[Archiwum] Rozeznanie rynku na zakup usługi przeglądu respiratorów

07 Jun 2024, 09:38

I. Przedmiot zamówienia i informacje dotyczące przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zakup usługi przeglądu wraz z dokonaniem niezbędnych napraw, dokompletowania, wymiany części i elementów wyposażenia urządzeń:

  • respiratorów Flight 60T wyprodukowanych w 2020 r., których producentem jest firma FLIGHT MEDICAL INNOVATIONS Ltd z siedzibą w Izraelu,
  • respiratorów NKV-330 wyprodukowanych w 2020 r., których producentem jest firma NIHON KOHDEN CORPORATION z siedzibą w Japonii,
  • zestawów respiratorów Newport HT 50 wyprodukowanych w 2009 r., których producentem jest FLIGHT MEDICAL INNOVATIONS Ltd z siedzibą w Izraelu,

zwanych dalej „urządzeniami” w miejscu ich przechowywania na terenie Polski, w celu zapewnienia sprawności działania, gotowości do użycia i bezpieczeństwa użytkowania tych urządzeń, zwanej dalej „usługą przeglądu respiratorów” za wynagrodzeniem ustalonym przez strony w drodze negocjacji.

Termin wykonania usługi przeglądu

Do dnia 31 października 2024 r.

Usługa

W ramach usługi będącej przedmiotem postępowania Oferent zobowiązany będzie w szczególności do:

  • wykonania wszelkich czynności gwarantujących sprawność działania i bezpieczeństwo używania urządzeń zgodnie z zaleceniami producenta, instrukcjami obsługi, aktualnie obowiązującymi przepisami i zasadami sztuki technicznej, z uwzględnieniem, iż urządzenia te będące rezerwą strategiczną są przechowywane bez użycia do czasu ich wydania, w celu użycia zgodnie z przeznaczeniem,
  • czynności, które Oferent jest w szczególności zobowiązany wykonać w ramach przeglądu urządzeń oraz wykaz brakujących części, które należy uzupełnić w urządzeniach zostały określone w Załączniku nr 1 do niniejszego ogłoszenia (Zgłoszenie udziału w postępowaniu).

Wszystkie części składowe urządzeń lub inne elementy, które zostaną zastąpione nowymi Oferent zobowiązany jest odebrać i zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności aktualnie obowiązującą ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych.

Ponadto Oferent zobowiązany będzie dokonać oceny jakościowej wszystkich urządzeń w celu ustalenia możliwości dalszego ich przechowywania w rezerwach strategicznych, z zapewnieniem co do ich sprawności działania i bezpieczeństwa użytkowania w kolejnych latach w przypadku konieczności nagłego ich użycia zgodnie z przeznaczeniem oraz przedłożenia w formie pisemnej wyników tej oceny.

Urządzenia objęte usługą będąca przedmiotem niniejszego postępowania stanowią rezerwy strategiczne w rozumieniu ustawy z dnia 17 grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 294) o rezerwach strategicznych. Stosownie do treści art. 3 ww. ustawy rezerwy strategiczne tworzone i utrzymywane są na wypadek zagrożenia bezpieczeństwa i obronności państwa, bezpieczeństwa, porządku i zdrowia publicznego oraz wystąpienia klęski żywiołowej lub sytuacji kryzysowej, w celu wsparcia realizacji zadań m.in. w zakresie bezpieczeństwa i obrony państwa, złagodzenia zakłóceń w ciągłości dostaw służących funkcjonowaniu gospodarki i zaspokojeniu podstawowych potrzeb obywateli, ratowania ich życia i zdrowia, a także wypełniania zobowiązań międzynarodowych Rzeczpospolitej Polskiej.

Informacje dotyczące asortymentu i ilości towaru oraz miejsca jego przechowywania, stanowią informacje niejawne o klauzuli „zastrzeżone” w rozumieniu aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych i mogą być udostępniane wyłącznie osobom posiadającym odpowiednie uprawnienia zgodnie z przepisami ww. ustawy.

II. Wymagania w stosunku do Oferenta

  1. Oferent musi spełniać wymogi ustawy o ochronie informacji niejawnych w zakresie, o którym mowa w pkt. III.
  2. Oferent musi posiadać rozwiązania logistyczne i organizacyjne, które umożliwią przeprowadzenie w sposób prawidłowy i terminowy usługi przeglądu urządzeń w miejscu ich przechowywania.
  3. Oferent musi posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponować personelem zdolnym do wykonania zamówienia, jak również znajdować się w sytuacji finansowej i ekonomicznej zapewniającej wykonanie zamówienia.
  4. Oferent zobowiązany jest do przestrzegania przepisów BHP, Ochrony Ppoż i ochrony środowiska oraz wykonania czynności w sposób, który nie będzie miał negatywnego oddziaływania na środowisko.
  5. Oferent zobowiązany jest do udzielenia Agencji gwarancji jakości na urządzenia w tym wszystkie elementy, które stanowią wyposażenie urządzeń, w przypadku gdy urządzenia nie będą udostępnione oraz na wykonaną usługę na okres nie krótszy niż 24 miesiące, licząc od dnia podpisania protokołu stwierdzającego przeprowadzenie usługi przeglądów urządzeń lub wymiany części jednorazowych/zużywalnych bez zastrzeżeń.
  6. Oferent musi posiadać status autoryzowanego serwisanta producenta urządzeń tj.:
    • FLIGHT MEDICAL INNOVATIONS Ltd z siedzibą w Izraelu – respirator Flight 60 T,
    • NIHON KOHDEN CORPORATION z siedzibą w Japonii – respirator NKV-330,
    • FLIGHT MEDICAL INNOVATIONS Ltd z siedzibą w Izraelu – zestaw respirator Newport HT 50,

7. Przegląd urządzeń musi być wykonany wyłącznie przez wykwalifikowany i przeszkolony personel przez producenta urządzeń.

III. Informacje niejawne

Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych w aktualnie obowiązującym brzmieniu.

W ramach prowadzonego postępowania zgodnie z aktualnie obowiązującą ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych, Oferentom zainteresowanym udziałem w postępowaniu zostaną przekazane informacje niejawne, dotyczące asortymentu i ilości oraz miejsca dostawy (przechowywania) rezerwy, jak również inne informacje niezbędne do realizacji zamówienia po uzyskaniu przez Agencję potwierdzenia spełnienia przez Oferentów wymogów aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych w aktualnie obowiązującym brzmieniu. Dlatego też, wymagane jest aby osoby reprezentujące Oferenta biorące udział w postępowaniu, uczestniczące w czynnościach zmierzających do zawarcia umowy, w jej zawarciu oraz w wykonaniu, w zakresie związanym z dostępem do informacji niejawnych, spełniały wymogi nałożone ustawą o ochronie informacji niejawnych, tj. posiadały aktualne poświadczenie bezpieczeństwa osobowego lub pisemne upoważnienie do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” wydane przez osobę uprawnioną i były przeszkolone w zakresie ochrony informacji niejawnych, nie rzadziej niż raz na 5 lat, zgodnie z zapisami ww. ustawy, z tym jednak, iż kierownik Oferenta (kierownik przedsiębiorcy w rozumieniu art. 2 pkt 14 ww. ustawy) powinien posiadać co najmniej aktualne zaświadczenie o przebytym szkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych.

Z informacjami dotyczącymi ochrony informacji niejawnych można zapoznać się na stronie internetowej Agencji: www.rars.gov.pl w zakładce - Informacje niejawne.

IV. Inne postanowienia

  1. Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych w aktualnie obowiązującym brzmieniu. Agencja zaprasza do udziału w postępowaniu Oferentów, którzy przesłali Zgłoszenie udziału w postępowaniu oraz spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu. Oferenci, którzy zgłoszą swój udział w postępowaniu i spełnią określone przez Agencję warunki, otrzymają od Agencji zaproszenie do złożenia oferty (I etap postępowania). W drugim etapie postępowania prowadzone będą negocjacje warunków realizacji zamówienia, w szczególności negocjacje cenowe i negocjacje ostatecznej treści umowy z Oferentami, których oferty zostaną przyjęte. Negocjacje mogą być prowadzone w drodze bezpośrednich rozmów lub w formie korespondencyjnej.
  2. Z zasadami prowadzenia postępowań dot. zakupu towarów i usług do medycznych rezerw strategicznych można zapoznać się na stronie internetowej www.rars.gov.pl w zakładce Nasze zadania - Rezerwy medyczne - Dla przedsiębiorcy - Zakup towarów i usług do rezerwZasady udzielania zamówień.
  3. Ilość towarów objętych usługą oraz miejsce ich przechowywania, zostaną podane po wyrażeniu przez Oferenta woli współpracy z Agencją w omawianym zakresie oraz uzyskaniu przez Agencję potwierdzenia spełnienia wymogów ustawy o ochronie informacji niejawnych przez Oferenta.
  4. Szczegółowe zasady współpracy pomiędzy Stronami określa projekt umowy, który zostanie Oferentowi przesłany wraz z zaproszeniem do składania ofert po spełnieniu wymogów o ochronie informacji niejawnych przez Oferenta.
  5. Oferent składa Zgłoszenie udziału w postępowaniu wg załączonego wzoru (Załącznik nr 1).
  6. Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.
  7. Kryterium, które będzie brane pod uwagę przy ocenie ofert, jest:
  • 90% cena usługi przeglądu
  • 10% cena usługi serwisowej
  1. Agencja informuje, że do udziału w postępowaniu może nie zaprosić Oferenta, który w wyniku dokonanej przez Agencję oceny jest niewiarygodny.

V. Zgłoszenie udziału w postępowaniu

  1. Zainteresowani Oferenci powinni złożyć:
  • formularz - Zgłoszenie udziału w postępowaniu według załączonego wzoru (Załącznik nr 1)
  • w przypadku udzielenia odpowiedzi TAK w pkt 6 Zgłoszenia - kopię aktualnego poświadczenia bezpieczeństwa osobowego lub pisemnego upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” oraz aktualnego zaświadczenia o przebytym szkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych w terminie do 14.06.2024 r. w Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych, ul. Stawki 2b, 00-193 Warszawa lub przesłać drogą elektroniczną na adres: kancelaria@rars.gov.pl oraz DW klaudia.kowalczyk@rars.gov.pl

2. Zgłoszenie udziału w postępowaniu nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Informacji zawartych w zgłoszeniu Oferenta Agencja nie będzie traktować jako oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.

Dodatkowych informacji o postępowaniu można uzyskać pod nr telefonu: 22 36 09 309.

Załączniki w formacie Word

Załącznik nr 1 – Zgłoszenie udziału w postępowaniu (rozmiar 97 kB)

Załącznik nr 2 – Klauzula informacyjna RODOx (rozmiar 18.09 kB)

Informacja o dokumencie Drukuj Na górę
Zamknij Wytworzył: Agnieszka Gutowska (24.05.2024)
Pierwsza publikacja: Olga Czarkowska (24.05.2024)
Ostatnia publikacja: Olga Czarkowska (07.06.2024)
Podmiot udostępniający informację: Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych
Język migowy Certyfikaty Logo BIP Elektroniczna Skrzynka Podawcza