[Archiwum] Wycena szacunkowa wartości planowanego zamówienia na dostawę, przechowywanie oraz pozostawanie w gotowości do dostawy wybranych produktów leczniczych
28 Aug 2025, 15:24
Archiwum!
Ten dokument został przeniesiony do archiwum w dniu 11 września 2025 23:57, jego treść może być już nieaktualna
I. Ogólny opis przedmiotu zamówienia:
- Przedmiotem planowanego zamówienia jest – w zależności od potrzeb Zamawiającego:
- dostawa (wraz z przeniesieniem prawa własności na rzecz Zamawiającego) oraz następcze przechowywanie i udostępnianie Zamawiającemu, na każde żądanie Zamawiającego, produktów leczniczych szczegółowo opisanych w Rozdziale II poniżej,
- pozostawanie w stanie stałej gotowości, w okresie od dnia zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego co najmniej do dnia 30 września 2026 roku włącznie, do dostawy (wraz z przeniesieniem własności na rzecz Zamawiającego) produktów leczniczych szczegółowo opisanych w Rozdziale III poniżej,
przy czym Zamawiający oświadcza, że ilość produktów leczniczych wskazana w Rozdziałach II i III poniżej jest ilością pożądaną przez Zamawiającego. Ostateczna ilość produktów leczniczych objętych postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego zostanie określona po ustaleniu aktualnego stanu zatowarowania rynku właściwego.
- Przedmiot planowanego zamówienia jest finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Unijnego Mechanizmu Ochrony Ludności na potrzeby realizacji projektu pn. „Development and maintenance of rescEU medical stockpiles in Poland”, numer projektu: 101140607 (dalej: dofinansowanie).
- W związku z dofinansowaniem przedmiotu planowanego zamówienia, Zamawiający wymaga trwałego i widocznego oznakowania produktów leczniczych, z zachowaniem odpowiednich proporcji, w formie naklejki umieszczonej na opakowaniu zbiorczym w sposób wyraźnie widoczny z każdej strony. Konieczne jest zachowanie proporcji logo i oświadczenia o sposobie finansowania względem siebie oraz proporcji logo i oświadczenia o sposobie finansowania względem opakowania – wyraźna widoczność oznaczenia znaków i informacji, jak niżej:
lub
-
- W ramach usługi przechowywania produktów leczniczych konieczne jest zastosowanie również naklejek lub tablic informacyjnych umieszczonych w miejscu ich przechowywania.
II. Produkty lecznicze objęte dostawą i następczym przechowywaniem produktów leczniczych
Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do:
- Dostawy, wraz z przeniesieniem prawa własności na rzecz Zamawiającego, produktów leczniczych:
- spełniających wymogi określone w ustawie z dnia 6 września 2001 roku Prawo farmaceutyczne oraz w innych bezwzględnie obowiązujących przepisach prawa, w szczególności posiadających dopuszczenie do obrotu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej,
- pochodzących z legalnego źródła, pozostających w legalnym łańcuchu dostaw,
- posiadających w dniu dostawy lub w dniu polecenia wydania danego produktu leczniczego nie mniej niż 80% terminu ważności określonego przez producenta,
- w nienaruszonych, zapakowanych fabrycznie opakowaniach bezpośrednich (jednostkowych) i zbiorczych, posiadający etykietę i ulotkę informacyjną w języku polskim, zgodnie z przepisami bezwzględnie obowiązującego prawa, a dodatkowo w formie pdf lub papierowej ulotkę informacyjną w języku angielskim,
- wg następującego wykazu:
- Grupa 1:
- Fentanyl (50 mcg/ml) w ilości 200.000 sztuk
- Noradrenalina (1 mg/ml) w ilości 100.000 sztuk
- Midazolam (5 mg/ml) w ilości 125.000 sztuk
- Grupa 3:
- Diazepam (5 mg/ml) w ilości 600.000 sztuk
- Chlordiazepoksyd (10 mg) w ilości 180.000 sztuk
- Chlordiazepoksyd (25 mg) w ilości 180.000 sztuk
- Grupa 8:
- Nalokson (400 mcg/ml) w ilości 150.000 sztuk,
przy czym wydanie produktów leczniczych Zamawiającemu nastąpi w magazynie Wykonawcy, w którym produkty lecznicze będą następnie przechowywane,
2. przechowywania produktów leczniczych dostarczonych Zamawiającemu zgodnie z lit. A. powyżej, w ramach którego Wykonawca będzie zobowiązany w szczególności do:
- zapewnienia magazynu zlokalizowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (dalej: magazyn), zgodnie z wymogami ustawy z dnia 6 września 2001 rokju – Prawo farmaceutyczne i Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 09.11.2015 roku w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Wytwarzania – dot. producenta produktu leczniczego oraz Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2015 roku w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej – dot. hurtowni farmaceutycznych, jak również zapewnienia warunków przechowywania produktu leczniczego zgodnie z wymaganiami określonymi przez jego producenta, w sposób zapewniający ochronę przed dostępem do magazynu przez osoby nieuprawnione, w tym ochronę przechowywanego produktu leczniczego przed kradzieżą, uszkodzeniem, zniszczeniem lub innym nieuprawnionym działaniem osób trzecich, z zastosowaniem ochrony fizycznej i zabezpieczeń technicznych dostosowanych do istniejących zagrożeń i posiadanej infrastruktury Wykonawcy. Minimalna ochrona magazynu, jaką musi zapewnić Wykonawca polega na montażu urządzeń i środków mechanicznego zabezpieczenia, stanowiących najmniej zaawansowany dopuszczalny sposób ochrony (np. drzwi stalowe, kraty, zamki patentowe, kłódki, itp.),
- przeprowadzania na koniec każdego roku, wg stanu na dzień 31 grudnia, inwentaryzacji w drodze spisu z natury i w terminie do 15 stycznia roku następnego przesłania do Zamawiającego arkusz spisu z natury, podpisanego przez zespół spisowy, osobę materialnie odpowiedzialną za spisywane zapasy oraz przez osobę(y) upoważnioną(e) do reprezentacji Wykonawcy wraz z oświadczeniem z przebiegu spisu z natury, zawierającym, w szczególności:
- informację, że produkty są przechowywane w magazynie wskazanym w umowie w sprawie zamówienia publicznego,
- ocenę czy produkty są przechowywane zgodnie z warunkami określonymi przez producenta produktów,
- wskazanie osoby materialnie odpowiedzialnej,
- ocenę stanu pomieszczeń i jego zabezpieczeń (kraty, zamki, sygnalizacja, sposób przechowywania i zabezpieczenia kluczy do pomieszczeń itp.),
- ocenę środków zabezpieczenia przeciwpożarowego i ich stan,
- ocenę stanu jakościowego produktów.
Wraz z ww. dokumentami ze spisu z natury Wykonawca prześle informację o okresie ważności spisanych produktów, podanych przez ich producentów oraz terminie, w jakim okres ten upływa, jak również ilości palet (jeżeli dotyczy);
c. każdorazowego sporządzenia i przesłania Zamawiającemu, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, pisemnego potwierdzenia stanu zapasów, z podaniem okresu ważności tych produktów, które zostały określone przez ich producentów oraz terminu, w jakim okres ten upływa, jak również ilości palet (jeżeli dotyczy),
z zastrzeżeniem że:
- w przypadku niewykonania obowiązków inwentaryzacji lub pisemnego potwierdzenia stanu zapasów, Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia pisemnego potwierdzenia stanu magazynowego za okres, którego dotyczy, określając ostateczny termin wykonania tego obowiązku,
- za datę dostarczenia dokumentacji z inwentaryzacji lub pisemnego potwierdzenia stanu zapasów przyjmuje się datę przesłania wiadomości e-mail z taką dokumentacją lub datę złożenia pisma w placówce pocztowej lub u innego operatora;
1. poddawania się kontroli prowadzonej przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego lub inny organ kontrolny uprawniony do kontroli z mocy ustawy bądź upoważnienia Zamawiającego w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia i wynikających z niego zobowiązań oraz przestrzegania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w ramach której Wykonawca będzie zobowiązany w szczególności do:
- udostępnienia wszelkich dokumentów żądanych przez kontrolującego,
- przemieszczenia, w razie potrzeby, przy ww. kontroli, na wniosek kontrolującego, produktów w obrębie magazynu na własny koszt i ryzyko w celu umożliwienia fizycznego sprawdzenia asortymentu i ilości przechowywanych produktów
i z zastrzeżeniem, że w przypadku odmowy przez Wykonawcę zgody na poddanie się kontroli, o której mowa powyżej lub niezastosowania się w wyznaczonym terminie co najmniej 5 dni roboczych do przesłanych Wykonawcy zaleceń pokontrolnych dotyczących bezpośrednio warunków wynikających z umowy, o udzielenie zamówienia, Zamawiający ma prawo rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym,
2. wydania Zamawiającemu, na każde żądanie Zamawiającego, w terminie 12 godzin od przekazania dyspozycji przez Zamawiającego (e-mail), produktów leczniczych wskazanych w dyspozycji wraz z przygotowaniem w tym czasie produktów leczniczych do transportu w ilości wskazanej przez Zamawiającego (do całkowitej ilości produktów leczniczych nabytych przez Zamawiającego i pozostających w magazynie).
III. Produkty lecznicze objęte usługą stałej gotowości do dostawy produktów leczniczych
- A. Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usługi stałej gotowości do dostawy produktów leczniczych, w ramach których Wykonawca będzie zobowiązany w szczególności do:
A. utrzymywania stałej dostępności dla Zamawiającego (na zasadzie wyłączności) produktów leczniczych:
- spełniających wymogi określone w ustawie z dnia 6 września 2001 roku Prawo farmaceutyczne oraz w innych bezwzględnie obowiązujących przepisach prawa, w szczególności posiadających dopuszczenie do obrotu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej,
- pochodzących z legalnego źródła, pozostających w legalnym łańcuchu dostaw,
- posiadających nie mniej niż 80% terminu ważności określonego przez producenta na dzień zawarcia umowy, z zastrzeżeniem postanowień, o których mowa w lit. C. poniżej,
- w nienaruszonych, zapakowanych fabrycznie opakowaniach bezpośrednich (jednostkowych) i zbiorczych, posiadający etykietę i ulotkę informacyjną w języku polskim, zgodnie z przepisami bezwzględnie obowiązującego prawa, a dodatkowo w formie pdf lub papierowej ulotkę informacyjną w języku angielskim,
- zgodnie z następującym wykazem:
- Grupa 2:
- Benzylopenicylina (3.000.000 j.m.) w ilości 30.000 sztuk
B. utrzymywania stałej gotowości Wykonawcy do realizacji dostawy produktów leczniczych objętych stałą dostępnością, o której mowa w lit. A. powyżej, na każde żądanie Zamawiającego w terminie 12 godzin od przekazania dyspozycji przez Zamawiającego (e-mail) (dalej: zgłoszenie aktualizacji stanu gotowości), produktów leczniczych wskazanych w zgłoszeniu aktualizacji stanu gotowości wraz z przygotowaniem w tym czasie produktów leczniczych do transportu w ilości wskazanej przez Zamawiającego (do całkowitej ilości produktów leczniczych objętych dostępnością, o której mowa w lit. A. powyżej), spełniających wymogi i wg wykazu wskazanych w lit. A.a – A.e. powyżej,
C. regularnej wymiany produktów leczniczych zgodnie z zasadą FEFO (First Expired, First Out) w ramach której Wykonawca będzie zobowiązany w szczególności do:
- wymiany określonego produktu leczniczego przeprowadzanej bezwynikowo z zachowaniem nienaruszalności stanów ilościowych przy uwzględnieniu zasady: w pierwszej kolejności złożenie produktu zastępującego wymieniany produkt, a następnie wydanie produktu podlegającego wymianie w celu jego zagospodarowania przez Wykonawcę. Wymiana będzie polegała na zastąpieniu produktu takim samym produktem, w takiej samej ilości, posiadającym dłuższy termin ważności, tak, aby w każdym czasie trwania umowy do upływu terminu ważności produktów leczniczych pozostało nie mniej niż 50 % okresu ważności określonego przez ich producentów,
- wymiana produktu może być dokonywana na bieżąco, sukcesywnie i bez ograniczeń w ilościach określonych przez Wykonawcę, w okresie trwania umowy przy uwzględnieniu ww. zasad,
- niezwłocznego informowania o trudnościach z dokonywaniem wymiany produkt, dla którego oferuje usługę wymiany, wynikających ze zmniejszenia wielkości popytu, podaży lub innych okoliczności mających wpływ na obrót tym produktem. Niniejsze dotyczy również konieczności zamiany produktu wynikającej z całkowitego zastąpienia na rynku danego produktu leczniczego innym, poprzez zastępowanie asortymentu innym produktem w ramach jednej grupy rodzajowej, równoważnym pod względem ilości, jakości i zastosowania lub właściwości.
- realizacji dostawy produktów leczniczych (wraz z przeniesieniem prawa własności), w terminie 12 godzin od zgłoszenia aktualizacji stanu gotowości produktów leczniczych wskazanych w zgłoszeniu aktualizacji stanu gotowości wraz z przygotowaniem w tym czasie produktów leczniczych do transportu w ilości wskazanej przez Zamawiającego (do całkowitej ilości produktów leczniczych objętych dostępnością, o której mowa w lit. A. powyżej).
IV. Parametry produktów leczniczych
|
Substancja czynna |
Klasyfikacja ATC |
Dawka jednostkowa / stężenie |
Postać farmaceutyczna |
Ilość w szt.
|
|
Grupa 1 |
||||
|
Fentanyl |
N01AH01, N02AB03 |
50 mcg/ml |
Iniekcja (ampułki/fiolki) |
200.000 |
|
Noradrenalina |
C01CA03 |
1 mg/ml |
Inne* |
100.000 |
|
Midazolam |
N05CD08 |
5 mg/ml |
Iniekcja (ampułki/fiolki) |
125.000 |
|
Grupa 2 |
||||
|
Benzylopenicylina |
J01CE01 |
3.000.000 j.m. |
Proszek do sporządzania roztworu do wstrzykiwań |
30.000 |
|
Grupa 3 |
||||
|
Diazepam |
N05BA01 |
5 mg/ml |
Iniekcja (ampułki/fiolki) |
600.000 |
|
Chlordiazepoksyd |
N05BA02 |
10 mg |
Tabletka |
180.000 |
|
Chlordiazepoksyd |
N05BA02 |
25 mg |
Tabletka |
180.000 |
|
Grupa 8 |
|
|
|
|
|
Nalokson |
V03AB15 |
400 mcg/ml |
Iniekcja (ampułki/fiolki) |
150.000 |
* Postać farmaceutyczna inna niż: iniekcja (ampułki/fiolki); tabletka; proszek do sporządzania roztworu do wstrzykiwań; kapsułka.
Załączniki:
- Załącznik nr 1 - Zapytanie o wycene 273.66 kB
- Załącznik nr 2 - Formularz cenowy 262.03 kB