski, przy zapewnieniu jego ochrony, zgodnie z wymaganiami, które zostaną określone w warunkach przetargu, spełniającym wymagania zgodnie z rozporządzeniem (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 852/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz. Urz. UE L 139 z 30.4.2004);
- Przechowywanie czekolady zgodnie z obowiązującymi przepisami określającymi wymagania handlowe, bezpieczeństwa żywności i żywienia, oraz wymaganiami Agencji, w warunkach wykluczających możliwość pogorszenia jakości, w wydzielonym pomieszczeniu magazynowym lub wydzielonej części pomieszczenia magazynowego, w sposób umożliwiający swobodny dostęp do czekolady, jej identyfikację i kontrolę;
- Wymianę czekolady prowadzoną w ramach ogólnej gospodarki magazynowej Przedsiębiorcy oraz prowadzenie odrębnej dokumentacji obejmującej wszystkie operacje związane z przyjęciem, wydaniem oraz wymianami przechowywanej rezerwy;
- Wymaganą jakość czekolady przy przyjęciu, wydaniu oraz w całym okresie przechowywania;
- Prowadzenie odrębnej dokumentacji obejmującej wszystkie operacje związane z wydaniem oraz wymianą przechowywanej rezerwy;
- Oznakowanie rezerw strategicznych czekolady w sposób widoczny i czytelny, zgodnie z wymaganiami umownymi;
- Przestrzeganie przepisów ustawy z 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 756 z późn. zm.) i Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE o ochronie danych osobowych (Dz. Urz. UE L 119 z 4.5.2016);
- Posiadanie przez cały okres obowiązywania umowy w zakresie świadczenia usługi przechowania obejmującej wymianę zabezpieczeń należytego wykonania umowy, w tym gwarancji bankowej.
Przedsiębiorca, z którym zawarta zostanie umowa sprzedaży i przechowania ponosić będzie odpowiedzialność za ilość, jakość oraz nienaruszalność stanów przechowywanej rezerwy. Czekolada stanowiąca rezerwy strategiczne pozostaje do wyłącznej dyspozycji Agencji.
Zadanie 2
Świadczenie kompleksowej usługi utrzymywania rezerwy strategicznej czekolady, stanowiącej własność Przedsiębiorcy oraz sprzedaży na rzecz Agencji utrzymywanej rezerwy, w sytuacji wystąpienia konieczności jej wydania.
- Przedsiębiorca świadczący na rzecz Agencji usługę utrzymywania powinien zapewnić w szczególności:
- wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy utrzymywania;
- wyodrębnienie ze stanów magazynowych czekolady z przeznaczeniem na rezerwy strategiczne w terminie nie dłuższym niż 14 dni od pierwszego dnia obowiązywania umowy;
- utrzymywanie i stałą gotowość do sprzedaży na rzecz Agencji czekolady stanowiącą rezerwy strategiczne, której do upływu terminu minimalnej trwałości pozostało nie mniej niż 50% okresu minimalnej trwałości po cenie sprzedaży, określonej w umowie utrzymywania, w ilości oraz w terminie wskazanym przez Agencję;
- świadczenie usługi utrzymywania rezerwy czekolady w magazynie własnym lub w magazynie, do którego Przedsiębiorca posiada inny tytuł prawny, zlokalizowanym na terenie Polski, przy zapewnieniu jego ochrony, zgodnie z wymaganiami, które zostaną określone w warunkach przetargu, spełniającym wymagania zgodnie z rozporządzeniem (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 852/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz. Urz. UE L 139 z 30.04.2004);
- utrzymywanie czekolady zgodnie z obowiązującymi przepisami określającymi wymagania handlowe, bezpieczeństwa żywności i żywienia oraz wymagania Agencji, w warunkach wykluczających możliwość pogorszenia jakości, w wydzielonym pomieszczeniu magazynowym lub w wydzielonej części pomieszczenia magazynowego, w sposób umożliwiający swobodny dostęp do każdej partii czekolady, jej identyfikację i kontrolę;
- wymaganą jakość czekolady przy przyjęciu, wydaniu oraz w całym okresie utrzymywania;
- posiadanie wyników badań jakościowych utrzymywanej rezerwy oraz przedkładania tych badań na żądanie Agencji;
- posiadanie sprawnej infrastruktury technicznej niezbędnej do przyjęcia i wydania czekolady;
- zapewnienia możliwości wydania w ciągu doby (załadunku na środki transportu) nie mniej niż 50 ton czekolady;
- oznakowanie rezerwy strategicznej czekolady w sposób widoczny i czytelny, zgodnie z wymaganiami umowy;
- przestrzeganie przepisów ustawy z 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 756 z późn. zm.) i Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE o ochronie danych osobowych (Dz. Urz. UE L 119 z 4.5.2016);
- posiadanie przez cały okres obowiązywania umowy utrzymywania zabezpieczeń należytego wykonania umowy, w tym w formie gwarancji bankowej;
- posiadanie przez cały okres obowiązywania umowy aktualnego ubezpieczenia utrzymywanej rezerwy w zakresie wszelkich ryzyk fizycznych uszkodzenia i utraty.
- Przedsiębiorca, z którym zawarta zostanie umowa będzie ponosił odpowiedzialność za ilość, jakość, ochronę oraz nienaruszalność przechowywanej rezerwy. Czekolada stanowiący rezerwy strategiczne pozostaje do wyłącznej dyspozycji Agencji.
- Agencja ponosi koszty utrzymywania rzeczywistych stanów ilościowych czekolady według zryczałtowanej stawki określonej w umowie utrzymywania.
- W przypadku wystąpienia potrzeby przetransportowania Oferent zobowiązany będzie do odpłatnego przetransportowania rezerw do miejsca wskazanego przez Agencję, zgodnie z umową.
II. Zasady prowadzenia postępowania przetargowego
Wybór Przedsiębiorców nastąpi w drodze zamkniętego dwustopniowego przetargu.
I etap postępowania przetargowego
Agencja wysyła zaproszenia do złożenia oferty wraz z warunkami przetargu do wszystkich Przedsiębiorców, którzy wyrazili chęć współpracy i przesłali zgłoszenie udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem, że nie zaprasza się Przedsiębiorców, którzy:
- realizując zamówienie w zakresie rezerw wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania lub wobec których Agencja prowadzi postępowanie sądowe lub egzekucyjne w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy mającej za przedmiot rezerwy;
- według posiadanych przez Agencję informacji nie dają rękojmi należytego wykonania umowy ze względu na ich sytuację finansową lub inne okoliczności, w szczególności nie dają rękojmi zachowania wymagań w zakresie przechowywania czekolady będącej przedmiotem postępowania;
Warunkiem przystąpienia do przetargu będzie: wniesienie wadium w wysokości określonej w warunkach przetargu oraz złożenie oferty w terminie i formie określonej w warunkach przetargu.
Powołany w Agencji Tandem Zakupowy dokona oceny, czy złożone oferty spełniają wymagania formalne określone w warunkach przetargu i nie podlegają odrzuceniu.
II etap postępowania przetargowego
Do drugiego etapu postępowania dopuszcza się co najmniej pięciu Przedsiębiorców, którzy spełnili wymagania formalne określone w warunkach oraz przedstawili najkorzystniejsze ekonomicznie warunki oferty. Jeżeli liczba Przedsiębiorców, którzy spełniają wymagania określone w warunkach, jest mniejsza niż pięciu, Agencja zaprasza do drugiego etapu wszystkich Przedsiębiorców spełniających warunki.
Tandem Zakupowy z Przedsiębiorcami spełniającymi wymagania określone w warunkach, prowadzić będzie negocjacje cenowe i dokona wyboru najkorzystniejszych ofert
Negocjacje prowadzone będą w zakresie:
Zadanie 1
- ceny sprzedaży czekolady w złotych za kilogram (bez VAT);
- zryczałtowanej stawki za usługę przechowania czekolady w złotych za tonodobę (bez VAT).
Zadanie 2:
- zryczałtowanej stawki za usługę utrzymywania, w złotych za tonodobę (bez VAT);
- ceny, po jakiej Przedsiębiorca zobowiązany będzie sprzedać czekoladę, w przypadku wystąpienia konieczności wydania rezerw w zł/kg (bez VAT).
Tandem Zakupowy dokona wyboru najkorzystniejszych ofert, według kryteriów określonych w warunkach przetargu.
Z wybranymi w wyniku postępowania przetargowego Przedsiębiorcami zostaną zawarte umowy.
Termin wykonania umowy:
- dotyczącej świadczenia usługi przechowywania będzie wynosił 4 lata,
- dotyczącej świadczenia usługi utrzymywania będzie wynosił 2.
Warunkiem zawarcia umowy będzie wniesienie przez Przedsiębiorcę zabezpieczeń należytego wykonania umowy, w tym w formie gwarancji bankowej.
III. Informacje niejawne
Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych.
W związku z powyższym, istnieje konieczność podjęcia z dostatecznym wyprzedzeniem działań przez zainteresowanych Przedsiębiorców, którzy nie posiadają ważnego poświadczenia bezpieczeństwa lub upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „zastrzeżone”.
Upoważnienia do przetwarzania informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” wydaje kierownik przedsiębiorcy, w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy o ochronie informacji niejawnych.
Dostęp do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” możliwy jest po uzyskaniu zaświadczenia o odbytym szkoleniu i posiadaniu upoważnienia lub poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych.
W celu uzyskania stosownych uprawnień przez osoby reprezentujące Przedsiębiorcę, biorące udział w postępowaniu, uczestniczące w czynnościach zmierzających do zawarcia umowy oraz w jej wykonaniu w zakresie związanym z dostępem do informacji niejawnych, o których mowa wyżej, mogą złożyć (z odpowiednim wyprzedzeniem) wniosek do Prezesa Agencji o przeprowadzenie szkolenia z zakresu przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych.
Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia i wydania zaświadczenia o odbytym szkoleniu można uzyskać na stronie internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych, w zakładce Informacje niejawne oraz pod nr tel. 22 36 09 114.
Termin i adres
Zainteresowani Przedsiębiorcy powinni w terminie do 30.10.2023 r. złożyć w Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych ul. Grzybowska 45, 00-844 Warszawa, lub na adres email: sek_bz@rars.gov.pl wypełnione zgłoszenie wg załączonego wzoru.
Dodatkowe informacje o postępowaniu przetargowym można uzyskać w: Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych w Warszawie, ul. Grzybowska 45, tel. 22 36 09 303 lub składając zapytanie w formie pisemnej na adres e-mail: sek_bz@rars.gov.pl
Ogólne warunki udziału w postępowaniach przetargowych, znajdują się na stronie internetowej Agencji - www.rars.gov.pl w zakładce: Nasze zadania » Rezerwy żywnościowe » Dla przedsiębiorcy » Zasady udzielania zamówień
Informacji zawartych w zgłoszeniu nie należy traktować jako oferty.
Zgłoszenie udziału w postepowaniu przetargowym w wersji elektronicznej można pobrać ze strony internetowej: https://bip.rars.gov.pl w zakładce Aktualności/ogłoszenia dotyczące rezerw żywnościowych.
Informacji zawartych w zgłoszeniu nie należy taktować jako oferty.
Załączniki
Załącznik 1 - Zgłoszenie udziału w postępowaniu przetargowym (format Word, rozmiar 34.56 kB)