[Archiwum] Ogłoszenie o prowadzonym rozeznaniu rynku dotyczącym woli współpracy Przedsiębiorców w zakresie świadczenia usługi przechowywania i wymiany wyrobów medycznych
02 Sep 2025, 11:33
Archiwum!
Ten dokument został przeniesiony do archiwum w dniu 12 września 2025 23:55, jego treść może być już nieaktualnaRządowa Agencja Rezerw Strategicznych (zwana dalej „RARS”) prowadzi rozeznanie rynku dotyczące chęci współpracy Przedsiębiorców z RARS w zakresie świadczenia usługi przechowywania wyrobów medycznych (zwanych dalej „produktami”) w magazynie Przedsiębiorcy zlokalizowanym na terenie centralnej Polski (woj. wielkopolskie lub woj. kujawsko-pomorskie) wraz z cykliczną wymianą przez okres od dnia 01.01.2026 r. do dnia 31.12.2028 r.
Zgłoszenie dotyczące chęci współpracy z RARS, w wersji elektronicznej, można pobrać ze strony internetowej https://bip.rars.gov.pl w zakładce Aktualności/ ogłoszenia dotyczące rezerw medycznych.
Wypełnione zgłoszenie wg załączonego wzoru wraz z kopią ważnego poświadczenia bezpieczeństwa lub upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „zastrzeżone” oraz kopię zaświadczenia o odbytym szkoleniu, należy złożyć w terminie do dnia 12.09.2025 r. w Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych, ul. Stawki 2b, 00-193 Warszawa lub przesłać na adres e-mail: sek_brm@rars.gov.pl .
I. Wykaz produktów, które będą objęte usługą przechowywania i wymiany oraz informacje dotyczące tych produktów
Tabela nr 1
Lp. |
Nazwa wyrobu medycznego |
J.m. |
Okres ważności w miesiącach określony przez producenta |
1. |
Kompresy gazowe 10 x 20 cm jałowe po 3 szt., 17 nitkowe, 8-warstwowe |
op. |
60 |
2. |
Kompresy gazowe 10 x 20 cm jałowe. 3 szt. |
op. |
60 |
3. |
Kompresy gazowe 10 x 20 cm jałowe. 3 szt. |
op. |
60 |
4. |
Kompresy gazowe 5 cm x 5 cm jałowe op. po 3 szt., 17-nitkowe, 12-warstwowe |
op. |
60 |
5. |
Kompresy gazowe 5 cm x 5 cm wyjałowione (op. a 3 szt.) |
op. |
60 |
6. |
Kompresy gazowe 7 cm x 7 cm wyjałowione (op. a 3 szt.) |
op. |
60 |
7. |
Kompresy gazowe 9 cm x 9 cm jałowe op. po 3 szt., 17-nitkowe, 12-warstwowe |
op. |
60 |
8. |
Kompresy gazowe 9 cm x 9 cm wyjałowione (op. a 3 szt.) |
op. |
60 |
9. |
Kompresy gazowe 9 cm x 9 cm wyjałowione (op. a 3 szt.) |
op. |
60 |
10. |
Kompresy gazowe n/jałowe 10 x 20 cm x 100 |
op. |
60 |
11. |
Lignina w arkuszach szer. 40 cm x 60 cm po 5 kg |
op. |
60 |
12. |
Maseczka ochronna niejałowa 3-warstwowa z włókniny x 50 sztuk |
op. |
60 |
13. |
MATOCOMP Gaza opatrunkowa jałowa 13 nitkowa pow. 1 m2 |
op. |
60 |
14. |
MATOCOMP Gaza opatrunkowa jałowa 13 nitkowa pow. 1 m2 |
op. |
60 |
15. |
MATOCOMP Gaza opatrunkowa jałowa 17 nitkowa pow. 1/2 m2 |
op. |
60 |
16. |
MATOCOMP Gaza opatrunkowa jałowa 17 nitkowa pow. 1/2 m2 |
op. |
60 |
17. |
MATOCOMP Gaza opatrunkowa jałowa 17 nitkowa pow. 1/4 m2 |
op. |
60 |
18. |
MATOCOMP Gaza opatrunkowa jałowa 17 nitkowa pow. 1/4 m2 |
op. |
60 |
19. |
MATODRESS czepek chirurgiczny lekarski x 100 szt., niejałowy |
op. |
60 |
20. |
MATOPAT UNIVERSALNY Bandaż elastyczny 4 m x 10 cm niejałowy |
szt. |
36 |
21. |
MATOPAT UNIVERSALNY Bandaż elastyczny 4 m x 15 cm niejałowy |
szt. |
36 |
22. |
MATOPAT UNIVERSALNY Bandaż elastyczny 4 m x 15 cm niejałowy |
szt. |
36 |
23. |
MATOVIS Bandaż podtrzymujący 4 m x 10 cm niejałowy |
szt. |
60 |
24. |
MATOVIS Bandaż podtrzymujący 4 m x 10 cm niejałowy |
szt. |
60 |
25. |
MATOVIS Bandaż podtrzymujący 4 m x 15 cm niejałowy |
szt. |
60 |
26. |
MATOVIS Bandaż podtrzymujący 4 m x 15 cm niejałowy |
szt. |
60 |
27. |
Opaska dziana 4 m x 10 cm |
szt. |
60 |
28. |
Opaska dziana 4 m x 15 cm |
szt. |
60 |
29. |
Opaska elastyczna 4m x 15cm z zapinką |
szt. |
36 |
30. |
Opaska elastyczna 4m x 15cm z zapinką |
szt. |
36 |
31. |
Opaska gazowo-wiskozowa dziana 4 m x 10 cm |
szt. |
60 |
32. |
Opaska gazowo-wiskozowa dziana 4 m x 10 cm |
szt. |
60 |
33. |
Opaska gazowo-wiskozowa dziana 4 m x 15 cm |
szt. |
60 |
34. |
Opaska gipsowa „Pregips” 3 m x 14 cm szybkowiążąca x 2 sztuk |
op. |
36 |
35. |
Opaska gipsowa "Pregips" 3 m x 15 cm szybkowiążąca x 2 sztuki |
op. |
36 |
36. |
Opaska gipsowa "Pregips" 3 m x 15 cm szybkowiążąca x 2 sztuki |
op. |
36 |
37. |
Opaska gipsowa "Pregips"" 3 m x 10 cm szybkowiążąca x 2 sztuki |
op. |
36 |
38. |
Opaska gipsowa Pregips 3 m x 15 cm wolnowiążąca a 2 szt. |
op. |
36 |
39. |
Plaster chirurgiczny na włókninie 2,5 cm x 9,14 m |
szt. |
60 |
40. |
Plaster chirurgiczny na włókninie 2,5 cm x 9,14 m |
szt. |
60 |
41. |
PLASTOFIX Włókninowa Taśma samoprzylepna 10 cm x 10 m, niejałowa |
szt. |
60 |
42. |
PLASTOPORE Hypoalergiczny Przylepiec włókninowy 2,5cm x 9,14m x 12 szt, niejałowy |
op. |
60 |
43. |
Podkład naturalny podgipsowy 3 m x 10 cm po 12 sztuk |
op. |
60 |
44. |
Podkład naturalny podgipsowy 3 m x 15 cm po 12 sztuk |
op. |
60 |
45. |
Przylepiec Classic 5 cm x 5 m a 1 niejałowy |
szt. |
60 |
46. |
Przylepiec Plastovis 5 cm x 5 m a 6 niejałowy |
op. |
60 |
47. |
Przylepiec Soft 2,5 cm x 5 m a 1 niejałowy |
szt. |
60 |
48. |
Przylepiec Soft 5 cm x 5 m a 1 niejałowy |
szt. |
60 |
49. |
Serwety operacyjne jałowe 45 x 45 N+T 4 warstwowe a 2 szt. |
op. |
60 |
50. |
Serwety operacyjne n/jałowe 45 x 45 N+T 4 warstwowe x 10 sztuk |
op. |
60 |
51. |
Setony gazowe 2 m x 5 cm n/jałowe x 68 sztuk |
op. |
60 |
52. |
Setony gazowe 2 m x 5 cm n/jałowe x 68 sztuk |
op. |
60 |
53. |
SOFT Hypoalergiczny Przylepiec włókninowy 2,5 cm x 5 m niejałowy |
szt. |
60 |
54. |
SURGIMASK Maska medyczna typ II niejałowa x 50 szt. |
op. |
60 |
55. |
Taśmy przylepne włókninowe 10 cm x 10 m |
szt. |
60 |
56. |
Taśmy przylepne włókninowe 10 cm x 10 m |
szt. |
60 |
57. |
Wata bawełniana 500 g niejałowa |
szt. |
60 |
58. |
Wata bawełniana 500 g niejałowa |
szt. |
60 |
59. |
Wata celulozowa 40 cm x 60 cm op. po 5 kg niejałowa |
op. |
60 |
Wymienione w Tabeli nr 1 produkty:
- spełniają wymogi określone w ustawie z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych i innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego w odniesieniu do tych wyrobów oraz wymogi określone w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2022 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG, a także posiadają deklarację zgodności,
- posiadają do upływu terminu ważności nie mniej niż 40% okresu ważności określonego przez ich producenta, za wyjątkiem produktu wymienionego w Tabeli nr 1, w liczbie porządkowej nr: 35, który powinien posiadać nie mniej niż 30% okresu ważności określonego przez jego producenta.
- przechowywane są w magazynie zlokalizowanym na terenie woj. kujawsko-pomorskiego.
Informacje dotyczące ilości produktów oraz miejsce ich magazynowania, stanowią informacje niejawne o klauzuli „zastrzeżone” w rozumieniu aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych i mogą być udostępniane wyłącznie osobom posiadającym odpowiednie uprawnienia, dlatego też zostaną one przekazane Przedsiębiorcy po uzyskaniu przez Agencję potwierdzenia spełnienia wymogów ww. ustawy.
II. Odbiór i przemieszczenie produktów
Odbiór i przemieszczenie produktów wymienionych w Tabeli nr 1 do magazynu Przedsiębiorcy odbywać się będzie staraniem własnym i na koszt oraz ryzyko Przedsiębiorcy.
Planowany termin przemieszczenia produktów do magazynu farmaceutycznego Przedsiębiorcy:
od dnia 29.12.2025 do dnia 30.12.2025 r.
III. Wymagania w stosunku do Przedsiębiorców
- Przedsiębiorca musi spełniać wymogi ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 632 z późn. zm.) i przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.
- Przedsiębiorca będzie odpowiedzialny za nienaruszalność stanu ilościowego przyjętych na przechowanie produktów.
- Przedsiębiorca musi posiadać rozwiązania logistyczne oraz możliwość wytwarzania produktów – producentów lub możliwość nabywania produktów – dot. dystrybutorów w ilości, która umożliwi przeprowadzenie w sposób prawidłowy i terminowy wymianę produktów.
- W przypadku wyboru oferty Przedsiębiorcy wymagane będzie wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 30% wartości ewidencyjnej produktów objętych usługą przechowywania i wymiany. Zabezpieczenie może zostać złożone w formie depozytu gotówkowego, gwarancji bankowej albo ubezpieczeniowej lub oświadczenia o dobrowolnym poddaniu się egzekucji (art. 777 § 1 pkt 5 K.p.c.).
IV. Obowiązki Przedsiębiorców związane z realizacją usługi przechowywania i wymiany produktów
W ramach usługi Przedsiębiorca zobowiązany będzie w szczególności do:
- przechowywania produktów zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych i innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego w odniesieniu do tych wyrobów oraz wymogi określone w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2022 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG.
- przechowywania produktów zgodnie z wymogami określonymi przez ich producentów.
- wydawania rezerw przez 24 godz./dobę w przypadku wydania decyzji o ich udostępnieniu.
- wymiany produktów przeprowadzanej bezwynikowo z zachowaniem nienaruszalności stanów ilościowych przy uwzględnieniu zasady: w pierwszej kolejności złożenie produktów zastępujących wymieniane produkty, a następnie wydanie produktów podlegających wymianie w celu ich zagospodarowania przez Przedsiębiorcę. Wymiana będzie polegała na zastąpieniu produktów, w miejscu ich przechowywania, takimi samymi produktami, w takiej samej ilości, posiadającymi dłuższy termin ważności, tak aby w każdym czasie trwania umowy do upływu terminu ważności pozostawało nie mniej niż 40% okresu ważności określonego przez ich producenta, za wyjątkiem produktu wymienionego w Tabeli nr 1, w liczbie porządkowej nr: 35, który powinien posiadać nie mniej niż 30% do upływu tego okresu,
Wymiana produktów może być przeprowadzana sukcesywnie i bez ograniczeń w ilościach określonych przez Przedsiębiorcę w okresie trwania umowy przy uwzględnieniu ww. zasad, tj. w szczególności nienaruszenia stanu ilościowego rezerwy strategicznej.
Dokonując wymiany, wyroby medyczne będą spełniały wymogi określone w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2022 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG, w tym będą posiadały niepowtarzalny kod identyfikacyjny UDI na etykiecie wyrobu lub na jego opakowaniu, w terminie określonym powyższymi przepisami.
- zapewnienia ochrony magazynu, w którym będzie przechowywana rezerwa strategiczna w zakresie ochrony przed dostępem do magazynu osób nieuprawnionych oraz zabezpieczenia przechowywanej rezerwy przed kradzieżą, uszkodzeniem, zniszczeniem lub innym nieuprawnionym działaniem osób trzecich, z zastosowaniem ochrony fizycznej i zabezpieczeń technicznych dostosowanych do istniejących zagrożeń i posiadanej infrastruktury.
Minimalna ochrona magazynu jaką musi zapewnić Przedsiębiorca polega na montażu urządzeń i środków mechanicznego zabezpieczenia, stanowiących najmniej zaawansowany dopuszczalny sposób ochrony (np. drzwi stalowe, kraty, zamki patentowe, kłódki, itp.).
Pożądanym przez RARS jest zapewnienie minimalnej ww. ochrony magazynu w połączeniu z:
- bezpośrednią ochroną fizyczną - polegającą na stałym lub doraźnym dozorze pomieszczeń magazynowych lub na stałym dozorze sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych
lub/i
- elektronicznymi urządzeniami i systemami alarmowymi sygnalizującymi zagrożenie.
V. Informacje niejawne
Współpraca z RARS prowadzona jest z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010r.
o ochronie informacji niejawnych w aktualnie obowiązującym brzmieniu.
Przedsiębiorcy zainteresowani współpracą z RARS, którzy nie posiadają ważnego poświadczenia bezpieczeństwa lub upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „zastrzeżone” będą zobowiązani do podjęcia, z odpowiednim wyprzedzeniem, działań w zakresie uzyskania uprawnień związanych z dostępem do informacji niejawnych.
Upoważnienia do przetwarzania informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” wydaje kierownik przedsiębiorcy, w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2025 r. poz. 632 z późn.zm.).
Dostęp do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” możliwy jest po uzyskaniu zaświadczenia o odbytym szkoleniu i posiadaniu upoważnienia lub poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych.
Szczegółowe informacje dotyczące informacji niejawnych można uzyskać na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych bip.rars.gov.pl w zakładce Informacje niejawne oraz pod nr tel. 22 36 09 114.
Zaproszenia do udziału w postępowaniu wysłane zostaną do Przedsiębiorców, którzy posiadają ważne poświadczenie bezpieczeństwa lub upoważnienie do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „zastrzeżone” oraz zaświadczenie o odbytym szkoleniu.
VI. Inne postanowienia
- RARS zaprosi do udziału w postępowaniu Przedsiębiorców, którzy przesłali „Zgłoszenie chęci współpracy z RARS” (Załącznik nr 1). Przedsiębiorcy, którzy zgłosili chęć podjęcia współpracy i spełnią określone warunki, otrzymają od RARS zaproszenie do złożenia oferty (I etap postępowania). Do kolejnego etapu zostaną dopuszczeni Przedsiębiorcy, gdy złożone przez nich oferty będą spełniać wymagania określone w warunkach postępowania. W II etapie prowadzone będą negocjacje cenowe, które mogą odbyć się w drodze bezpośrednich rozmów lub w formie korespondencyjnej.
- Rozeznanie rynku prowadzone jest z zachowaniem przepisów ustawy o ochronie danych osobowych (Załącznik nr 2).
- Kryterium wyboru oferty, które będzie brane pod uwagę przy ocenie ofert to 100 % ceny oferty, obejmującej wynagrodzenie za usługę przechowywania produktów wymienionych w rozdziale I wraz z dokonywaniem ich wymiany w okresie obowiązywania umowy plus koszty związane z przemieszczeniem tych produktów do magazynu Przedsiębiorcy (z podatkiem VAT).
- Do udziału w postepowaniu zakupowym RARS może nie zaprosić Przedsiębiorcy, który w wyniku posiadanych przez RARS informacji nie jest wiarygodny lub nie daje rękojmi należytego wykonania umowy zawartej w wyniku postępowania zakupowego.
- Przesłanie Zgłoszenia chęci współpracy z RARS nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Informacji zawartych w zgłoszeniu Przedsiębiorcy RARS nie będzie traktować jako oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
Dodatkowe informacje o prowadzonym rozeznaniu rynku można uzyskać w:
Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych
00-193 Warszawa
ul. Stawki 2b
składając zapytanie w formie pisemnej na adres e-mail: sek_brm@rars.gov.pl
Ogólne warunki udziału w postępowaniach zakupowych, znajdują się na stronie internetowej RARS www.rars.gov.pl w zakładce: Nasze zadania>Rezerwy medyczne>Dla przedsiębiorcy>Zasady udzielania zamówień.
Informacji zawartych w zgłoszeniu nie należy taktować jako oferty.
Załączniki: