[Archiwum] Zakup grochu oraz świadczenie usługi przechowania i wymiany
18 Oct 2023, 11:43
Archiwum!
Ten dokument został przeniesiony do archiwum w dniu 25 października 2023 15:30, jego treść może być już nieaktualnaRządowa Agencja Rezerw Strategicznych zwana dalej „Agencją”, prowadzi rozeznanie rynku (poprzedzające wysłanie zaproszeń do składania ofert) wśród Przedsiębiorców (prowadzących działalność w zakresie skupu i przechowywaniu grochu), dotyczące chęci współpracy z Agencją w zakresie sprzedaży oraz świadczenia kompleksowej usługi jego przechowania obejmującej magazynowanie i wymianę.
Przedmiotem sprzedaży i przechowania będzie groch konsumpcyjny o jakości zgodnej z obowiązującymi przepisami określającymi wymagania handlowe, bezpieczeństwa żywności i żywienia oraz normą PN-81/R-65032 „Ziarno roślin strączkowych jadalnych. Groch.” dla kl. I, z zastrzeżeniem, że dopuszcza się:
- połówki ziaren grochu nie więcej niż 10% wagowych,
- ziarna mniejsze niż 5 mm nie więcej niż 20% wagowych,
zwany dalej „grochem”.
Przedsiębiorca wyłoniony w przetargu, z którym zostanie zawarta umowa:
- dokona sprzedaży grochu na rzecz Agencji;
- świadczyć będzie usługę przechowania grochu obejmującą jego magazynowanie oraz wymianę, na warunkach określonych w umowie, w magazynie będącym w dyspozycji przechowawcy.
Wymiana polegać będzie na zastępowaniu rezerwy grochu nie rzadziej niż raz na 2 lata (licząc od końca roku zbiorów), w miejscu przechowywania grochu, grochem tożsamym rodzajowo, w tej samej ilości i jakości, pochodzącym z ostatniego roku zbioru, posiadającym wymagane cechy, tak aby stany ilościowe i jakościowe grochu pozostały nienaruszone. Wymiana powinna być prowadzona w taki sposób, aby na dwa miesiące przed terminem wygaśnięcia umowy rezerwa grochu była nie starsza niż ze zbioru z 2026 roku.
Przedsiębiorca za wykonaną usługę przechowania grochu otrzymywać będzie od Agencji wynagrodzenie według zryczałtowanej stawki w zł/tonomiesiąc (plus VAT), obejmującej wszystkie czynności wynikające z umowy.
I. Wymagania dla Przedsiębiorców
Przedsiębiorca, który dokona na rzecz Agencji sprzedaży grochu i świadczyć będzie usługę jego przechowywania, powinien zapewnić w szczególności:
- wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy sprzedaży i przechowania;
- sprzedaż grochu spełniającego wymagania normy PN-81/R-65032 „Ziarno roślin strączkowych jadalnych. Groch.” dla kl. I, z zastrzeżeniem, że dopuszcza się:
- połówki ziaren grochu nie więcej niż 10% wagowych,
- ziarna mniejsze niż 5 mm nie więcej niż 20% wagowych;
w terminie określonym przez Agencję;
- przechowywanie grochu w magazynie własnym lub w magazynie, do którego Przedsiębiorca posiada inny tytuł prawny, zlokalizowanym na terenie Polski, przy zapewnieniu jego ochrony, zgodnie z wymaganiami, które zostaną określone
w warunkach przetargu, spełniającym wymagania zgodnie z rozporządzeniem (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 852/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz. U. L 139 z 30.4.2004); - przechowywanie rezerwy grochu zgodnie z obowiązującymi przepisami określającymi wymagania handlowe, bezpieczeństwa żywności i żywienia oraz wymaganiami Agencji, w warunkach wykluczających możliwość pogorszenia jakości, w wydzielonym pomieszczeniu magazynowym lub wydzielonej części pomieszczenia magazynowego, w sposób umożliwiający swobodny dostęp do grochu, jego identyfikację i kontrolę;
- wymianę przechowywanego grochu prowadzoną w ramach ogólnej gospodarki magazynowej Przedsiębiorcy oraz prowadzenie odrębnej dokumentacji obejmującej wszystkie operacje związane z przyjęciem, wydaniem oraz wymianami przechowywanej rezerwy;
- wymaganą jakość grochu przy przyjęciu, wydaniu oraz w całym okresie przechowywania;
- prowadzenie odrębnej dokumentacji obejmującej wszystkie operacje związane z wydaniem oraz wymianą przechowywanej rezerwy;
- oznakowanie rezerw strategicznych grochu, w sposób widoczny i czytelny, zgodnie z wymaganiami umownymi;
- przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 756 z późn. zm.) i Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE o ochronie danych osobowych (Dz. U. L 119 z 4.5.2016);
- posiadanie przez cały okres obowiązywania umowy w zakresie świadczenia usługi przechowania obejmującej wymianę zabezpieczeń należytego wykonania umowy, w tym gwarancji bankowej;
Przedsiębiorca, z którym zostanie zawarta umowa sprzedaży i przechowania ponosić będzie odpowiedzialność za ilość, jakość oraz nienaruszalność stanów przechowywanej rezerwy. Groch stanowiący rezerwę strategiczną pozostaje do wyłącznej dyspozycji Agencji.
II. Zasady prowadzenia postępowania przetargowego
Wybór Przedsiębiorców, z którymi Agencja zawrze umowy w przedmiocie zamówienia nastąpi w drodze zamkniętego dwustopniowego przetargu.
I etap postępowania przetargowego
Agencja wysyła zaproszenia do złożenia oferty wraz z „Warunkami przetargu” do wszystkich Przedsiębiorców, którzy wyrazili chęć współpracy i przesłali zgłoszenie udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem, że nie zaprasza się Przedsiębiorców, którzy:
- realizując zamówienie w zakresie rezerw wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania lub wobec których Agencja prowadzi postępowanie sądowe lub egzekucyjne w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy mającej za przedmiot rezerwy;
- według posiadanych przez Agencję informacji nie dają rękojmi należytego wykonania umowy ze względu na ich sytuację finansową lub inne okoliczności, w szczególności nie dają rękojmi zachowania wymagań w zakresie przechowywania grochu.
Warunkiem przystąpienia do przetargu będzie wniesienie wadium w wysokości określonej w warunkach przetargu oraz złożenie oferty w terminie i formie określonej w warunkach przetargu.
Powołany w Agencji Tandem Zakupowy dokona oceny, czy złożone oferty spełniają wymagania formalne określone w „Warunkach przetargu” i nie podlegają odrzuceniu.
II etap postępowania przetargowego
Do drugiego etapu postępowania dopuszcza się co najmniej pięciu Przedsiębiorców, którzy spełnili wymagania formalne określone w warunkach oraz przedstawili najkorzystniejsze ekonomicznie warunki oferty. Jeżeli liczba Przedsiębiorców, którzy spełniają wymagania określone w warunkach, jest mniejsza niż pięciu, Agencja zaprasza do drugiego etapu wszystkich Przedsiębiorców spełniających warunki.
Tandem Zakupowy z Przedsiębiorcami spełniającymi wymagania określone w warunkach, prowadzić będzie negocjacje cenowe w drodze bezpośrednich rozmów ub w formie pisemnej i dokona wyboru najkorzystniejszych ofert.
Negocjacje będą prowadzone w zakresie odpowiednio:
- ceny sprzedaży grochu w zł/kg (bez VAT)
- zryczałtowanej stawki za usługę przechowania grochu w złotych za tonomiesiąc (bez VAT);
Zespół dokona wyboru najkorzystniejszych ofert, według kryteriów określonych w „Warunkach przetargu”.
Z wybranymi w wyniku postępowania przetargowego Przedsiębiorcami zostaną zawarte umowy.
Termin wykonania usługi przechowania będzie wynosił 4 lata.
Warunkiem zawarcia umowy będzie wniesienie przez Przedsiębiorcę zabezpieczeń należytego wykonania, w tym w formie gwarancji bankowej.
III. Informacje niejawne
Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych.
W związku z powyższym, istnieje konieczność podjęcia z dostatecznym wyprzedzeniem działań przez zainteresowanych Przedsiębiorców, którzy nie posiadają ważnego poświadczenia bezpieczeństwa lub upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „zastrzeżone”.
Upoważnienia do przetwarzania informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” wydaje kierownik przedsiębiorcy, w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy o ochronie informacji niejawnych.
Dostęp do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” możliwy jest po uzyskaniu zaświadczenia o odbytym szkoleniu i posiadaniu upoważnienia lub poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych.
W celu uzyskania stosownych uprawnień przez osoby reprezentujące Przedsiębiorcę, biorące udział w postępowaniu, uczestniczące w czynnościach zmierzających do zawarcia umowy oraz w jej wykonaniu w zakresie związanym z dostępem do informacji niejawnych, o których mowa wyżej, mogą złożyć (z odpowiednim wyprzedzeniem) wniosek do Prezesa Agencji o przeprowadzenie szkolenia z zakresu przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych.
Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia i wydania zaświadczenia o odbytym szkoleniu można uzyskać na stronie internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych w zakładce Informacje niejawne
IV. Terminy i adresy
Zainteresowani Przedsiębiorcy, powinni w terminie do 25.10.2023 r. złożyć w Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych ul. Grzybowska 45, 00-844 Warszawa, lub na adres email: sek_bz@rars.gov.pl wypełnione zgłoszenie wg załączonego wzoru.
Dodatkowe informacje o postępowaniu przetargowym można uzyskać w: Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych w Warszawie, ul. Grzybowska 45, tel. 22 36 09 371 lub składając zapytanie w formie pisemnej na adres e-mail: sek_bz@rars.gov.pl
Ogólne warunki udziału w postępowaniach przetargowych, znajdują się na stronie internetowej RARS www.rars.gov.pl w zakładce: Nasze zadania » Rezerwy żywnościowe » Dla przedsiębiorcy » Zasady udzielania zamówień
Zgłoszenie udziału w postępowaniu przetargowym w wersji elektronicznej można pobrać ze strony internetowej https://bip.rars.gov.pl/ w zakładce Aktualności/ Ogłoszenia dotyczące rezerw żywnościowych.
Informacji zawartych w zgłoszeniu nie należy taktować jako oferty.
Załącznik
Załącznik 1 - Zgłoszenie chęci udziału w postępowaniu przetargowym (format Word, rozmiar 74.5 kB)