[Archiwum] Świadczenie usługi utrzymania mąki

28 Nov 2023, 11:01

Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych zwana dalej „Agencją” prowadzi rozeznanie rynku (poprzedzające wysłanie zaproszeń do składania ofert) wśród Przedsiębiorców – Producentów mąki pszennej / mąki żytniej / innych środków spożywczych, którzy do swojej produkcji wykorzystują mąkę pszenną / żytnią dotyczące współpracy z Agencją w zakresie:

Zadanie 1

Kompleksowej usługi utrzymywania i stałej gotowości sprzedaży mąk pszennej

Przedmiotem utrzymywania będzie mąka pszenna (typ 450, 550, 650 oraz „pięćsetka”) o jakości zgodnej z obowiązującymi przepisami, określającymi wymagania handlowe, bezpieczeństwa żywności i żywienia oraz wymaganiami Agencji określonymi w warunkach przetargu, zwanej dalej „mąką”.

Przedsiębiorca wyłoniony w przetargu, z którym zostanie zawarta umowa

  • wyodrębni ze stanów magazynowych wyprodukowaną przez siebie mąkę pszenną z przeznaczeniem na rezerwy strategiczne, w terminie nie dłuższym niż 7 dni od pierwszego dnia obowiązywania umowy;
  • świadczyć będzie kompleksową usługę utrzymywania mąki pszennej typ 450, 550, 650 lub mąka pszenna „Pięćsetka” zapewniając stałą gotowość jego sprzedaży, warunki magazynowania zgodnie z obowiązującymi przepisami gwarantując odpowiednią jakość utrzymywanej mąki, a także wymagany przez Agencję poziom ilościowy.

Przedsiębiorca za wykonaną kompleksową usługę utrzymywania mąki pszennej otrzymywać będzie od Agencji wynagrodzenie według ustalonej w trakcie postępowania zryczałtowanej stawki w zł/tonomiesiąc (bez podatku VAT), obejmującej wszystkie czynności wynikające z umowy.

Na wezwanie Agencji Przedsiębiorca zobowiązany będzie sprzedać na rzecz Agencji utrzymywaną mąkę pszenną, w ilości oraz w terminie wskazanym przez Agencję, w ustalonej w wyniku przetargu cenie.

Dopuszcza się możliwość utrzymywania mąki w opakowaniach innych niż opakowania jednostkowe (np. worki 25 kg, 50 kg, itp.)  lub utrzymywanie mąki w silosie, pod warunkiem wydania mąki na żądanie Agencji w opakowaniach jednostkowych o masie netto od  1000 g.

Zadanie 2

Kompleksowej usługi utrzymywania i stałej gotowości sprzedaży mąki żytniej (mąki chlebowej).

Przedmiotem utrzymywania będzie mąka żytnia (mąka chlebowa) o jakości zgodnej z obowiązującymi przepisami, określającymi wymagania handlowe, bezpieczeństwa żywności i żywienia oraz wymaganiami Agencji określonymi w warunkach przetargu, zwanej dalej „mąką”.

Przedsiębiorca wyłoniony w przetargu, z którym zostanie zawarta umowa:

  • wyodrębni ze stanów magazynowych wyprodukowaną przez siebie mąki żytniej z przeznaczeniem na rezerwy strategiczne, w terminie nie dłuższym niż 7 dni od pierwszego dnia obowiązywania umowy;
  • świadczyć będzie kompleksową usługę utrzymywania mąki żytniej zapewniając stałą gotowość jego sprzedaży, warunki magazynowania zgodnie z obowiązującymi przepisami gwarantując odpowiednią jakość utrzymywanej mąki, a także wymagany przez Agencję poziom ilościowy.

Przedsiębiorca za wykonaną kompleksową usługę utrzymywania mąki żytniej otrzymywać będzie od Agencji wynagrodzenie według ustalonej w trakcie postępowania zryczałtowanej stawki w zł/tonomiesiąc (bez podatku VAT), obejmującej wszystkie czynności wynikające z umowy.

Na wezwanie Agencji Przedsiębiorca zobowiązany będzie sprzedać na rzecz Agencji utrzymywaną mąkę żytnią, w ilości oraz w terminie wskazanym przez Agencję, w ustalonej w wyniku przetargu cenie.

Utrzymanie mąki

Dopuszcza się możliwość utrzymywania mąki w opakowaniach innych niż opakowania jednostkowe (np. worki 50 kg, big bagi, itp.) lub utrzymywanie mąki w silosie, pod warunkiem wydania mąki na żądanie Agencji w opakowaniach jednostkowych o masie netto od 1 kg do 25 kg .

I. Wymagania dla Przedsiębiorców

Przedsiębiorca, który świadczyć będzie na rzecz Agencji usługi powinien zapewnić w szczególności:

  1. wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy utrzymywania;
  2. wyodrębnienie ze stanów magazynowych mąki z przeznaczeniem na rezerwy strategiczne – dotyczy Zadania nr 1 i nr 2;
  3. stałą gotowość sprzedaży na rzecz Agencji mąki stanowiącej rezerwę strategiczną, utrzymywanej na podstawie zawartej umowy, z terminem nie krótszym niż 50% okresu minimalnej trwałości - dotyczy Zadania nr 1 i nr 2;
  4. przechowywanie rezerwy mąki zgodnie z obowiązującymi przepisami określającymi wymagania handlowe, bezpieczeństwa żywności i żywienia, w warunkach wykluczających możliwość pogorszenia jakości, w wydzielonym pomieszczeniu magazynowym lub w wydzielonej części pomieszczenia magazynowego, w sposób umożliwiający swobodny dostęp do mąki jego identyfikację i kontrolę;
  5. przechowywanie rezerw w magazynie własnym lub magazynie, do którego Przedsiębiorca posiada inny tytuł prawny (magazyn wynajęty, wydzierżawiony lub w leasingu), spełniającym wymagania określone w Rozporządzeniu (WE) nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady, zlokalizowanym na terenie Polski, przy zapewnieniu jego ochrony, zgodnie z wymaganiami określonymi w umowie;
  6. zapewnienie wymaganej jakości mąki w całym okresie utrzymywania;
  7. przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych i rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - Urz. UE L 119 z 4.05.2016);
  8. posiadanie przez cały okres obowiązywania umowy utrzymywania zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie gwarancji bankowej
  1. posiadanie przez cały okres obowiązywania umowy utrzymywania ubezpieczenia produktu w zakresie wszelkich ryzyk fizycznego uszkodzenia i utraty – dotyczy Zadania nr 1 i 2.

II. Zasady prowadzenia postępowania przetargowego

Wybór Przedsiębiorców, z którymi Agencja zawrze umowy w przedmiocie zamówienia, nastąpi w drodze zamkniętego dwustopniowego przetargu.

I etap postępowania przetargowego

Agencja wysyła zaproszenia do złożenia oferty wraz z warunkami przetargu do wszystkich Przedsiębiorców, którzy wyrazili chęć współpracy i przesłali zgłoszenie udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem, że nie zaprasza się Przedsiębiorców, którzy:

  1. realizując zamówienie w zakresie rezerw wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania lub wobec, których Agencja prowadzi postępowanie sądowe lub egzekucyjne w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy mającej za przedmiot rezerwy;
  2. według posiadanych przez Agencję informacji nie dają rękojmi należytego wykonania umowy ze względu na ich sytuację finansową lub inne okoliczności, w szczególności nie dają rękojmi zachowania wymagań w zakresie produkcji, przechowywania albo utrzymywania mąki będącej przedmiotem postępowania.

Warunkiem przystąpienia do przetargu będzie: wniesienie wadium w wysokości określonej w warunkach przetargu oraz złożenie oferty w terminie i formie określonej
w warunkach przetargu.

Powołany w Agencji Zespół Negocjacyjny dokona oceny, czy złożone oferty spełniają wymagania formalne określone w warunkach przetargu i nie podlegają odrzuceniu.

II etap postępowania przetargowego

Do drugiego etapu postępowania dopuszcza się co najmniej pięciu Przedsiębiorców, którzy spełnili wymagania formalne określone w warunkach oraz przedstawili najkorzystniejsze ekonomicznie warunki oferty. Jeżeli liczba Przedsiębiorców, którzy spełniają wymagania określone w warunkach, jest mniejsza niż pięciu, Agencja zaprasza do drugiego etapu wszystkich Przedsiębiorców spełniających warunki.

Zespół Negocjacyjny prowadzić będzie negocjacje cenowe w drodze bezpośrednich rozmów lub w formie pisemnej oraz dokona wyboru najkorzystniejszych ofert.

Negocjacje prowadzone będą w zakresie:
Zadanie 1
  • zryczałtowanej stawki za usługę utrzymywania mąki pszennej w zł/tonomiesiąc (bez podatku VAT).
  • ceny w zł/kg (bez podatku VAT) po jakiej Przedsiębiorca zobowiązany będzie sprzedać utrzymywaną mąkę w przypadku wystąpienia konieczności wydania rezerwy.
Zadanie 2
  • zryczałtowanej stawki za usługę utrzymywania mąki żytniej w zł/tonomiesiąc (bez podatku VAT).
  • ceny w zł/kg (bez podatku VAT) po jakiej Przedsiębiorca zobowiązany będzie sprzedać utrzymywaną mąkę w przypadku wystąpienia konieczności wydania rezerwy.

Zespół Negocjacyjny dokona wyboru najkorzystniejszych ofert, według kryteriów określonych w „Warunkach przetargu”.

Z wybranymi w wyniku postępowania przetargowego Przedsiębiorcami, zostaną zawarte umowy. Okres świadczenia usługi utrzymywania mąki pszennej i/lub żytniej będzie wynosił 3 lata.

Warunkiem zawarcia umowy będzie wniesienie przez Przedsiębiorcę zabezpieczeń należytego wykonania, w tym w formie gwarancji bankowej.

III. Informacje niejawne

Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych.

W związku z powyższym, istnieje konieczność podjęcia z dostatecznym wyprzedzeniem działań przez zainteresowanych Przedsiębiorców, którzy nie posiadają ważnego poświadczenia bezpieczeństwa lub upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „zastrzeżone”.

Upoważnienia do przetwarzania informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” wydaje kierownik przedsiębiorcy, w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy o ochronie informacji niejawnych.

Dostęp do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” możliwy jest po uzyskaniu zaświadczenia o odbytym szkoleniu i posiadaniu upoważnienia lub poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych.

W celu uzyskania zaświadczenia o szkoleniu – jeżeli Przedsiębiorca nie posiada Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych - można złożyć (z odpowiednim wyprzedzeniem) wniosek do Prezesa Agencji o przeprowadzenie szkolenia w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych.

Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia i wydania zaświadczenia o odbytym szkoleniu można uzyskać na stronie internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych w zakładce Informacje niejawne

IV. Terminy i adres

Zainteresowani Przedsiębiorcy, powinni w terminie do 30 listopada 2023 r. złożyć w Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych ul. Grzybowska 45, 00-844 Warszawa, lub na adres email: sek_brz@rars.gov.pl wypełnione zgłoszenie wg załączonego wzoru

Dodatkowe informacje o postępowaniu przetargowym można uzyskać w: Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych w Warszawie, ul. Grzybowska 45, tel.  22 360 93 60 lub 22 360 93 56 lub składając zapytanie w formie pisemnej na adres e-mail: sek_brz@rars.gov.pl

Ogólne warunki udziału w postępowaniach przetargowych, znajdują się na stronie internetowej RARS www.rars.gov.pl w zakładce:  Nasze zadania » Rezerwy żywnościowe » Dla przedsiębiorcy » Zasady udzielania zamówień

Informacji zawartych w zgłoszeniu nie należy taktować jako oferty.

Załączniki w formacie Word

Załącznik 1 - Zgłoszenie chęci udziału w postępowaniu przetargowym (rozmiar 34.51 kB)

Informacja o dokumencie Drukuj Na górę
Zamknij Wytworzył: Agnieszka Kowalska-Kosnowska (28.11.2023)
Pierwsza publikacja: Olga Czarkowska (28.11.2023)
Ostatnia publikacja: Olga Czarkowska (28.11.2023)
Podmiot udostępniający informację: Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych
Język migowy Certyfikaty Logo BIP Elektroniczna Skrzynka Podawcza