[Archiwum] Zakup płynów infuzyjnych na zasadach określonych w Zadaniu nr 1 i w Zadaniu nr 2

11 Feb 2025, 14:20

Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych prowadzi rozeznanie rynku poprzedzające planowane postępowanie na zakup płynów infuzyjnych (zwanych dalej „produktami”), na zasadach określonych w Zadaniu nr 1 i w Zadaniu nr 2. 

I. Przedmiot zamówienia i informacje dotyczące przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest:

Zadanie nr 1

Zakup płynów infuzyjnych (zwanych dalej „produktami”) wymienionych w Tabeli nr 1 oraz usługi ich przechowywania w magazynie farmaceutycznym Oferenta zlokalizowanym na terenie Polski, w tym dokonywania wymiany przez okres 3 lat od dnia odbioru produktów przez Agencję, za wynagrodzeniem ustalonym przez Strony w drodze negocjacji.

Tabela nr 1

Lp.

Nazwa międzynarodowa produktu

Postać farmaceutyczna i dawka

1

2

3

1.      

Glucosum

5%  50 mg/ml, roztwór do infuzji, opakowanie 500 ml

2.      

Mannitolum 

20%  200 mg/ml 250 ml płyn infuz. lub 15% 150 mg/ml 250 ml płyn infuz.

3.      

Mannitolum 

20%  200 mg/ml 100 ml płyn infuz. lub 15% 150 mg/ml 100 ml płyn infuz.

4.      

Natrii chloridum

Natrium chlor. 0,9 % fl. 500 ml płyn infuz.

5.      

Natrii chloridum + Kalii chloridum + Calcii chloridum dihydricum 

(8,6 mg + 0,3 mg + 0,33 mg)/ml roztwór do infuzji dożylnych 500 ml

6.      

Preparat złożony

Płyn Fizjologiczny Wieloelektrolitowy Izotoniczny 500 ml

7.      

Hydroxyethylamylum roztw. do inf. 60 mg/ml 500 ml lub Dextranum roztw. do inf. 60 mg/ml 500 ml

Hydroxyethylamylum roztw. do infuzji 60 mg/ml 500 ml lub Dextranum roztw. do infuzji 60 mg/ml 500 ml

8.      

Aqua pro injectione

500 ml

9.      

Aqua pro injectione

1000 ml

Zadanie nr 2

Zakup płynów infuzyjnych (zwanych dalej „produktami”) wymienionych w Tabeli nr 2 do magazynu farmaceutycznego wskazanego przez Rządową Agencję Rezerw Strategicznych zlokalizowanego na terenie Polski, wraz z usługą ich wymiany przez okres 3 lat od dnia odbioru produktów przez Agencję, za wynagrodzeniem ustalonym przez Strony w drodze negocjacji.

Tabela nr 2

Lp.

Nazwa międzynarodowa produktu

Postać farmaceutyczna i dawka

1

2

3

1.      

Glucosum

5%  50 mg/ml, roztwór do infuzji, opakowanie 500 ml

2.      

Mannitolum 

20%  200 mg/ml 250 ml płyn infuz. lub 15% 150 mg/ml 250 ml płyn infuz.

3.      

Mannitolum 

20%  200 mg/ml 100 ml płyn infuz. lub 15% 150 mg/ml 100 ml płyn infuz.

4.      

Natrii chloridum

Natrium chlor. 0,9 % fl. 500 ml płyn infuz.

5.      

Natrii chloridum + Kalii chloridum + Calcii chloridum dihydricum 

(8,6 mg + 0,3 mg + 0,33 mg)/ml roztwór do infuzji dożylnych 500 ml

6.      

Preparat złożony

Płyn Fizjologiczny Wieloelektrolitowy Izotoniczny 500 ml

7.      

Hydroxyethylamylum roztw. do inf. 60 mg/ml 500 ml lub Dextranum roztw. do inf. 60 mg/ml 500 ml

Hydroxyethylamylum roztw. do infuzji 60 mg/ml 500 ml lub Dextranum roztw. do infuzji 60 mg/ml 500 ml

8.      

Aqua pro injectione

500 ml

9.      

Aqua pro injectione

1000 ml

 

Prosimy o informację, ile Państwo potrzebują czasu na realizację dostawy od momentu zawarcia umowy z RARS, po przeprowadzeniu postępowania zakupowego.

Dopuszcza się składanie zgłoszeń częściowych na jedno zadanie lub dwa zadania jednocześnie, a także na każdą pozycję asortymentową w danym zadaniu.

Produkty wymienione w Zadaniu nr 1 i Zadaniu nr 2 muszą spełniać wymogi określone w ustawie z dnia 06.09.2001 r. – Prawo farmaceutyczne, w szczególności muszą:

  • posiadać aktualne pozwolenie na dopuszczenie do obrotu,
  • pochodzić z legalnego źródła dostaw oraz posiadać w dniu dostawy do upływu terminu ważności nie mniej niż 70 % okresu ważności określonego przez producenta tych produktów.

Informacje dotyczące ilości produktów oraz miejsce ich dostawy (przechowywania), stanowią informacje niejawne o klauzuli „zastrzeżone” w rozumieniu aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 05 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych i mogą być udostępniane wyłącznie osobom posiadającym odpowiednie uprawnienia, dlatego też zostaną one przekazane Oferentowi po uzyskaniu przez Agencję potwierdzenia spełnienia wymogów ww. ustawy.

Produkty wymienione w Zadaniu nr 1 i nr 2 będące przedmiotem niniejszego postępowania kupowane są z przeznaczeniem wprowadzenia ich do rezerw strategicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 grudnia 2020 r. o rezerwach strategicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 294). Stosownie do treści art. 3 ww. ustawy rezerwy strategiczne tworzone są i utrzymywane na wypadek zagrożenia bezpieczeństwa i obronności państwa, bezpieczeństwa, porządku i zdrowia publicznego oraz wystąpienia klęski żywiołowej lub sytuacji kryzysowej, w celu wsparcia realizacji zadań m.in. w zakresie bezpieczeństwa i obrony państwa, złagodzenia zakłóceń w ciągłości dostaw służących funkcjonowaniu gospodarki i zaspokojeniu podstawowych potrzeb obywateli, ratowania ich życia i zdrowia, a także wypełniania zobowiązań międzynarodowych Rzeczypospolitej Polskiej. Dlatego też, produkty te muszą być utrzymywane w stałej gotowości do użycia, co może zostać zapewnione poprzez dokonywanie ich bieżącej wymiany.

II. Obowiązki Oferenta

Obowiązki Oferenta związane z realizacją zamówienia będącego przedmiotem postępowania, o którym mowa w Zadaniach nr 1 – nr 2.

W ramach usługi przechowywania rezerw strategicznych, o której mowa w Zadaniu nr 1, Oferent będzie zobowiązany w szczególności do:

  1. Przechowywania produktów leczniczych, o których mowa w Zadaniu nr 1 zgodnie z wymogami ustawy z dnia 06 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne oraz rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Wytwarzania – dot. producentów lub rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej – dot. hurtowni farmaceutycznych.
  2. Przechowywania produktów zgodnie z wymaganiami określonymi przez ich producentów.
  3. Wydawania rezerwy przez 24 godz./dobę w przypadku wydania przez właściwego ministra decyzji o jej udostępnieniu.
  4. Wymiany produktów przeprowadzanej bezwynikowo z zachowaniem nienaruszalności stanu ilościowego przy uwzględnieniu zasady: w pierwszej kolejności złożenie produktów zastępujących wymieniane produktów, a następnie wydanie produktów podlegających wymianie w celu ich zagospodarowania przez Oferenta.

Wymiana będzie dokonywana cyklicznie tak, aby w każdym czasie trwania umowy do upływu terminu ważności produktów pozostało nie mniej niż 50 % okresu ważności określonego przez ich producentów.

W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość skrócenia okresu, o którym mowa powyżej. Wymiana produktów może być dokonywana sukcesywnie i bez ograniczeń w ilościach określonych przez Oferenta w okresie trwania umowy przy uwzględnieniu ww. zasad, tj. w szczególności nienaruszenia stanu ilościowego rezerwy strategicznej.

  1. Informowania o trudnościach z dokonywaniem bieżącej wymiany produktów wynikających ze zmniejszenia popytu, podaży lub innych okoliczności mających wpływ na obrót tymi produktami, celem wspólnego dokonania ustaleń, co do dalszego postępowania. Powyższe dotyczy również konieczności zamiany produktów poprzez zastępowanie asortymentu rezerwy innymi produktami w ramach jednej grupy rodzajowej równoważnymi pod względem ilości, jakości i zastosowania lub właściwości.
  2. Odkupienia rezerwy w przypadkach, o których mowa w umowie lub przystąpienia Oferenta do ogłoszonego przez Agencję przetargu na sprzedaż produktów będących przedmiotem umowy, w przypadku podjęcia przez organ tworzący rezerwy decyzji o jej likwidacji, po cenie zawartej w warunkach przetargu.
  3. Ochrony magazynu, w którym będzie przechowywana rezerwa strategiczna w zakresie ochrony przed dostępem do magazynu osób nieuprawnionych oraz zabezpieczenia przechowywanych rezerw przed kradzieżą, uszkodzeniem, zniszczeniem lub innym nieuprawnionym działaniem osób trzecich, z zastosowaniem ochrony fizycznej i zabezpieczeń technicznych dostosowanych do istniejących zagrożeń i posiadanej infrastruktury Oferenta.

W ramach usługi wymiany rezerw strategicznych, o której mowa w Zadaniu nr 2, Oferent będzie zobowiązany w szczególności do:

  1. Dokonania trzech wymian, z których każda obejmie całą ilość dostarczonych produktów w okresie 3 lat od dnia dostawy produktów i ich przyjęcia bez zastrzeżeń przez Agencję, zgodnie z harmonogramem wymian ustalonym przez Strony po podpisaniu umowy.
  2. Wymiany produktów przeprowadzanej bezwynikowo z zachowaniem nienaruszalności stanu ilościowego przy uwzględnieniu zasady: w pierwszej kolejności złożenie produktów zastępujących wymieniane produkty, a następnie wydanie produktów podlegających wymianie w celu ich zagospodarowania przez Oferenta. Wymiana będzie dokonywana cyklicznie tak, aby w każdym czasie trwania umowy do upływu terminu ważności produktów pozostało nie mniej niż 70 % okresu ważności określonego przez ich producentów.
  3. Przystąpienia Oferenta do ogłoszonego przez Agencję przetargu na sprzedaż produktów będących przedmiotem umowy, w przypadku podjęcia przez organ tworzący rezerwy decyzji o jej likwidacji, po cenie zawartej w warunkach przetargu.
  4. Informowania o trudnościach z dokonywaniem bieżącej wymiany produktów wynikających ze zmniejszenia popytu, podaży lub innych okoliczności mających wpływ na obrót tymi produktami, celem wspólnego dokonania ustaleń, co do dalszego postępowania. Powyższe dotyczy również konieczności zamiany produktów poprzez zastępowanie asortymentu rezerwy innymi produktami w ramach jednej grupy rodzajowej równoważnymi pod względem ilości, jakości i zastosowania lub właściwości.

III. Informacje niejawne

Postępowanie prowadzone będzie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych w aktualnie obowiązującym brzmieniu.

W ramach prowadzonego postępowania zgodnie z aktualnie obowiązującą ustawą z dnia 05 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych, Oferentom zainteresowanym udziałem w postępowaniu zostaną przekazane informacje niejawne, dotyczące asortymentu i ilości oraz miejsca dostawy (przechowywania) rezerwy, jak również inne informacje niezbędne do realizacji zamówienia po uzyskaniu przez Agencję potwierdzenia spełnienia przez Oferentów wymogów aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych w aktualnie obowiązującym brzmieniu. Dlatego też, wymagane jest aby osoby reprezentujące Oferenta biorące udział w postępowaniu, uczestniczące w czynnościach zmierzających do zawarcia umowy, w jej zawarciu oraz w wykonaniu, w zakresie związanym z dostępem do informacji niejawnych, spełniały wymogi nałożone ustawą o ochronie informacji niejawnych, tj. posiadały aktualne poświadczenie bezpieczeństwa osobowego lub pisemne upoważnienie do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” wydane przez osobę uprawnioną i były przeszkolone w zakresie ochrony informacji niejawnych, nie rzadziej niż raz na 5 lat, zgodnie z zapisami w/w ustawy, z tym jednak, iż kierownik Oferenta (kierownik przedsiębiorcy w rozumieniu art. 2 pkt 14 ww. ustawy) powinien posiadać co najmniej aktualne zaświadczenie o przebytym szkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych.

Z informacjami dotyczącymi ochrony informacji niejawnych można zapoznać się na stronie internetowej Agencji: www.rars.gov.pl, w zakładce - Informacje niejawne.

IV. Wymogi w stosunku do Oferenta:

  1. Oferent musi spełniać wymogi określone w ustawie z dnia 06 września 2001 r.– Prawo farmaceutyczne oraz wymogi rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Wytwarzania – dot. producentów lub rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2015 r. w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej – dot. hurtowni farmaceutycznych.
  2. Oferent będący wytwórcą produktów leczniczych będących przedmiotem postępowania musi posiadać aktualne zezwolenie na wytwarzanie produktów leczniczych lub w przypadku hurtowni farmaceutycznej Oferent musi posiadać aktualne zezwolenie na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej obejmujące swoim zakresem produkty lecznicze będące przedmiotem niniejszego ogłoszenia.
  3. Oferent musi spełniać wymogi ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz ustawy o ochronie danych osobowych.
  4. Personel Oferenta uczestniczący w realizacji umowy będzie zatrudniony na podstawie umowy o pracę, o której mowa w ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy. Na uzasadniony wniosek Oferenta, Agencja może wyrazić zgodę na zatrudnienie części personelu Oferenta na podstawie innego stosunku prawnego (w tym w szczególności kontraktu menadżerskiego).
  5. Oferent musi posiadać odpowiednie pomieszczenia magazynowe do przechowywania produktów leczniczych, spełniające wymogi rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Wytwarzania – dot. producentów lub rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej – dot. hurtowni farmaceutycznych, a także wymogi w zakresie warunków przechowywania określonych przez producenta produktów leczniczych, o których mowa w rozdziale I niniejszego ogłoszenia – dot. Zadania nr 1.
  6. Oferent będzie odpowiedzialny za nienaruszalność stanu ilościowego przyjętych na przechowywanie produktów – dot. Zadania nr 1.
  7. Oferent musi posiadać rozwiązania logistyczne oraz możliwość wytwarzania produktów - dot. producentów lub możliwość nabycia produktów - dot. hurtowni farmaceutycznych w ilości, która umożliwi przeprowadzenie w sposób prawidłowy i terminowy wymianę produktów.
  8. Produkty lecznicze, które będą zastępowały wymieniane produkty lecznicze muszą pochodzić z legalnego źródła dostaw i pozostawać w legalnym łańcuchu dostaw.
  9. Oferent musi zapewnić ochronę magazynu, w którym będzie przechowywana rezerwa strategiczna, w zakresie ochrony przed dostępem do magazynu osób nieuprawnionych oraz zabezpieczenie przechowywanej rezerwy przed kradzieżą, uszkodzeniem, zniszczeniem lub innym nieuprawnionym działaniem osób trzecich, z zastosowaniem ochrony fizycznej i zabezpieczeń technicznych dostosowanych do istniejących zagrożeń i posiadanej infrastruktury Oferenta – dot. Zadania nr 1.

Minimalna ochrona magazynu jaką musi zapewnić Oferent polega na montażu urządzeń i środków mechanicznego zabezpieczenia, stanowiących najmniej zaawansowany dopuszczalny sposób ochrony (np. drzwi stalowe, kraty, zamki patentowe, kłódki, itp.).

Pożądanym przez Agencję jest zapewnienie minimalnej ww. ochrony magazynu w połączeniu z:

  • bezpośrednią ochroną fizyczną - polegającą na stałym lub doraźnym dozorze pomieszczeń magazynowych lub na stałym dozorze sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych

lub/i

  • elektronicznymi urządzeniami i systemami alarmowymi sygnalizującymi zagrożenie. 
    1. W przypadku wyboru oferty Oferenta wymagane będzie wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 20 % wartości zamówienia (z podatkiem VAT). Zabezpieczenie może zostać złożone w formie depozytu gotówkowego, gwarancji bankowej albo ubezpieczeniowej lub oświadczenia o dobrowolnym poddaniu się egzekucji (art. 777 § 1 pkt 5 K.p.c.).

V. Inne postanowienia

  1. Agencja zaprasza do udziału w postępowaniu Oferentów, którzy przesłali Zgłoszenie udziału w postępowaniu oraz spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu. Oferenci, którzy zgłoszą swój udział w postępowaniu i spełnią określone przez Agencję warunki, otrzymają od Agencji zaproszenie do złożenia oferty (I etap postępowania). Do II etapu postępowania zostanie dopuszczony Oferent, gdy złożona przez niego oferta będzie spełniać wymagania określone w warunkach postępowania. W drugim etapie postępowania prowadzone będą negocjacje warunków realizacji zamówienia zawarte w projekcie umowy, za wyjątkiem postanowień umowy wskazujących obowiązki stron wynikające z przepisów prawa oraz dotyczących wysokości kar i zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Negocjacje mogą być prowadzone w drodze bezpośrednich rozmów lub w formie korespondencyjnej.
  2. Agencja nie wyraża zgody na skorzystanie z instytucji pośrednika w obrocie produktami leczniczymi.
  3. Ilość produktów, którą Agencja zakupi oraz miejsce ich dostawy (przechowywania i wymiany), zostaną podane po wyrażeniu przez Oferenta woli współpracy z Agencją w omawianym zakresie oraz uzyskaniu przez Agencję potwierdzenia spełnienia wymogów ustawy o ochronie informacji niejawnych przez Oferenta.
  4. Szczegółowe zasady współpracy pomiędzy Stronami określa projekt umowy, który zostanie Oferentowi przesłany wraz z zaproszeniem do składania ofert po spełnieniu wymogów o ochronie informacji niejawnych przez Oferenta.
  5. Oferent składa Zgłoszenie udziału w postępowaniu przetargowym wg załączonego wzoru (Załącznik nr 1).
  6. Rozeznanie rynku prowadzone jest z zachowaniem przepisów ustawy o ochronie danych osobowych (Załącznik nr 2).
  7. Kryterium, które będzie brane pod uwagę przy ocenie ofert, jest cena - 100%; przez cenę oferty należy rozumieć:
    • wartość zakupu produktów (z podatkiem VAT) + wynagrodzenie za usługę przechowywania wraz z dokonywaniem wymiany produktów w magazynie farmaceutycznym Oferenta zlokalizowanym na terenie Polski przez okres 3 lat od daty odbioru produktu przez Agencję (z podatkiem VAT) w przeliczeniu na jedną sztukę produktu – dla Zadania nr 1;
    • wartość zakupu produktów (z podatkiem VAT) + wynagrodzenie za świadczenie usługi trzech wymiany produktu w magazynie farmaceutycznym wskazanym przez Agencję zlokalizowanym na terenie Polski przez okres 3 lat od daty odbioru produktu przez Agencję (z podatkiem VAT) w przeliczeniu na jedną sztukę produktu – dla Zadania nr 2.
  8. Agencja informuje, że do udziału w postępowaniu zakupowym może nie zaprosić Oferenta, który w wyniku dokonanej przez Agencję oceny jest niewiarygodny.

V. Zgłoszenie udziału w postępowaniu

  1. Zainteresowani Oferenci powinni złożyć formularz - Zgłoszenie udziału w postępowaniu przetargowym wg załączonego wzoru (Załącznik nr 1) wraz z kopią aktualnego poświadczenia bezpieczeństwa osobowego lub pisemnego upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” oraz aktualnego zaświadczenia o przebytym szkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych (w przypadku udzielenia odpowiedzi TAK w pkt 6 zgłoszenia) w terminie do 24.02.2025 r. w Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych, ul. Stawki 2 B, 00-193 Warszawa lub przesłać drogą elektroniczną na adres: sek_brm@gov.pl oraz iwona.skibniewska@rars.gov.pl;
  2. Zgłoszenie udziału w postępowaniu nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Informacji zawartych w zgłoszeniu Oferenta Agencja nie będzie traktować jako oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
  3. Załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia – Zgłoszenie udziału w postępowaniu w wersji elektronicznej można pobrać ze strony internetowej bip.rars.gov.pl - w zakładce Aktualności – Ogłoszenia dotyczące rezerw medycznych.
Dodatkowych informacji o postępowaniu przetargowym można uzyskać pod nr telefonu: 22 36 09 311.

Załączniki w formacie Word

Załącznik nr 1 – zgłoszenie udziału w postępowaniu 111.5 kB

Załącznik nr 2 – Klauzula informacyjna RODO 21.68 kB

Informacja o dokumencie Drukuj Na górę
Zamknij Wytworzył: Agnieskza Kwaśna (07.02.2025)
Pierwsza publikacja: Gabriela Szymańska (07.02.2025)
Ostatnia publikacja: Jan Jałowczyk (11.02.2025)
Podmiot udostępniający informację: Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych
Język migowy Certyfikaty Logo BIP Elektroniczna Skrzynka Podawcza